تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805129850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سراج: دولت لايحه افزايش مناطق آزاد را از مجلس پس بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سراج: دولت لايحه افزايش مناطق آزاد را از مجلس پس بگيرد
در شرايطي كه برخي از اعضاي كابينه دولت تلاش دارند عملكرد ضعيف و تأسف‌بار مناطق آزاد را به يكباره مثبت جلوه دهند تا از اين طريق زمينه‌سازي براي افزايش مناطق آزاد فراهم‌ آيد...
نویسنده : هادی غلامحسینی 


در شرايطي كه برخي از اعضاي كابينه دولت تلاش دارند عملكرد ضعيف و تأسف‌بار مناطق آزاد را به يكباره مثبت جلوه دهند تا از اين طريق زمينه‌سازي براي افزايش مناطق آزاد فراهم‌ آيد رئيس سازمان بازرسي كل كشور در نامه‌اي به رئيس‌جمهور از وي خواست لايحه افزايش تعداد مناطق آزاد را مجلس بازپس گرفته و اين موضوع را دنبال نكند.

براساس اطلاعات خبرگزاري فارس، قاضي سراج در نامه‌اي به رئيس‌جمهوربا اشاره به اينكه  مناطق آزاد از هدف اصلي خود فاصله گرفته‌اند، از حجت‌الاسلام روحاني خواسته است موضوع افزايش مناطق آزاد را كان لم يكن تلقي كند و دولت لايحه افزايش تعداد مناطق را از مجلس پس بگيرد.
 
لايحه جديد افزايش 19منطقه آزاد و ‌ويژه
در تاريخ ششم تيرماه مسئول دبيرخانه شوراي عالي منطقه آزاد در پاسخ به اينكه طرح افزايش تعداد مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور كه از سال گذشته مطرح است، بالاخره به كجا رسيد، اظهار داشت: افزايش تعداد مناطق آزاد تجاري سال گذشته به تصويب شوراي عالي مناطق آزاد رسيده بود و اين موضوع دو بار در مجلس مطرح شد كه رد شد.  وي افزود: روز 26 خرداد 95 موضوع افزايش مناطق آزاد تجاري و ويژه اقتصادي مجدداً‌ در هيئت دولت مطرح و تصويب شد كه با قيد دوفوريت به زودي به مجلس برود.
اين مسئول در دبيرخانه شوراي عالي منطقه آزاد در مورد جزئيات بيشتر اين لايحه گفت: قرار است هفت منطقه آزاد تجاري جديد و 12 منطقه ويژه اقتصادي به مجموعه مناطق آزاد و ويژه كشور اضافه شود.

لايحه افزايش تعداد مناطق آزاد به دولت برگشت
اما در تاريخ سوم شهريور ماه سيدتقي كبيري عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: بعد از بررسي‌هايي كه درباره مناطق آزاد تجاري انجام شد، لايحه‌هاي دولت به همراه درخواست افزايش حداقل 40منطقه ويژه تجاري، به دولت بازفرستاده شد.  وي افزود: نمايندگان مجلس اين تعداد منطقه ويژه را به عنوان الحاقيه به لايحه دولت افزوده‌اند، بنابراين لايحه اوليه بار ديگر به دولت بازگشت تا تصميم نهايي در اين مورد اتخاذ شود.  كبيري ادامه داد: عمده درخواست‌هاي نمايندگان در حوزه افزايش مناطق ويژه در استان‌هاي مختلف است و اينكه دولت درباره اين موضوع چه تصميمي مي‌گيرد، هنوز مشخص نيست.  عضو كميسيون اقتصادي درباره تفاوت مناطق آزاد و ويژه تصريح كرد: معافيت‌هاي مالياتي مناطق آزاد تا 100درصد هم است كه در مناطق ويژه اينگونه نيست، همچنين محدوده مناطق ويژه كمتر است در حالي كه مناطق آزاد وسعت بيشتري دارند.
 
نامه قاضي سراج به رئيس‌جمهور
اما حالا در اين ميان اخبار موثق حكايت از آن دارد كه قاضي ناصر سراج رئيس سازمان بازرسي كل كشور نامه‌اي درخصوص افزايش مناطق آزاد به رئيس‌جمهوري نوشته است.  قاضي سراج در اين نامه از حجت‌الاسلام روحاني خواسته است موضوع افزايش مناطق آزاد را كان‌لم يكن تلقي كند و دولت لايحه افزايش تعداد مناطق را از مجلس پس بگيرد.
 
اخذ مجوز مناطق آزاد از طريق گناه كبيره آمارسازي
به گزارش جوان در اين بين برخي از نمايندگان مجلس با شعار تبديل حوزه انتخابیه خود به منطقه آزاد از مردم رأي گرفتند و حالا وقتي مي‌بينيم برخي از دولتمردان براي توسعه مناطق آزاد در كشور چگونه مرتكب گناه كبيره آمارسازي مي‌شوند، متوجه مي‌شويم برخي از دولتمردان در انتخابات مجلس دخالت داشته‌اند يا خير.
 
ماجرای انتخابات مجلس با لایحه افزایش مناطق آزاد
برخي از دولتي‌ها و نمايندگان مجلس گويا پيشاپيش قول تأسيس مناطق آزاد را به برخي سرمايه‌داران داده‌اند و حالا تلاش مي‌كنند حتي به قيمت مرتكب شدن گناه كبيره «آمارسازي» مجوز صدور مناطق آزاد را اخذ كنند.  در شرايطي كه عملكرد نامناسب مناطق آزاد به اثبات رسيده است و برخي اين مناطق را دالان ورود كالاي قاچاق به ايران معرفي مي‌كنند، برخي از اعضاي كابينه دولت مانند سخنگوي دولت تلاش دارند عملكرد مناطق آزاد را به يكباره مثبت جلوه دهند تا از اين طريق زمينه‌سازي براي افزايش مناطق آزاد كه به ضرر اقتصاد ايران است، فراهم‌ آيد.
نوبخت در سفر اخير خود به منطقه آزاد انزلي در حالي از رشد17 برابري صادرات در دو سال اخير از منطقه آزاد انزلي خبر داد كه طبق آماري كه شوراي عالي مناطق آزاد، صادرات انزلي در سال 92 معادل 57 ميليون دلار بوده و صادرات سال 94 نيز تنها 192ميليون دلار بوده است كه اين آمارها از رشد اندك 3/5 برابري حكايت دارد و معلوم نيست سخنگوي دولت برچه اساسي مدعي رشد 17برابري صادرات در اين منطقه شده است.  نوبخت در بخش ديگري از سخنان خود ميزان سرمايه‌گذاري دو سال اخير در انزلي را بيش از 36 هزار ميليارد ريال اعلام كرده  كه طبق آمار دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد، مجموع سرمايه‌گذاري در اين منطقه آزاد در مجموع سال‌هاي 84 تا 94 به 19‌هزار ميليارد ريال هم نمي‌رسد.
 
مداخله دولت یازدهم در انتخابات مجلس دهم
اطلاعات دريافتي روزنامه جوان نشان مي‌دهد نمايندگان مجلس نزديك به دولت با ارائه اين وعده به برخي از مردم كه «تلاش مي‌كنيم اين منطقه به منطقه آزاد اقتصادي تبديل شود» از مردم در انتخابات دهمين دوره مجلس رأي گرفته‌اند و اظهارات اين روزهاي برخي دولتي‌ها نشان مي‌دهد در واقع چه كسي وعده تبديل برخي از مناطق كشور به منطقه آزاد اقتصادي را به بهاي اخذ رأي در انتخابات مجلس به مردم داده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن