تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815634012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آل سعود ریشه تفرقه در جهان اسلام/ شهدای منا مظلومانه شهید شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان:
آل سعود ریشه تفرقه در جهان اسلام/ شهدای منا مظلومانه شهید شدند

حجت الاسلام میرعمادی


شناسهٔ خبر: 3761219 - دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
استانها > لرستان

.jwplayer{ display: inline-block; } خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آل سعود امروز ریشه تفرقه در جهان اسلام شده است گفت: شهدای منا مظلومانه شهید شدند. به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در دیدار با خانواده دو شهید حادثه منا «حاج رضا رحیمیان» و «سبزخدا قائدرحمت» با اشاره به اینکه حادثه منا یک حادثه تلخ و غمگین برای مردم ایران بود، اظهار داشت: شهدای گرانقدر منا از ویژگی هایی برخوردار هستند که یکی از این ویژگی ها این است که در حرم امن الهی شهید شدند. شهدای منا، مظلومانه شهید شدند وی با بیان اینکه در روایات آمده است که اگر کسی در حالت احرام و در حرم امن الهی بمیرد مورد مغفرت و آمرزش خداوند متعال قرار می گیرد، تصریح کرد: حال اگر کسی در این حالت به شهادت برسد یقینا منزلت و جایگاه بسیار والایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شهدای منا مظلوم بودند و مظلومانه شهید شدند، افزود: شهدای منا استمداد می کردند اما آل سعود خبیث کمکی نمی کردند بلکه بر کشتن و از بین بردن حجاج تلاش می کردند. آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه آل سعود عده ای از حجاج را در یک قفس قرار دادند تا نفس آنها قطع شود. وی با بیان اینکه حقیقتا این حادثه بسیار دردناک است، تصریح کرد: ویژگی دیگر شهدای این حادثه این است که مانند امام حسین(ع) لب تشنه شهید شدند. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: همه شهدای منا کسانی بودند که طلب آب کردند و نیروهای آل سعود نه تنها آب به آنها نرساندند بلکه سعی می کردند آب موجود در مسیر را هم قطع کنند. ابعاد فاجعه منا باید بیان شود آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه افتخار کنیم که عزیزانمان در حرم امن الهی و در حال احرام، تشنگی و مظلومیت شهید شدند، گفت: ابعاد فاجعه منا مهم است و امروز وظیفه همه این است که ابعاد این فاجعه را بیان کنند.

وی با اشاره به شهید شدن ۴۶۱ ایرانی که از بین آنها ۳۳ حاجی لرستانی بودند، ادامه داد: ابعاد حادثه منا وسیع تر از آن است که تصور می کنید و یک گروه محقق و منصف از سوی جهان اسلام باید این فاجعه را بررسی کند. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بی لیاقتی آل سعود و بی عرضگی آنها در اداره حج بسیار مهم است، تصریح کرد: فاجعه منا ابعاد حقوقی، قضایی و فقهی دارد. آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه فاجعه منا باید برای همیشه زنده بماند و لکه ننگی برای آل سعود باشد، افزود: این اتفاق برای اولین بار نبود و پیش از این نیز برای حجاج اتفاقاتی افتاده بود که نشان از ناتوانی آل سعود در اداره حرمین دارد. وی با اشاره به اینکه یکی از جنایات مهم آل سعود «سد ان سبیل الله» یا مسدود کردن راه خدا است، اظهار داشت: بر اساس مبانی قرآنی آل سعود مشرک است و صریح آیه قرآن این است کسی که سد ان سبیل الله کند از مشرکان است. آل سعود معنویت حج را از بین برد نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آل سعود از مشرکان است که مانع حج شدند و این سد ان سبیل الله نه تنها در مورد حجاج ایرانی بلکه در مورد حجاج بحرین، یمن، سوریه و ... نیز وجود دارد، تصریح کرد: امسال آل سعود مانع از ورود بخش اعظمی از مسلمانان به حج شد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه آل سعود با این اقدام خود نشان داد که متعصب، متحجر و مشرک است، افزود: جزای مشرکین معلوم است و یقینا خون شهدای منا اثر خواهد گذاشت. وی ادامه داد: ما باید صبر کنیم و به چشم خود نابودی آل سعود را ببینیم همانطور که نابودی صدام و حسنی نامبارک را دیدیم که به چه ذلت و خواری افتادند. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه به خاطر ممانعت آل سعود حاجیان از انجام فریضه حج ابراهیمی محروم هستند و ظلمی که آل سعود می کند را در طول تاریخ هیچ ظالمی نکرده است، اظهار داشت: علاوه بر کشتن مسلمانان، آل سعود بزرگترین ظلم را به اسلام روا داشته است. آیت الله میرعمادی با بیان اینکه آل سعود مانع حج ابراهیمی شدند و حج را تحریف و آن را به یک عبادت بی روح تبدیل کردند، تصریح کرد: آل سعود اثر یک اجتماع عظیم که در آن پیرامون سرنوشت اسلام و مسلمین تصمیم گرفته می شد را کم کرد و معنویت آن را از بین برد. آل سعود امروز ریشه تفرقه در جهان اسلام شده است وی با تاکید بر اینکه امروز حج به خواسته وهابیت تبدیل شده نه خواسته اسلام افزود: اسلام هرگز چنین حجی را ارائه نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه حج ابراهیمی، بت شکن بودن، فریاد مسلمان مظلوم را شنیدن و ... از بین رفته است، گفت: ظلم آل سعود علاوه بر کشتن حجاج ظلم بر اسلام و امت اسلامی بود. وی با بیان اینکه آل سعود امروز ریشه تفرقه در جهان اسلام شده است، تصریح کرد: در آن زمان اگر موضع گیری انقلابی و قاطع رهبر معظم انقلاب نبود آل سعود جنازه شهدای منا را تحویل نمی داد و این موضع گیری رهبری باعث شد آل سعود بترسد و جنازه مطهر شهدا را تحویل دهد. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر بازگو کردن حوادث منا و ابعاد این فاجعه افزود: باید حادثه منا در تاریخ زنده بماند و در سالگرد این حادثه همچون سال شهادت حجاج مردم به صحنه بیایند و در مراسم ها شرکت کنند. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه آنچه امروز آل سعود انجام می دهد به نام اسلام است و اسلام نیز از عملکرد آل سعود بیزار است، اظهار داشت: امام راحل به خوبی با آل سعود و ظلم آنها آشنا بودند که فرمودند ما از صدام بگذریم از آل سعود نمی گذریم. آیت الله میرعمادی با بیان اینکه آل سعود یک مشت افراد جوان، ناپخته، کم عقل یا بی عقل هستند و نه مصلحت و نه احکام اسلام را می دانند، تصریح کرد: آل سعود فرمانبری هستند که با ثروت خود و با قدرت استکبار این مصیبت ها را بر سر مسلمانان وارد می کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن