تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802456227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شن‌ یانگ شهر میزبان تیم ملی فوتبال ایران را بیشتر بشناسید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شن‌ یانگ" شهر میزبان تیم ملی فوتبال ایران را بیشتر بشناسید

شهر شنگ یانگ

تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه دومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 را در شهر شن‌یانگ مقابل تیم ملی چین برگزار می‌کند. نکته جالب این دیدار، میزبان این بازی است، شهری که کمتر کسی ممکن است درباره آن، موقعیت و امکاناتش اطلاع دقیقی داشته باشد. شن‌یانگ کجاست و چه امکاناتی دارد؟ به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه دومین دیدار خود را در مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال را مقابل تیم‌ ‌ملی چین در شهر شن یانگ برگزار می‌کند. پیش از این اکثر دیدارهای دو کشور در پکن، پایتخت این کشور برگزار شده و کمتر کسی اطلاعی درباره شهر شن یانگ دارد. شن یانگ، مرکز استان و بزرگترین شهرستان از استان لیائو نینگ است که در شمال در شمال شرقی کشور چین واقع شده است. طبق آخرین سرشماری‌ها و اطلاعات رسمی چین، شن یانگ جمعیتی معادل 8 میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دارد و بزرگترین شهرستان در شمال شرقی چین شناخته می‌شود.

طبق یافته‌های باستان شناسی از حدود هشت هزار سال پیش انسان‌ها در شهر شن یانگ زندگی کرده‌اند. شهر شن یانگ برای اولین بار توسط شین کای حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد تاسیس شد.





مانند اکثر شهرهای چین که دارای هوای مرطوبی هستند، شن یانگ هم شهری با آب و هوای قاره‌ای مرطوب و  زمستان‌های سرد با  آب و هوای خشک  است. در طول ماه‌های اوت و ژوئیه (تیر تا شهریور) این شهر شاهد بارش‌های شدید باران است.





در اوایل قرن بیستم شهر شن یانگ شروع به پیشرفت کرد. ایستگاه راه آهن  در این شهر به وجود آمد و مراکز تجاری گسترش یافتند. نخستین کارخانه‌های این شهر مهمات نظامی را برای کشور چین تولید کردند.



این شهر شمالی که بیشتر به واسطه هم مرز بودن با کشور کره‌شمالی شناخته شده است، جزو مراکز صنعتی، اقتصادی، تجاری و بازرگانی با دیگر کشورهای اطراف کشور چین یعنی کره‌جنوبی، ژاپن و روسیه هم شناخته می‌شود.







شن‌یانگ علاوه بر مراکز صنعتی و تجاری، دارای منابع طبیعی و آثار باستانی زیادی است که از جمله آن ها می‌توان به رودخانه لیائو، کوهستان چانگ بای و جنگل های شن یانگ در سراسر اشاره کرد.


 شن یانگ بزرگترین مرکز ساخت خودرو، ماشین آلات، تراکتور، کامیون و دستگاه‌های ترابری سنگین شناخته می‌شود و افراد بسیار زیادی در این شهر مشغول به کار هستند. فرودگاه تائوشیان نیز به عنوان بزرگترین فرودگاه شمال شرقی چین شناخته شده است. یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی چین نیز در شهر شن یانگ وجود دارد.

این شهر جزو نخستین شهرهای چین در بازی فوتبال شناخته شده است و از تیم‌های مشهور و معروف این شهر می‌توان به لیائو نینگ اشاره کرد  که جزو تیم‌های خوب لیگ چین است که به عنوانن خستین تیم چینی در سال ۱۹۹۰ قهرمان جام باشگاه های آسیا شد. *ورزشگاه المپیک شن‌یانگ ورزشگاه المپیک شن شانگ هم در این شهر قرار دارد که در سال ۲۰۰۷ به منظور برگزاری بازی‌های المپیک تاسیس و جایگزین ورزشگاه قدیمی این شهر یعنی ووله شد و دو تیم ایران و چین باید در این ورزشگاه به مصاف هم بروند. گنجایش این ورزشگاه ۶۰ هزار نفر است و  از امکانات مدرنی بهره می‌برد. ورزشگاه شنگ‌یانگ ظاهر زیبایی هم دارد. پیش از این ایران و چین یک بار و در سال 1368 در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 1990 در شهر شن‌یانگ بازی کرده‌اند که این بازی هم با نتیجه 2 بر صفر به سود چین خاتمه یافته است.



تیم ملی فوتبال ایران ساعت 16:05 روز سه‌شنبه هفته جاری برای دومین در شهر شن‌یانگ و برای نخستین بار در استادیوم تازه تاسیس این شهر به مصاف تیم ملی چین خواهد رفت.






تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن