تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816876605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشترك مورد نظر كلافه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مشترك مورد نظر كلافه شده است
مزاحمت اولين چيزي است كه بعد از شنيدن پيامك‌هاي تبليغاتي به ذهن فرد متبادر مي‌شود اما چرا جلوي اين نوع سوداگري‌ها گرفته نمي‌شود؟
نویسنده : سجاد علی‌مرداني 
مزاحمت اولين چيزي است كه بعد از شنيدن پيامك‌هاي تبليغاتي به ذهن فرد متبادر مي‌شود اما چرا جلوي اين نوع سوداگري‌ها گرفته نمي‌شود؟ چرا كسي نيست از حقوق مشتركين حمايت كند؟ مگر مي‌شود پيامكي بدون اطلاع مخابرات يا مراكز وابسته به خدمات تلفن همراه ارسال شود و در آن آسايش مردم در نظر گرفته نشود؟  (لطفاً فلان عدد را به فلان شماره بفرست(!) كه ما 100 تومان از حساب شما با اجازه يا بي‌اجازه كم كنيم!) در بسياري از حوزه‌هاي تكنولوژي در كشور ما حقوقي براي آسايش و آرامش مصرف‌كننده در نظر گرفته نمي‌شود. ماليات شارژ 2 هزار  توماني را از ابتدا كم مي‌كنيم ولي وقتي به اين مواقع مي‌رسد اصلاً انگار نه انگار كه شايد بخشي از خانواده يا شايد همه خانواده در اين مسئله كه گاه و بي‌گاه درگير باشند و آرامش خانواده به هم بخورد.
ظاهراً حقوق مصرف‌كننده تنها چيزي است كه در اين فرايند در نظر گرفته نمي‌شود.


يادم هست وقتي ما سن كمي داشتيم و تلفن‌هاي هوشمند فراگير نشده بود، تبليغات از طريق تلويزيون و راديو و نشريات صورت مي‌گرفت. بعداً رفته‌رفته به فضاهاي مجازي و اينترنت كشيده شد. اين كفاف نكرد و پاسخگوي طمع سودجويان نبود تا اينكه حالا به خصوصي‌ترين بخش زندگي هر فرد قدم مي‌گذارند و گفت‌و‌گويي ريالي مي‌كنند!


آيا ما حق داريم قبل از اعلام اينكه تو (مشتري يا صاحب تلفن همراه) بله، خير مي‌دهي به ادامه اين تبليغات مضحك، پولي از حساب تو كم كنيم؟ آيا حق داريم؟ مگر مشتري شماره‌اي به آن بخش كذايي ارسال كرده كه آن طرف به صورت خودكار مبلغي از حساب فرد كسر مي‌كند! در واقع اگر فرد صرفاً كاري نكند و به محض رسيدن تبليغات آنها را پاك كند، باز پولي به خاطر اولين پيامك كسر مي‌شود! اين نهايت سودجويي از يك همنوع است. تصور كنيد شما فرد بي‌سوادي هستيد و اشتباهي گزينه بله را (در برخي اپراتورها بله يا خير مي‌آورد) مي‌زنيد و بعد از آن مصيبت شروع مي‌شود و شب و روز شما به هم وصله مي‌شود.


پيش از اين بيشتر اين پيامك‌‌ها فقط در طول روز ارسال مي‌شدند، اما به تازگي دريافت اين پيامك‌‌ها حتي تا ساعاتي از شب نيز ادامه دارد و رازهاي زندگي در اين پيامك‌ها تمام‌شدني نيست! اين پيام‌‌ها نه تنها به اشكال مختلف موجبات آزار و اذيت كاربران را فراهم و مشتركان را كلافه كرده، بلكه گاهي محتواي سخيف و غيراخلاقي هم دارند. گاهي نوع نگارش اين پيام‌‌ها آنقدر زشت و زننده است كه بسياري از دريافت آنها ناراحت مي‌‌شوند. از سوي ديگر هم به نظر مي‌رسد برخي از پيام‌‌ها در جهت فرهنگ‌سازي خرافه و رفتارهاي نادرست تنظيم و ارسال مي‌‌شوند.


در كشور ما مثل بسياري از موارد كه شرايط سني و بعضاً جنسيتي را كه در زندگي عمومي رعايت نمي‌كنيم و ميانگين سني براي مسائل، فيلم‌ها، استفاده از ابزار و ساعات خواب و. . . نداريم اين مورد هم رعايت نمي‌شود. گاهي ديده شده پيام‌هايي كه قرار است خانم‌ها بدانند به خط تلفن آقايان هم ارسال مي‌شود يا از اين بدتر پيامكي در مورد رفع مشكل تمايل جنسي (يا شبيه اين مضمون) به نوجوانان ارسال مي‌شود كه ارسال آنها به بزرگسالان هم جاي شبهه و ترديد دارد! آيا كسي به تبعات روحي، رواني، اجتماعي و فرهنگي اين مسئله فكر كرده است؟



آيا سازمان يا شخصي هست كه در اين مورد نگراني داشته باشد؟ روانشناسان معتقدند اطلاعاتي كه نوجوان در طول استفاده از رسانه مي‌بيند و مي‌شنود در نوع جهت‌گيري جنسي يا شناختي و رواني او تاثير بسزايي دارد. هم اكنون در كشور ما مي‌توان با اطمينان گفت كه قريب به يقين بيشتر افراد تلفن همراه دارند. حتي در سنين ابتدايي نيز استفاده از تلفن همراه در حال فراگير شدن است. اين مسئله نگراني والدين را دوچندان مي‌كند، گرچه خود والدين در اينكه نمي‌توانند و نمي‌دانند از چه شيوه‌هاي تربيتي مناسب براي كنترل فرزندان خود استفاده كنند، مقصر هستند چراكه علم را بايد جست! حال با پرسيدن يا خواندن!



در آخر بايد گفت به هر حال راه‌هايي براي خلاصي از اين پيامك‌ها وجود دارد و اينكه چرا مسئولان و متوليان امر موضوع به اين مهمي را چندان جدي نمي‌گيرند، جاي سؤال دارد! بدون شك اين مورد و بررسي راه‌هاي اجرايي و عملياتي كردن آن به سازمان ذي ربط مربوط است كه بايد با ساماندهي مناسب، فكري به حال مصرف‌كننده كند تا شايد نسل‌هاي آينده بتوانند رازهاي زندگي‌شان را خودشان كشف كنند و در اين زمينه نيازي به مشاوره‌هاي افراد سودجو نداشته باشند!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن