تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820948239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برانكو و منصوريان در روز سرنوشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برانكو و منصوريان در روز سرنوشت
رقابت‌هاي هفته ششم ليگ برتر در حالي امروز با برگزاري شش ديدار امروز آغاز مي‌شود كه مهم‌ترين بازي اين هفته كه مصاف سرخابي‌هاي پايتخت است، با يك روز فاصله، فردا جمعه ساعت 17 در آزادي برگزار مي‌شود.
نویسنده : دنيا حيدري 


رقابت‌هاي هفته ششم ليگ برتر در حالي امروز با برگزاري شش ديدار امروز آغاز مي‌شود كه مهم‌ترين بازي اين هفته كه مصاف سرخابي‌هاي پايتخت است، با يك روز فاصله، فردا جمعه ساعت 17 در آزادي برگزار مي‌شود. ديداري كه سوت آغاز آن را فغاني به صدا در مي‌آورد و از همين امروز هم صحبت‌هاي زيادي در خصوص بازار سياه بليت‌هاي آن به گوش مي‌رسد!

دربي، هميشه حساس‌ترين بازي ليگ بوده است. حتي زماني كه هواداران از فوتبال رو برگردانده و با آن قهر كرده‌اند. اين بازي اما حساسيت‌هايي به مراتب بيشتر از قبل دارد، چراكه از يك‌سو دربي 83 بازي مرگ و زندگي منصوريان است و از سوي ديگر اين اولين بار در 10، 12 سال اخير است كه آبي‌پوشان پايتخت، با شرايطي نامناسب به مصاف پرسپوليس مي‌روند و يكي از قعرنشينان هستند!
  
مصاف بالا و پايين جدول
مهم‌ترين ديدار هفته ششم ليگ برتر، رويارويي پرسپوليس و استقلال، در دربي تهران است. تيم‌هايي كه شرايطي كاملاً متفاوت دارند. استقلال شروع خوبي نداشت. درست برعكس پرسپوليس كه بهترين شروع خود در طول تمام ادوار ليگ برتر را داشت. سرخپوشان يك فصل خوب را شروع كردند و بعد از گذشت پنج هفته از رقابت‌هاي ليگ، در حالي آماده مصاف با استقلال هستند كه به عنوان تنها تيم دو امتيازي جدول با كسب سه برد و دو مساوي، صدر جدول را در اختيار دارند و يكي از مدعيان اصلي اين فصل به شمار مي‌روند كه طي پنج هفته گذشته هيچ باختي را تجربه نكرده‌اند.  اين در حالي است كه استقلال بعد از گذشت پنج هفته از ليگ هنوز موفق به كسب پيروزي نشده و با نتايج ضعيف سه مساوي و دو باخت، با تنها سه امتياز و البته تفاضل گل بهتر نسبت به گسترش فولاد تبريز و فولاد خوزستان سكوي چهاردهم جدول را در اختيار دارد، اما شايد برگ برنده پرسپوليس در اين بازي خط دفاعي مستحكم آن باشد كه در طول پنج هفته گذشته تنها يك گل دريافت كرده در حالي كه استقلالي‌ها تاكنون هفت گل خورده‌اند اما در مقابل خط حمله آبي‌پوشان با پنج گل زده از خط حمله سرخپوشان با چهار گل زده، آن هم در حالي كه آقاي گل فصل قبل را هم دارند، بهتر است.
  
جايگاه متفاوت مربيان
سرمربي جوان استقلال كه بعد از مدت‌ها تلاش سرانجام امسال موفق به حضور روي نيمكت تيم محبوبش شد، تا به اينجاي كار نتوانسته رضايت كادر مديريت باشگاه و حتي هواداران اين تيم را كسب كند و با نتايج ضعيفي كه به دست آورده، بارها و بارها زمزمه‌هايي مبني بر بركناري شنيده است و اگرچه مديران استقلال در ظاهر از او حمايت مي‌كنند و حتي گفته‌اند كه نتيجه دربي تأثيري در ادامه حضور يا عدم حضور منصوريان روي نيمكت اين تيم ندارد، اما سرمربي جوان آبي‌پوشان تهراني خوب مي‌داند كه تنها برد در اين بازي است كه مي‌تواند منجر به ادامه حضورش در استقلال شود و در صورت باخت، با توجه به جايگاه متزلزلي كه در اين تيم دارد، ‌بايد كه خود را آماده بركناري زود هنگام كند. خصوصاً اينكه در طول اين مدت نيز هرگز به‌رغم اصرار باشگاه زير بار اضافه كردن دستياري جديد به كادر فني نرفته است. در واقع شرايط منصوريان و جايگاهش در استقلال، كاملاً متفاوت از جايگاه همتاي او روي نيمكت پرسپوليس است، چراكه برانكو به واسطه نتايج اين فصل و نايب‌قهرماني فصل گذشته، هم از سوي كادر مديريتي باشگاه و هم از سوي هواداران تيم به شدت حمايت مي‌شود و اين حمايت مي‌تواند پوئن مثبتي براي او در اين بازي باشد.
  
حاشيه‌هاي سرخابي و جاسوس‌بازي
پرسپوليس در شرايطي كه روي كاغذ شانس بيشتري براي برد دارد، اما استعفاي طاهري، ‌سرپرست باشگاه پرسپوليس در آستانه دربي، اين تيم را اسير حاشيه‌اي خودساخته كرده كه مي‌تواند تأثير منفي در مصاف روز جمعه سرخپوشان برابر استقلال داشته باشد. البته استقلالي‌ها هم بي‌حاشيه به مصاف سرخپوشان نخواهند رفت، اما مربيان دو تيم سعي دارند با جاسوس‌بازي‌هاي خود و يافتن اطلاعات حريف بر تمامي حواشي كه حول اين دو تيم چرخ مي‌خورد، فائق آيند. به طوري‌كه سرانه روزنامه خواندن برانكو و منصوريان طي روزهاي اخير به شدت بالا رفته است. ضمن اينكه منصوريان مدام از اطرافيان خود مي‌پرسد اميري به بازي مي‌رسد يا نه؟ برانکو هم در مورد يعقوب کريمي و البته پادواني سؤال مي‌کند. ضمن اينكه هر دو مربي مدام از بازيکنان مي‌خواهند که به خبرنگارها اطلاعاتي در مورد نحوه تمرين ندهند. اينکه تمرين از کنار و براساس سانتر يا در عمق و روي زمين است. حال آنكه به شدت در تلاش هستند تا از اردوي حريف و نحوه تمرينات و تاكتيك بازي آن اطلاعات كاملي به دست آورند.
  
اميدواري منصوريان
منصوريان اما از همان ابتداي حضورش روي نيمكت استقلال، اميدواري زيادي به پيروزي در دربي داشت و امروز هم در شرايطي خود را مهياي اين بازي مي‌بيند كه با توجه به اينكه براي اولين بار بدون برد به مصاف پرسپوليس صدرنشين مي‌رود و كارشناسان شانس برد سرخپوشان را 70 درصد تخمين زده‌اند، اين مسئله مي‌تواند باعث مغرور شدن پرسپوليس شود و ورق به سود استقلال برگردد، چراكه نتيجه فوتبال نه روي كاغذ كه در زمين بازي رقم مي‌خورد و تنها اميدواري منصوريان نيز به همين است كه بتواند با استفاده از غرور سرخپوشان به نتيجه‌اي كه مي‌خواهد برسد. خصوصاً اينكه هميشه گفته مي‌شود تيمي كه در جدول شرايط مناسبي ندارد، در دربي‌ها موفق‌تر عمل مي‌كند و اين خرافات نيز به سود تيم منصوريان است كه به نظر مي‌رسد بسياري حتي مساوي را براي آن برد مي‌دانند!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن