تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835928664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله سبحانی:‌ یکی از ویژگی‌های امام علی(ع) داشتن صفات متضاد است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیت‌الله سبحانی:‌یکی از ویژگی‌های امام علی(ع) داشتن صفات متضاد است
خبرگزاری فارس: یکی از ویژگی‌های امام علی(ع) داشتن صفات متضاد است
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت:‌ یکی از ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) این است که ایشان صفات متضاد را در خود دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مدرسه حجتیه با اشاره به ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد:‌ معمولاً یک نفر نمی‌تواند صفات اضداد را در خود داشته باشد،‌ اما یکی از ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) این است که ایشان صفات متضاد را در خود دارند. معمولاً کسی که زاهد است، نمی‌تواند شمشیر زن خوبی باشد، اما امام علی(ع)‌ اینگونه نبود. استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ امام علی(ع)‌ در خطبه معروف خود در نهج البلاغه زهد را معنی کرد،‌ امیرالمؤمنین(ع)‌ می‌فرمودند «من در اینجا بهشت و دوزخ را می‌بینم» و ایشان انسان زاهد و با اخلاقی بودند. اما همین امام علی(ع)‌ در جنگ صفین به فرزندش محمد بن حنیفه فرمود «جمجمه خود را به خداوند عاریت بده،‌ پای خود را محکم بر روی زمین بزن و قصد شهادت داشته باش». وی افزود:‌ آن خطبه همام کجا و این شعارها و برنامه‌های نظامی کجا،‌ ویژگی‌های متضاد در امام علی(ع) جمع شد،‌ ایشان در یک موقعیت‌هایی جلوه متکلم به خود می‌گیرد،‌ خطبه اول امیرالمؤمنین(ع) سندی بر اعلمیت ایشان بود،‌ این خطبه نشان دهنده حکیم و فیلسوف بودن امام علی(ع)‌ است. آیت‌الله سبحانی با اشاره به نامه‌های امام علی(ع)‌ گفت:‌ نامه‌ای که امیرالمؤمنین(ع) برای مالک اشتر نوشت،‌ سر تا پا درس سیاست و اداره مملکت بود و امام علی(ع)‌ در آن نامه شیوه اداره کشور را بیان کرد. در شخصیت امیرالمؤمنین(ع)‌ اضداد جمع شد،‌ این نشان دهنده این است که ایشان ثمره این جمع نیستند و تربیت یافته مقام دیگری هستند. استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ رسول اکرم(ص)‌ امام علی(ع) را به بهانه قحطی و عیال‌وار بودن ابوطالب به خانه خویش آوردند،‌ پیامبر(ص)‌ امام علی(ع) را از چهار سالگی تربیت کرد و امیرالمؤمنین(ع) از همان سن خردسالی در کنار رسول اکرم(ص) زندگی می‌کرد. وی افزود:‌ امام علی(ع)‌ فرمودند «من از همان سن کودکی به دنبال پیامبر(ص)‌ بودم،‌ مثل فرزندی که به دنبال مادرش است». امیرالمؤمنین(ع)‌ از همان سن کودکی مورد تربیت پیامبر(ص) بود،‌ حتی زمانی که جبرئیل آمد و بر پیامبر(ص) سلام کرد و به ایشان بشارت نبوت را داد،‌ امام علی(ع)‌ آن صدا را شنید، در حالی که اشخاص دیگر آن صدا را نمی‌شنیدند. آیت‌الله سبحانی در خصوص ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد:‌ رسول اکرم(ص)‌ به امام علی(ع)‌ فرمودند «تو همان چیزی که من می‌شنوم را می‌شنوی»، البته در بعضی روایات هم آمده است که امام علی(ع)‌ همان چیزی را می‌دید که رسول خدا(ص)‌ هم می‌دید،‌ جز اینکه امام علی(ع)‌ نبی خدا نبود. استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ یکی از اعذار مشرکان برای عدم پذیرش نبوت پیامبر(ص)‌ این بود که آن‌ها می‌گفتند که رسول خدا(ص)‌ جنون دارد،‌ این در حالی است که عمل هر انسان،‌ می‌تواند نشانه روحیات او باشد. رسول خدا(ص)‌ در جنگ تبوک 30 هزار نفر را از مدینه به تبوک رهبری کرد. ایشان پیش‌تر این راه را نرفته بود و رهبری این تعداد انسان، اهمیت زیادی دارد و نشانه عقل پیامبر است، اما انسان مجنون حتی نمی‌تواند خانه خودش را اداره کند. وی افزود:‌ عذر دیگر مشرکان برای عدم پذیرش نبوت رسول اکرم(ص)‌ این بود که پیامبر حق آورده و مشرکان از حق خوششان نمی‌آید. رسول اکرم(ص)‌ به مشرکان می‌فرمودند « اعمال شما در آخرت حساب و کتاب دارد»،‌ مسلماً ابوجهل و ابوسفیان از چنین مسائلی خوششان نمی‌آمد و وقتی سخن از معاد می‌آمد،‌ به خود می‌لرزیدند. آیت‌الله سبحانی با اشاره به استدلال مشرکان گفت: اگر حق تابع عقاید این افراد بود،‌ آسمان فرومی ریخت،‌ زمین در هم کوبیده می‌شد و همه چیز از بین می‌رفت. مشرکان می‌گفتند که آسمان و زمین خدا ندارد،‌ بلکه اربابانی دارد، اگر آسمان و زمین چندین ارباب داشته باشد،‌ این ارباب‌ها بالذات با هم متباین هستند، طرز تفکرشان هم متباین خواهد بود و قدر مشترکی در کنار یکدیگر ندارند. انتهای پیام/2258/ع40

95/04/06 :: 16:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن