تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804589371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی سامانه الکترونیک قضایی ۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس مرکز آمار قوه قضاییه:
راه اندازی سامانه الکترونیک قضایی ۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی دارد

دادگستری قزوین


شناسهٔ خبر: 3766042 - شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- رئیس مرکز آمار و فنآوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیک ابلاغ اوراق قضایی زمینه صرفه جویی ۶۰ میلیون ورق کاغذ در سال و ۳۰ میلیارد تومان در هزینه ها فراهم می شود. به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه در مراسمی با حضور حجت الاسلام حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و فنآوری اطلاعات قوه قضاییه، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، فریدون همتی استاندار، داود محمدی و بهمن طاهرخانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمال انصاری رئیس کل دادگستری، اسماعیل صادقی دادستان و جمعی از قضات از سیستم ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی دادگستری قزوین رونمایی شد. حجت الاسلام حمید شهریاری در مراسم رونمایی از سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی که در سالن دادگستری قزوین برگزار شد اظهار داشت: امروز فضای مجازی بستر سبک زندگی جدید است و آحاد ملت در این بستر زندگی می‌کنند و همه مولفه های فیزیکی که درجریان است در این فضا وجود دارد. شهریاری افزود: در طول یک دهه گذشته فنآوری ارتباطات و اطلاعات فقط برای رسیدن به اهداف خاصی بود اما بعد از ابداع شبکه های اجتماعی و فضای مجازی این فناوری هم ابزار دسترسی به اطلاعات و هم بستر سبک زندگی جدید است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: ارسال اطلاعات، راه‌اندازی شبکه، دریافت اطلاعات در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌پذیر است و همه ابزارهای دیگر و رسانه ها را تحت تاثیر قرار داده است. وی گفت:امروز شایدپربیننده ‌ترین برنامه تلویزیونی حدود ۲ تا ۴ میلیون بیننده داشته باشد در حالی که  در بستر فضای مجازی بیش از سه میلیارد نفر دسترسی برخط دارند و جهان شمولی و گستره بسیار بالا از ویژگی های این شبکه است. شهریاری یادآورشد: امروز هر کاری که بخواهیم انجام دهیم، سخنی بگوییم و یا حتی بازی کنیم باید در فضای مجازی باشد و حتی حاکمیت و ولایت را باید در این فضا جستجو کنیم. امنیت با فضای مجازی محقق می شود وی اضافه کرد: امروز اگر در فضای مجازی حضور موثر نداشته باشیم نمی توانیم امنیت را برقرار کنیم لذا باید با بازآفرینی در این فضا حیات خود را تضمین کنیم. شهریاری تصریح کرد: تعامل، معاملات، ارتباطات، رفاقت ها، دوستی و دشمنی ها و حتی جنگ های آینده در فضای مجازی خواهد بود و این جنگ می تواند تاسیسات را از کار انداخته و موجب انفجار و کشته شدن افراد هم شود.

وی بیان کرد: امروز دیگر مانند گذشته راه اندازی شبکه تلویزیونی هزینه های سرسام آور ندارد و با ۲۰ میلیون تومان می توانید در منزل خود شبکه تلویزیونی راه اندازی کنید لذا باید بسرعت در این فضا ما نیز حضور داشته باشیم و حاکمیت، عدالت، امنیت و بقا را در آن جستجو کنیم. رئیس مرکز آمار و فنآوری اطلاعات دستگاه قضایی کشور اظهارداشت: حاکم خوب کسی است که روز آمد باشد و بتواند از فضای موجود و ابزارهای نوین بخوبی برای رسیدن به اهداف متعالی و خدمت به مردم استفاده کند. یک پیامک موجب رونق گردشگری می شود وی گفت: امروزه با کمترین هزینه با یک پیامک شما را ترغیب می کنند تا به سفرهای خارجی بروید و با این کار به صنعت گردشگری رونق داده اند و در این وضعیت که برخی کسب و کار خود را با ابزار مجازی رونق داده اند چرا ما نتوانیم از آن استفاده کنیم. شهریاری بیان کرد: اگر دنبال حقوق شهروندان و جلب رضایت مردم هستیم باید بتوانیم با ابزار نوین و فضای مجازی ارتباط بیشتری با مردم داشته باشیم و اگر در دفتر خود نیستیم اطلاع رسانی کنیم تا شهروندان پشت درهای بسته مسئولان نمانند و مراجعه نکنند و اگر قاضی حضور ندارد طرفین پرونده به دادگاه مراجعه نکنند. وی اضافه کرد: اگر در شرایطی که ابزارهای نوین براحتی میتوانند کارهای ما را روان کنند از این فضا استفاده نکنیم حاکمان خوبی نیستیم لذا بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی بسیار مهم است. شهریاری گفت: این ابزار بقدری اهمیت دارد که مقام معظم رهبری فرمودند اگر فرصت داشتم مسئولیت فضای مجازی در کشور را برعهده می گرفتم لذا بازآفرینی حکومت در فضای مجازی امروز یک ضرورت است.

شبکه های اجتماعی بزرگترین تهدید حکومتها وی بیان کرد: رویدادهای شبکه اجتماعی بزرگترین تهدید همه حکومتها در یک دهه اخیر تلقی می شود و بستر این فضا سلاحی مخرب و تهدید کننده هم هست که می تواند میلیاردها انسان را تحت سیطره خود قرار دهد. رئیس مرکز آمار و فنآوری اطلاعات قوه قضاییه اظهارداشت:وقتی در بهترین حالت می توانیم ۱۰۰ هزار نفر را در یک استادیوم مانند آزادی گردهم جمع کنیم شبکه های اجتماعی در فضای مجازی قادرند سه میلیارد نفر را کنار هم بنشانند و حرفشان را بزنند و ایده هایشان را منتقل کنند که معادل ۳۰ هزار ورزشگاه با این ظرفیت است. شبکه های اجتماعی بستر جنگ سرد آینده هستند  وی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی در فضای مجازی بستر جنگ سرد آینده است و همانگونه که افراد خوب می توانند در این فضا دور هم جمع شوند افراد بد و خبیث و حتی همجنس بازان می توانند از این فضا برای تخریب و انتقال پیامهای بدآموزی خود استفاده کنند که این تهدید باید جدی گرفته شود. شهریاری با اشاره به این نکته که امروز فضای مجازی تمام حکومت‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است، گفت: عدالت آمریکایی می‌گوید رژیم آل‌سعود با کمک به کودک‌کشی خوب است و آن‌هایی که هر سال یک انتخابات برگزار می‌کنند، بد هستند و این روشنگری‌ها باید در فضای مجازی هم صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: روش سیاست در گذشته فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا بود اما امروز فشار از پایین به حکومت هاست و با ایجاد شبکه‌های اجتماعی این مردم هستند که فشار می‌آورند و حکومت حق چانه ‌زنی خود را از دست داده است. مسیر تحقق عدالت الکترونیکی در کشور هموار شد عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: این طرح یکی از ۵۰ پروژه‌ای است که در طرح عدالت الکترونیکی اجرایی می ‌شود و بستر فنی آن هم از چند سال قبل فراهم شداما قوانین و مقررات آن امروز آماده شده است. شهریاری یادآورشد: کارهایی که در سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی انجام می‌شود، شامل «سامانه ثبت‌نام» است که با آن از محل شهروندان هم مطلع می شویم و «سامانه رسا» با ارسال پیامک کار ابلاغ را انجام می‌دهد و «سامانه ابلاغ» اطلاعات که به وسیله آن فرد را در جریان اطلاعات ابلاغ قرار می‌دهیم. وی یادآورشد: سالانه حدود ۱۵ میلیون پرونده در مراجع قضایی وارد می شود و با در نظر گرفتن حداقل ۴ ابلاغ برای هرپرونده آمار ۶۰ میلیون ابلاغ در سال را داریم و با اجرایی شدن طرح سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی حدود ۳۰ میلیارد تومان در سال در هزینه‌ها صرفه جویی می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن