تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804577364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگیزه قایق های تندرو ایرانی از محاصره ناوهای امریکایی از دید رسانه غربی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



انگیزه قایق های تندرو ایرانی از محاصره ناوهای امریکایی از دید رسانه غربی
تحرکات نظامی اخیر و رویارویی میان نیروهای ایرانی و امریکایی در خلیج فارس سبب شده تا رسانه های غربی به گمانه زنی هایی درباره علل و انگیزه های احتمالی آن بپردازند.
روز نو :  تحرکات نظامی اخیر و رویارویی میان نیروهای ایرانی و امریکایی در خلیج فارس سبب شده تا رسانه های غربی به گمانه زنی هایی درباره علل و انگیزه های احتمالی آن بپردازند. 


به گزارش روزنو، شبکه خبری "سی ان ان" با انتشار گزارشی در این باره می نویسد:"احتمال ان وجود دارد که سرخوردگی از عدم بهره مندی ایران از نتایج برجام سبب شده باشند تا نهادهای نظامی بخواهند اقتدار خود را به امریکا نشان دهند. فرمانده ارشد نظامی امریکا در خاورمیانه روز سه شنبه گفت که امریکا از این پس و به دلیل رویارویی های اخیر با دید بسیار متمرکزتری فعالیت های ایران در خلیج فارس را رصد خواهد کرد. ژنرال جوزف ووتل فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت:"در هفته های اخیر شاهد افزایش رویارویی قایق های ایران با ناوهای امریکایی بوده ایم. در روزهای اخیر این اقدامات و فعالیت های بیش تر شده اند. ما در این باره بسیار نگران هستیم".


این شبکه خبری در ادامه می افزاید:"این رویارویی ها از سوی نیروی دریایی سپاه بوده اند. اما این تحرکات را باید در کنار اقدامات اخیر سپاه در قبال امریکا مورد ارزیابی قرار کرد. در ماه های اخیر، شهروندان دارای تابعیت دوگانه ایرانی و امریکایی دستگیر شده اند. ایران هم چنین سامانه دفاع موشکی اس-300 روسی را مستقر کرده است در حالی که امریکا با این موضوع مخالف بود. چند موضوع عامل محرک چنین برخوردهایی بوده اند از جمله نگرانی های موجود درباره منازعات سیاسی داخلی هم چنین احتمال آن وجود دارد که ملاحظات مالی از جمله تمایل ایران به افزایش قیمت نفت نیز در این باره تاثیرگذار بوده باشند. از جمله موارد دیگر می تواند به عدم بهره مندی مطلوب ایران از دستاوردهای توافق هسته ای در حوزه اقتصادی و لغو تحریم ها اشاره کرد". 


"علی واعظ" تحلیلگر ارشد گروه بین المللی بحران می گوید:"ایران بر این باور است که باید به امریکا نشان دهد که با توافق هسته ای از موضع ضعف موافقت نکرده تا مبادا واشنگتن بخواهد فشارهایش را بر ایران برای تغییر سیاست های منطقه ای و یا داخلی افزایش دهد. اقداماتی چون نزدیک شدن به ناوهای امریکایی و ازمایش های موشکی در این راستا باید مورد ارزیابی قرار گیرند". 


واعظ در ادامه می افزاید:"ساختار نظامی در ایران احساس می کند که باید به امریکا یا همان شیطان بزرگ پیام را منتقل کند که دید ایران نسبت به آن کشور تغییری نکرده و سازش و مصالحه ای در کار نیست". 


این شبکه خبری می افزاید:"ایران در طول ماه های اخیر سیامک نمازی را در اکتبر گذشته بازداشت کرد. در ماه فوریه پدر نمازی به ایران رفت اما او نیز بازداشت شد. در ماه ژوئیه گذشته رضا رابین شاهینی ساکن سن دیه گو برای بازدید مادر بیمارش به ایران سفر کرد اما بازداشت شد. چهار نفر از اتباع دوگانه بریتانیا، فرانسه، کانادا نیز در ماه اخیر زندانی شده اند کشورهایی که همگی رابطه خوبی با امریکا دارند. هر چند که می توان این بازداشت ها را به نوعی به دلیل نگرانی سپاه از افزایش نفوذ غرب پس از توافق هسته ای در ایران قلمداد کرد اما واقعیت آن است که برجام تاثیرات قابل انتظاری در حوزه لغو تحریم ها  نداشته است". 


این شبکه خبری در ادامه به نقل از فرزین ندیمی تحلیلگر امنیتی – دفاعی اشاره می کند که بی ثباتی در خلیج فارس می تواند سپاه را از نظر اقتصادی بهره مند سازد. احیای جنگ با امریکا کمک می کند تا سپاه بودجه سالانه قابل توجهی را کسب کند". 


این شبکه خبری در پایان می نویسد:"ایران در مسیر مهم و کلیدی تنگه هرمز قرار دارد که مسیر عبور و مرور تانکرهای نفتی است و سی درصد از نفت دریایی جهان از آنجا عبور می کند. هر نشانه ای از مشکل در آنجا می تواند قیمت ها را افزایش دهد. این موضوع می تواند از نظر درآمد نفتی به نفع ایران تمام شود". 
خرداد




تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن