تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819159168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دربي منچستر، دربي پپ و آقاي خاص


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دربي منچستر، دربي پپ و آقاي خاص
استارت هفته چهارم ليگ برتر انگليس با دربي شهر منچستر زده مي‌شود.
نویسنده : شیوا نوروزی 


استارت هفته چهارم ليگ برتر انگليس با دربي شهر منچستر زده مي‌شود. ورزشگاه اولدترافورد در حالي پذيراي منچسترسيتي است که رويارويي خوزه مورينيو و پپ گوارديولا حساسيت‌هاي اين بازي را دوچندان کرده است. مصاف اين دو مربي پيش از اين لاليگا را تحت تأثير قرار مي‌داد و حالا براي اولين بار در جزيره به مصاف هم مي‌روند.
 
رقباي هميشگي
بدون شک سرمربيان دو تيم امروز يکي از پراسترس‌ترين روزهاي زندگي خود را تجربه مي‌کنند. نه مورينيو و نه گوارديولا هيچ کدام دوست ندارند در هفته‌هاي ابتدايي فصل، شکستي حيثيتي را تجربه کنند. علاوه بر اينکه هواداران از آنها انتظار پيروزي در دربي را دارند، پپ و خوزه هر دو براي اينکه توانايي‌هايشان را به ديگري ثابت کنند، ترکيبي را به ميدان مي‌فرستند که آنها را به آرزويشان برسانند. اگرچه گوارديولا و مورينيو سابقه حضور همزمان در بارسلونا ( بازيکن و مترجم) را دارند، اما ديگر خبري از دوستي‌هاي گذشته نيست و امروز فقط حرف از شکست حريف زده مي‌شود. تقابل آنها به عنوان سرمربي بارسا و اينتر آغازگر مچ‌اندازي گوارديولا و آقاي خاص در کسوت مربيگري بود. نقل مکان خوزه به چلسي و رئال و همچنين مورينيو به بايرن نيز نتوانست به جنگ هميشگي اين دو نفر خاتمه دهد. درگيري‌هاي لفظي اين دو نفر در سال‌هاي اخير جنجال‌هاي زيادي به پا کرد و بايد ديد در انگليس نيز اين اتفاقات تکرار مي‌شود يا نه.
 
جدال در صدر جدول
هدف از انتخاب آقاي خاص به عنوان سرمربي من‌يونايتد بازگرداندن اين تيم به جمع مدعيان ليگ برتر و اروپا بود. سران يونايتد از زماني که سرالکس بازنشسته شد، ديگر نتوانستند جايگزيني براي او پيدا کنند. به همين دليل شياطين سرخ چند فصلي است که با نتايج ضعيف خود عرصه را براي عرض اندام ساير تيم‌ها باز گذاشته‌اند. دراين فصل با روي کار آمدن مورينيو فعلاً وضعيت سفيد در اولدترافورد حکمفرماست. اين تيم هر سه بازي قبلي خود را با برد پشت سرگذاشته است. اگرچه سيتي نيز 9 امتيازي است، اما قرمزهاي منچستر به خاطر تفاضل گل، سوم جدول هستند و مجبورند صدرنشيني رقيب همشهري‌شان را تحمل کنند. پايين کشيدن تيم گوارديولا يکي از اهداف شاگردان خوزه در اين ديدار است.
 
من و مورينيو هر دو برنده هستيم
مهاجم سوئدي بدون شک اميد اصلي آقاي خاص در اين بازي است. زلاتان ايبراهيموويچ که در اين فصل با آمدن مورينيو از دستمزده نجومي‌اش در پي‌اس‌جي‌ دل کند و به انگليس آمد در آستانه دربي حساس منچستر از رابطه منحصر به فردش با سرمربي صحبت کرده است. گلزني او در ديدار امروز محبوبيتش در بين هواداران را به اوج مي‌رساند: «من مورينيو را از قبل مي‌شناختم. مي‌دانستم که چه مي‌خواهد و تفکر او چيست. او يک برنده است و من هم همينطور. هر کاري مي‌کنم که برنده باشم و فکر مي‌کنم او هم مثل من فکر مي‌کند. وقتي جوان‌تر بوده‌ايم با هم قهرمان شده‌ايم و حالا کمي مسن‌تر هستيم. او هر جا که رفت برنده بود. با پورتو قهرمان چمپيونزليگ شد و هيچ‌کس انتظار چنين کاري از او نداشت. در دوره‌اي کوتاه او موفقيت‌هاي بسياري کسب کرده است. بعضي مربيان هستند که باشگاه را مي‌سازند و صبوري زيادي دارند. او با همه خيلي رک و راست است. پشت سر تو صحبت نمي‌کند بلکه مستقيم حرفش را مي‌گويد. اگر به اندازه کافي خوب نباشيد، اين را به شما خواهد گفت.» ايبرا 34 ساله در سه بازي گذشته سه گل به نام خودش ثبت کرده است. علاوه بر اين رابطه تيره زلاتان و پپ نيز حساسيت‌هاي خاص خود را دارد. در سال 2010 که ابراهيموويچ در بارسلونا بازي مي‌کرد بارها با سرمربي (گوارديولا) به مشکل خورد.
 
جاي خالي آگرو
بهترين گلزن سيتي است و مثل زلاتان سه گل زده، اما اين بازي را به دليل محروميت از دست داده است. سرخيو آگرو، مهاجم اصلي من‌سيتي در بازي قبل از زمين اخراج شد تا پپ يکي از مهره‌هاي کليدي‌اش را در دربي در اختيار نداشته باشد. البته گوارديولا امروز مي‌تواند به بازيکناني چون رحيم استرليينگ و نيليتو اعتماد کند. هواداران تيم دوم منچستر منتظرند تا اوج هنرنمايي سرمربي کهنه‌کار و گران‌قيمت تيم محبوبشان را در اولين دربي فصل نظاره کنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن