تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814988361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جانبازان و معلولان پر اميد‌تر از هميشه در ريو


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جانبازان و معلولان پر اميد‌تر از هميشه در ريو
برزيل دو هفته پس از رقابت‌هاي المپيك، از 17 شهريور ميزبان رقابت‌هاي پارالمپيك است...
نویسنده : سعيد احمديان 
برزيل دو هفته پس از رقابت‌هاي المپيك، از 17 شهريور ميزبان رقابت‌هاي پارالمپيك است و معلولان ورزشكار سراسر جهان با حضور در اين رقابت‌ها به دنبال مخابره اين پيام به دنيا هستند كه معلوليت محدوديت نيست. كشورمان هم با 111 ورزشكار در 12 رشته ورزشي در قالب كاروان شهداي منا يكي از تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها است. معلولان و جانبازان ايران در شرايطي در پارالمپيك ريو حاضر مي‌شوند كه در دوره قبلي اين رقابت‌ها كه در لندن برگزار شد، با ١٠ مدال طلا، ٧ نقره و ٧ برنز به عنوان يازدهمي در جدول توزيع مدال‌ها دست پيدا كردند كه يك نتيجه تاريخي محسوب مي‌شد. حالا پارالمپيكي تاريخي هستند.
    شكستن ركورد تعداد شركت‌كننده
كاروان پارالمپيك كشورمان در حالي به ريو رفته است كه در اين مسابقات هم مانند المپيك، نفرات كاروان نسبت به دوره قبلي افزايش پيدا كرده است. كاروان كشورمان در ريو با ١١١ ورزشكار حاضر است و تعداد نفرات كاروان نسبت به لندن كه كاروان ايران با ٩٥ ورزشكار حاضر شده بود، افزايش پيدا كرده و براي نخستين‌بار تعداد سهميه كاروان ايران سه رقمي مي‌شود. يكي از نكات قابل توجه كاروان ايران در ريو حضور پررنگ بانوان ورزشكار است و از 111 ورزشكار نزديك به يك سوم كاروان را بانوان تشكيل مي‌دهند. ملي‌پوشان جانباز و معلول ايراني در قالب رشته‌هاي دو و ميداني، وزنه‌برداري، واليبال نشسته (بانوان و آقايان)، تير و كمان، تيراندازي، جودو، فوتبال پنج نفره، بسكتبال با ويلچر، شنا، قايقراني، دوچرخه‌سواري و فوتبال هفت نفره در بازي‌هاي پارالمپيك ريو حاضر هستند. از جمله چهره‌هاي شاخص كاروان كشورمان در پارالمپيك ريو مي‌توان از سيامند رحمان، ساره جوانمردي و زهرا نعمتي نام برد. رحمان كه نفر اول بالامنازع دسته سنگين وزن وزنه‌برداري جهان است، در ريو به دنبال ثبت يك ركورد تاريخي و زدن ركورد بالاي 300 كيلو است. ساره جوانمردي قهرمان جهان و پارالمپيك لندن، هم در رشته تيراندازي، براي مدال طلا مي‌جنگد و زهرا نعمتي هم در تير و كمان پس از حضور در المپيك، در رقابت‌هاي پارالمپيك هر چند مي‌گويد خسته است اما به دنبال دومين مدال طلايش در رقابت‌هاي پارالمپيك است.
    رشته‌هاي پر اميد
در بين 12 رشته‌اي كه كاروان كشورمان در رقابت‌هاي پارالمپيك حضور دارد، در رشته‌هاي دو و ميداني، تير و كمان، تيراندازي، وزنه‌برداري، جودو و واليبال نشسته مردان اميد به مدال‌آوري و كسب مدال طلا بيشتر از ساير رشته‌هاست. رشته دو و ميداني تاكنون در هفت دوره از بازي‌هاي پارالمپيك حضور يافته و ملي‌پوشان آن در ادوار گوناگون اين بازي‌ها افتخارات زيادي براي كاروان ورزشي كشورمان به ارمغان آورده‌اند. تيم ملي دو و ميداني ايران با كسب سهميه‌هاي متعدد از رقابت‌هاي برون‌مرزي در سال گذشته موفق شد بهترين نفرات را براي حضور در بازي‌هاي پارالمپيك ريو انتخاب كند و اكنون با ۲۷ ورزشكار در اين رقابت‌ها حضور مي‌يابد. دو و ميداني‌كاران ايران در دوره قبلي اين بازي‌ها در لندن موفق به كسب ۵مدال طلا،
۵ مدال نقره و ۳ برنز شدند. تيم تير و كمان ايران در بازي‌هاي پارالمپيك ۲۰۱۶ ريو با هفت كماندار شركت خواهد كرد. زهرا نعمتي در دوره قبلي اين رقابت‌ها موفق شد اولين مدال طلاي بانوان تاريخ ايران در رقابت‌هاي المپيك و پارالمپيك را به دست بياورد. افتخارآفريني پرچمدار كاروان المپيك ايران مي‌تواند در بازي‌هاي ريو ادامه پيدا كند و وي بار ديگر به روي سكو برود.
وزنه‌برداري هم يكي از رشته‌هاي شانس مدال در پارالمپيك ريو است. سيامند رحمان، سامان رضي، علي صادق زاده، سيد حامد صلحي پور، مجيد فرزين و حمزه محمدي شش ملي پوش اعزامي به اين مسابقات هستند. وزنه‌برداري ايران تا كنون در 6 دوره از بازي‌هاي پارالمپيك حضور يافته كه اولين حضور به سال 1988 و آخرين به سال 2012 برمي‌گردد. در مجموع اين شش دوره، ايران موفق به كسب 24 مدال از اين رشته، به ترتيب 9 طلا، 7 نقره و 8 برنز شده است و بهترين دستاورد وزنه‌برداري به بازي‌هاي پارالمپيك لندن 2012 بازمي‌گردد كه هشت وزنه‌بردار ايراني موفق به كسب 4 طلا، يك نقره و يك برنز از اين مسابقات شدند. جودوي ايران در پارالمپيك ۲۰۱۶ ريو با سه نماينده به دنبال كسب افتخار است. دو نماينده از سه نماينده ايران در اين دوره از بازي‌هاي پارالمپيك به نام‌هاي حمزه ندري و حامد عليزاده در پارالمپيك لندن ۲۰۱۲ هم حضور داشتند. اميد نوري جعفري هم براي نخستين بار حضور در اين رقابت‌ها را تجربه مي‌كند.
تيراندازي ايران هم در اين دوره از رقابت‌ها با كادر فني قدرتمند خود در انديشه كسب طلاست. آماده‌سازي خوب تيراندازان ايران، اميد را در اردوي پارالمپيكي زنده كرده و نمايندگان ايران آماده‌اند تا دوباره در پارالمپيك افتخارآفريني كنند. ايران در بازي‌هاي پارالمپيك ريو با پنج تيرانداز به نام‌هاي مهدي زماني شورابي، ساره جوانمردي، سميرا ارم، معصومه خدابخشي و عاليه محمودي شركت خواهد كرد. تيم واليبال نشسته آقايان كشورمان از ديگر تيم‌هاي پر اميد اين دوره از مسابقات است. تيم ايران در مرحله گروهي بازي‌هاي پارالمپيك ريو با بوسني و هرزگوين، چين و اوكراين همگروه است و تيم اوكراين نيز جايگزين تيم روسيه در اين رقابت‌هاست. تيم واليبال نشسته مردان ايران موفق‌ترين تيم ورزشي تاريخ ورزش ايران به حساب مي‌آيد با اين اوصاف براي قهرماني در اين دوره از رقابت‌ها دو حريف سرسخت به نام بوسني و هرزگوين و برزيل را پيش رو دارد. در كنار پنج قهرماني بازي‌هاي پارالمپيك، ايران دو بار هم در سال‌هاي ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ به عنوان نايب قهرماني دست يافته است. تيم واليبال نشسته بانوان هم براي اولين بار حضور در پارالمپيك را در ريو تجربه مي‌كند.
    ساير رشته‌ها
علاوه بر اين شش رشته، تيم ملي فوتبال پنج نفره ايران كه مدال طلا و نقره بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگژو چين و 2014 اينچئون كره جنوبي را در اختيار دارد، در گروه اول پارالمپيك ريو بايد با برزيل، قهرمان پارالمپيك لندن و تيم‌هاي مراكش و تركيه كه قهرماني آفريقا و اروپا را در اختيار دارند، رقابت داشته باشد. شهلا بهروزي‌راد هم براي نخستين بار در طول تاريخ، قايقراني معلولان ايران را صاحب سهميه پارالمپيك كرده است و اولين پاروزن ايراني است كه از ميادين جهاني موفق به كسب وروديه بزرگ‌ترين رويداد ورزش جهان شده است. در شنا هم ايران يك نماينده دارد و بعد از پارالمپيك لندن، حضور در پارالمپيك ريو دومين تجربه پارالمپيكي در كارنامه شاهين ايزديار است. بهمن گلبارنژاد هم تنها نماينده دوچرخه‌سواري كشورمان در ريو است. تيم ملي فوتبال پنج نفره ايران كه مدال طلا و نقره بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگژو چين و 2014 اينچئون كره جنوبي را در اختيار دارد، از ديگر تيم‌هاي حاضر در پارالمپيك ريو است، علاوه بر اين تيم فوتبال 7 نفره كشورمان در دقيقه 90 توانست سهميه المپيك بگيرد. بسكتبال با ويلچر از ديگر رشته‌هايي است كه كاروان ايران در ريو حضور دارد. ملي پوشان بسكتبال با ويلچر كشورمان كه برنز بازي‌هاي آسيايي را در كارنامه‌شان دارند، پس از كسب عنوان نهم و هشتم پارالمپيك آتن و پارالمپيك پكن و غيبت در لندن، در پارالمپيك ريو يكي از تيم‌هاي كشورمان است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن