تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816378335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطرات مصرف این خوردنی برای مادران بارداری!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: آیا خانم های باردار مجاز به مصرف جگر هستند یاخیر؟این ماده غذایی چه تاثیراتی بر بدن آن ها میگذارد آیا می تواند برای جنین خطری ایجاد کند نقص در جنین می تواند ناشی از مصرف جگر توسط مادر به وجود بیاید وجود ویتامین آ در جگر برای جنین بسیار خطرساز و مشکل آفرین خواهد بود.
جگر در بارداری

خوردن جگر در دوران بارداری به دلیل مقادیر زیاد ویتامین A می‌تواند برای جنین خطرناک باشد و موجب سقط جنین شود. دوران بارداری یکی از دوران حساس برای مادر و جنین است که نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است و باید دستورات پزشک متخصص توسط مادر باردار رعایت شود تا سبب جلوگیری از صدمه به خود و جنینش شود و به همین منظور در این دوران نکات ویژه‌ غذایی باید رعایت شود که خوردن انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌ها از جمله آن است، البته در این دوران نزدیکان زن باردار نیز تجویزهایی برای وی می‌کنند که برخی از آنها از روی ناآگاهی صورت می‌گیرد و سبب بروز مشکلاتی برای جنین و مادر می‌شود و از جمله این موارد، تجویز خوردن جگر برای مادر است که سرشار از ویتامین بوده و البته این تجویز خودسرانه برخی از اطرافیان زن باردار در شرایطی صورت می‌گیرد که پزشکان به شدت زنان باردار را از خوردن جگر منع می‌کنند. مصرف بیش از حد جگر به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین A می‌تواند سبب نقایص بدو تولد در جنین شود.
 
در همین راستا فرزانه جابری با اشاره به اینکه خوردن جگر یک بار در ماه برای خانم‌های بارداری که از قبل به خوردن جگر عادت داشته‌اند، موردی ندارد، اظهار کرد: اگر خانم بارداری در این دوران از خوردن جگر پرهیز کند بسیار خوب است. وی با بیان اینکه خوردن جگر در دوران بارداری به دلیل ویتامین A سبب نقایص در نوزاد می‌شود، گفت: لازم به ذکر است که ویتامین A  در مواد غذایی دیگری چون هویج وجود دارد، اما در این نوع ماده غذایی مشکلی ایجاد نمی‌کند.
 
1. استفاده مقدار زیاد میوه و سبزیجات در دوران بارداری
شرافت در مورد رژیم غذایی افزود: رژیم غذایی معتدل در دوران بارداری از مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه تشکیل می‌شود. وی در ادامه در مورد تعداد وعده‌های غذایی تصریح کرد: با پیشرفت حاملگی تعداد وعده‌های غذا را بیشتر و مقدار هر وعده را کمتر کنید زیرا با این کار هضم غذا بهتر می‌شود، انقباض‌های روده‌ای در طول حاملگی آهسته‌تر می‌شوند و در نتیجه تخلیه معده با سرعت کمتری صورت می‌گیرد و نباید بیش از حد پر شود.
 
این متخصص زنان و زایمان در مورد خوردن جگر و مواد غذایی حیاتی در دوران بارداری تاکید کرد: از خوردن جگر در دوران بارداری پرهیز شود، زیرا با وجود مقادیر زیادی ویتامین A که در این ماده غذایی وجود دارد سقط جنین را به دنبال دارد و پروتئین‌ها، کالری‌ها، فیبر، مایعات و ویتامین‌ها در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
 
2. افزایش ۹ تا ۱۴ کیلوگرم اضافه وزن در زنان باردار
همچنین میترا شرافت در این زمینه با توجه به حساسیت‌های موجود این ماده غذایی برای زنان باردار تاکید کرد: خانم‌های حامله به طور میانگین ۹ تا ۱۴ کیلوگرم اضافه وزن پیدا می‌کنند که قسمت اعظم آن در هفته ۲۴ حاملگی روی می‌دهد که نیمی از افزایش مزبور را جنین، جفت و مایعات تشکیل می‌دهند.
 
این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه رعایت رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد، افزود: در خانم‌هایی که کمتر از مقدار توصیه شده از کالری‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده می‌کنند احتمال به دنیا آوردن نوزادی کم وزن بیشتر است. وی ادامه داد: سقط خود به خود و مرگ نوزاد در زنانی که افزایش وزن به نسبت زیادی در دوران حاملگی دارند کمتر است و نوزادان متعلق به این مادران در هنگام تولد وزن بیشتری دارند، همچنین دیده شده که وضع حمل طولانی با چگونگی رشد رحم و تغذیه مادر در دوران بارداری ارتباط مستقیم دارد.سلامانهاخبار مرتبط :تغذیه ای:دوران بارداری برای داشتن بچه زیبا فهرست غذایی مناسب در دوران حاملگی بهترین تغذیه درسه ماهه ی اول بارداری خوردن بادام در سه ماهه اول بارداريرژیم بارداری برای زیبا شدن جنین!



سوختن لباس‌تان را فراموش کنید


فروشگاه اینترنتی مدیسه


لباس مجلسی



الی گشت


زیبایی و تناسب اندام

آرایش صورت
برای اینکه آرایش بهتر روی صورتت بشینه این محصول ها رو استفاده کن

بهترین لوازم آرایشی
با گوشیت خرید کن.جلوی درب خونه تحویل بگیر بهترین لوازم آرایشی دنیا با 90درصد تخفیف

لاغری و تناسب اندام
در 45 چجوری میتونم این مقدار اضافه وزن باقیمانده رو از بین ببرم

جلوگیری از ریزش مو
چجوری می تونم جلوی ریزش موهامو بگیرم؟؟؟





شنبه 20 شهریور 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن