تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815284426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) تسلیت باد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) تسلیت باد هفتم ماه ذی الحجه ،سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام محمد باقر(ع) میباشد.
۱۳۹۵ جمعه ۱۹ شهريور ساعت 07:02

خبرگزاری پانا+سخن + روز

  به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران ،نام مبارک امام پنجم محمد بود،لقب آن حضرت باقر یا باقرالعلوم است ،بدین جهت که، دریای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت و القاب دیگری مانند شاکر و صابر و هادی نیز برای آن حضرت ذکر کرده اند، که هریک باز گوینده صفتی از صفات آن امام بزرگوار بوده است .
کنیه امام ابوجعفر بود ،مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع ) است،بنابراین نسبت آن حضرت از طرف مادر به سبط اکبر حضرت امام حسن (ع ) و از سوی پدر به امام حسین (ع) می رسید وپدرش حضرت سیدالساجدین ،امام زین العابدین،علی بن الحسین (ع) است . حضرت امام محمد باقر (ع) 19سال و ده ماه پس از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام زین العابدین (ع) زندگی کرد و در تمام این مدت به انجام دادن وظایف خطیر امامت ، نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامی ،تعلیم شاگردان،رهبری اصحاب و مردم،اجرا کردن سنتهای جد بزرگوارش در میان مردم، متوجه کردن دستگاه غاصب حکومت به خط صحیح رهبری و راه نمودن به مردم در جهت شناخت رهبر واقعی و امام معصوم ، که تنها خلیفه راستین خدا و رسول ( ص ) در زمین است . شایان ذکر است ، امام محمد باقر (ع)سرانجام در هفتم ذیحجه سال 114  هجری در سن 57 سالگی در مدینه با توطئه هشام مسموم شد و چشم از جهان فروبست و پیکر مقدس این امام همام را در قبرستان بقیع و کنار پدر بزرگوارش  به خاک سپردند.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن