تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817183065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم نکوداشت کیارستمی در ارمنستان در حال برگزاری است


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: «پنجره‌ای به هنر معاصر ایران» از 24 شهریور تا هشتم مهرماه در مرکز هنرهای تجربی و معاصر ارمنستان در شهر ایروان، با نکوداشت «عباس کیارستمی» در حال برگزاری است.
 نکوداشت کیارستمی
«پنجره‌ای به هنر معاصر ایران» از 24 شهریور تا هشتم مهرماه در مرکز هنرهای تجربی و معاصر ارمنستان در شهر ایروان، با نکوداشت «عباس کیارستمی» در حال برگزاری است.
 در بخش مرور برسینمای ایران، نکوداشت «عباس کیارستمی» همراه با نمایش چهار فیلم کوتاه (نان و کوچه، تجربه، همسرایان و دوراه حل برای یک مساله) برگزار شد.  
                                                                              
در این مراسم که با استقبال مردم ارمنستان همراه شد، حبیب باوی ساجد، مستندساز و مدیر بخش سینمایی مرور بر هنر معاصر ایران، پس از نمایش آثار عباس کیارستمی به روی صحنه رفت و درباره سینما و شخصیت عباس کیارستمی سخنرانی کرد.   
نکوداشت عباس کیارستمی در ارمنستان
 باوی ساجد گفت: ما برای شناختن عباس کیارستمی باید به پنجاه سال قبل بازگردیم. درحقیقت نخستین فعالیت سینمایی کیارستمی، طراحی تیتراژ یکی از فیلم های مهم تاریخ سینمای ایران است. در این طراحی تیتراژ، نگاه و نگرشی از کیارستمی دیده شد که ثابت می‌کند کیارستمی از همان نخست، نگاه خاص خودش را داشته و به‌گونه‌ای نبود که بعدها تابع خواسته‌های سینمایی و محتوایی سینما شده باشد. در عین حال یادمان باشد کسی که چنین نگاهی به تکنیک و موضوع جهان شمول وانسانی داشته، چقدر باید سختی کشیده باشد برای برای مطرح کردن چنین زبان سینمایی. خیلی‌ها تا حالا مخالف سینمای کیارستمی هستند؛ برای این که معتقدند در راستای تعریف دیکته شده سینما حرکت نکرده است. این مخالفان متوجه نیستند که خلاف جریان حرکت کردن است که سینمای عباس کیارستمی را متمایز کرد. حتی در سال های اخیر که اروپایی‌ها از کیارستمی دعوت کردند با بازیگران شناخته شده سینما فیلم بسازد، بازهم بر همان زبان سینما تأکید داشت که نیم قرن پیش آموخت و کوشش کرد زبان دیگری به سینما بیاموزاند.                                           کارگردان مستند «الرماد» افزود: خیلی‌ها معتقدند دنباله‌رویِ سینمای عباس کیارستمی هستند، اما باید بگویم آنها موفق نشدند به جوهره سینمایی و جهان‌بینی کیارستمی برسند. حتی کسانی که سال‌ها دستیار او بودند و کسانی که طرح و یا فیلمنامه‌هایش را ساختند هم موفق نشدند مولفه‌های کیارستمی را تصویر کنند. تنها کسی که استاد تصویر کردن مولفه‌های کیارستمی است، خود کیارستمی بود. برای همین است که باید گفت او یک نفر بود و دیگر تکرار نمی‌شود. اگرچه درعین حال سرتاسر جهان سینما، علاقمندان و پیروان فراوان دارد، اما در نهایت آنها نمی‌توانند تماشاگر را با راز سینمایی کیارستمی روبرو کنند.
کارگردان مستند «قلمرنج» یادآوری کرد : عباس کیارستمی همچنین به تنهایی تاوان عقب ماندن فرهنگ و هنر و کارهای انجام نشده بسیاری را داد. او در عکس، نگاهی را وارد کرد که پیش از این حتی برخی از عکاسان حرفه‌ای هم چندان توجهی به آن نداشتند. او در شعر به جای بازی با واژه ها، کوشش کرد مختصر و مفید و البته با اتکا به تصویر، خواننده را با دل‌مشغله خودش روبرو کند. در هنرهای ترکیبی، آرتیستیک گونه‌ عمل نمی‌کرد که فقط خوشایند جامعه هنری باشد. در طرح‌های کتاب و مجله و پوستر هم امضای کیارستمی را می‌توانستید بدون ذکر نام بشناسید. در امر آموزش سینما، کلاس‌های او چیزی فراتر از کلاس‌های معمول بود.                                                                              باوی ساجد در پایان اضافه کرد: یکی از نکات مهم سینمای عباس کیارستمی، ارائه تصویری واقعی که بازتاب زندگی واقعی بود و نه واقعیت سوسیالیستی. او از تمامی ارکان و عناصری بهره برد تا تصویری باورپذیر ارائه دهد. نیم قرن پیش در حالی که چندان کسی به صدای واقعی در سینمای ایران اهمیت نمی‌داد، کیارستمی صدابرداری سر صحنه را ترویج کرد.                                                پنجره‌ای به هنر معاصر ایران در بخش عکس، سینما و معماری توسط مرکز هنرهای تجربی و معاصر ارمنستان در شهر ایروان برگزار شده است. ایسنامطالب مرتبط :عکسی دیدنی از عباس کیارستمی در اینستاگرام بازیگر زن فرانسوی!!واکنش هنرمندان و بازیگران به درگذشت عباس کیارستمی!+تصاویرباران کوثری و عباس کیارستمی 16 سال پیش / عکس ماجرای مسافرت نيكی كريمی و عباس کیارستمی!علت درگذشت عباس کیارستمی مشخص شد!



سوختن لباس‌تان را فراموش کنید


فروشگاه اینترنتی مدیسه


لباس مجلسی



الی گشت


زیبایی و تناسب اندام

آرایش صورت
برای اینکه آرایش بهتر روی صورتت بشینه این محصول ها رو استفاده کن

بهترین لوازم آرایشی
با گوشیت خرید کن.جلوی درب خونه تحویل بگیر بهترین لوازم آرایشی دنیا با 90درصد تخفیف

لاغری و تناسب اندام
در 45 چجوری میتونم این مقدار اضافه وزن باقیمانده رو از بین ببرم

جلوگیری از ریزش مو
چجوری می تونم جلوی ریزش موهامو بگیرم؟؟؟





جمعه 26 شهریور 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن