تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819611744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت اقشار مردم سرخه در سرشماری اصلی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سرپرست فرمانداری سرخه:
مشارکت اقشار مردم سرخه در سرشماری اصلی ضروری است

سرخه


شناسهٔ خبر: 3761791 - سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
استانها > سمنان

.jwplayer{ display: inline-block; } سرخه-سرپرست فرمانداری سرخه بر ضرورت مشارکت مختلف اقشار این شهرستان درمقوله سرشماری نفوس و مسکن تاکید کرد و گفت: سرشماری به آمار صحیح و آمارصحیح به تصمیم سازی مناسب در جامعه منجر می شود. به گزارش خبرنگار، مهر علی محمد مویدی زاده صبح سه شنبه در جلسه نبرنامه ریزی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سرخه که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به آثار مثبت سرشماری در مقوله آمایش سرزمینی و توزیع امکانات، بیان داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از لحاظ دستیابی به اطلاعات دقیق و جامع خانوارها بسیار حائز اهمیت بوده و تعیین کننده سرنوشت کشور خواهد بود همچنین این مقوله در داخل شهرستان منجر به ترسیم نقشه اجتماعی در مقوله آیش سرزمینی می شود که این امر در توزیع امکانات و اعتبارات تاثیرگذار است. وی با اشاره به ضرورت همراهی عموم مردم و مسئولان با ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن مهر و آبان ماه سال جاری، افزود: سرشماری یک رویداد ملی محسوب می شود و همراهی با آن بر تک تک افراد جامعه واجب است چرا که این مهم در تعیین سرنوشت کشور تاثیر گذار خواهد بود.

توسعه و آبادانی هرمنطقه در گرو اطلاعات صحیح است سرپرست فرمانداری سرخه همچنین با بیان اینکه مبنای توسعه و پیشرفت مناطق مختلف کشور اعم از شهری، روستایی و مناطق محروم در امر تخصیص منابع و اعتبارات، سرشماری عمومی و نفوس خواهد بود، گفت: سرشماری طبق قانون هر ۱۰ سال یکبار صورت می گیرد که و پس از سرشماری سال جاری، این رویداد تا ۱۰سال آتی دیگر تکرار نخواهد شد لذا در صورت عدم ارائه اطلاعات صحیح متاسفانه یک شهرستان، یک استان و یک کشور متضرر می شوند و برای جبران آن می بایست ۱۰سال صبر کنند لذا سرشماری از این جهت اهمیت فراوانی دارد. مویدی زاده با بیان اینکه سرنوشت مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست خودشان رقم می خورد و این از ارزش های انقلاب اسلامی است، ابراز داشت:  فرهنگ سازی برای مشارکت مردم در این سرشماری و همچنین ارائه اطلاعات صحیح و راستی آزمایی دارای اهمیت است و ما از همه مسئولان می خواهیم تا در زمینه احصاء و جمع آوری اطلاعات دقیق، پتانسیل های اقتصادی خانوارها و جمعیت یک منطقه در برنامه ریزی های آینده کشور و تبیین راهبرد پیش رو در اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند. وی بر مشارکت همه جانبه مسئولان دستگاههای اجرایی سرخه در این طرح ملی تاکید کرده و افزود: سرشماری نه تنها پتانسیل های حال حاضر شهرستان و کشور را مشخص خواهد کرد بلکه به فرومده مقام معظم رهبری مبنا و اساس برنامه ریزی های آینده کشور قرار خواهد گرفت چرا که ایت مقوله مهم به بهره وری و تعیین راهبرد کلان توسعه کشور کمک شایانی خواهد کرد. خود اظهاری اینترنتی نخستین گام سرشماری معاوتاجرای سرشماری استان سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به اهمیت سرشماری در میان جوامع بین المللی، گفت:در حال حاضر ۱۳۷ کشور جهان برای احصاء پتانسیل های جمعیتی خود هر ۱۰ سال اقدام به سرشماری نفوس و مسکن می کنندکه کشورما نیز  در سال جاری برای نخستین بار با استفاده از روش های الکترونیکی بدون کاغذ در دو مرحله خود اظهاری در تاریخ سوم لغایت بیست و چهارم مهرماه و روش حضوری از تاریخ بیست و پنجم مهرماه لغایت ۲۵ آبان ماه سال جاری اقدام خواهد کرد. علی عبدالله زاده با بیان اینکه این سرشماری هشتمین سرشماری است که در کشور انجام می شود، ابراز داشت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته با استفاده از سیستم های پیشرفته و اعتماد به صحت سرشماری اطلاعات به دست آمده، از آن را مبنای راستی آزمایی تمامی پایگاه داده اطلاعاتی خود قرار می دهند که این مهم در ایران اسلامی نیز با همراهی مردم صورت خواهد گرفت. وی همچنین تصریح کرد: با تلاش مسئولان، همراهی مردم و همچنین مهیا بودن بستر و امکانات لازم می توان با مشارکت بالای ۷۰ درصد در کشور علاوه بر نمایش اقتدار استفاده از فناوری و تکنولوژی روز دنیا در کشور رکورد انجام صحیح و دقیق سرشماری را که امروز در اختیار کشور استرالیا قرار دارد را به نام خود ثبت کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن