تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820094089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع آوری حدود پنج میلیارد ریال زکات درخراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی: جمع آوری حدود پنج میلیارد ریال زکات درخراسان شمالی دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی با بیان اینکه طبق سیاست های جدید کمیته امداد باید 60 درصد زکات جمع آوری شده صرف امور محرومان شود ،گفت:امسال حدود پنج میلیارد ریال زکات از کشاورزان ودامداران استان جمع آوری شده است.
۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور ساعت 09:58

خبرگزاری پانا+

  به گزارش خبرنگارپانا از خراسان شمالی، عباس اهرابی با بیان اینکه،  حدود دومیلیارد ریال آن برای محرومان ونیازمندان هزینه شده است گفت:این در حالی است که در سال 94 تنها حدود سه میلیارد و900 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده صرف امور نیازمندان شد.  وی افزود:یکی سیاست های جدید کمیته امداد در بخش زکات اولویت دادن به رفع نیاز محرومان است و بر این اساس در پنج ماهه نخست امسال حدود دو میلیارد ریال برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد. اهرابی ، با بیان اینکه پیش بینی می شود بخش هزینه کرد زکات برای محرومان در سال جاری رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد، افزود: زکات استان در سر فصل های جهیزیه،درمان،مسکن وسایر نیاز های محرومان هزینه می شود. امسال از محل زکات 70 سری جهیزیه به مبلغ 407 میلیون ریال به زوج های نیازمند پرداخت شده است .علاوه برآن هفت مورد کمک هزینه درمانی افزون بر 62 میلیون ریال برای محرومان پرداخت شده است وهشت سری مسکن نیز برای خانواده های نیازمند از همین محل مورد بازسازی وتعمیر قرار گرفته است که در این راستا نیز بیش از 280 میلیون ریال هزینه شده است. وی تعداد کل کمک های انجام شده از محل جمع آوری زکات برای محرومان را بیش ازیک هزار و400 مورد در سال جاری برشمرد وافزود: هم اکنون 23 پروژه عام المنفعه نیز از محل درآمد های زکات در سطح استان در حال احداث است که تا کنون دو میلیارد و900میلیون ریال در این بخش هزینه شده است. وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 70 هزار نفر از محرومان استان تحت حمایت کمیته امداد هستند خاطر نشان کرد: قطعا استفاده از ظرفیت هایی همچون زکات می تواند نقش اساسی در رفع نیاز محرومان داشته باشد. کمیته امداد در تلاش است هزینه کرد زکات را به سمت محرومان سوق دهد. اهرابی اضافه کرد: پارسال در استان خراسان شمالی در مجموع 73 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد درحالی‌که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به 80 میلیارد ریال افزایش یابد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: نگرش و دیدگاه این نهاد از چند سال گذشته در نحوه ارائه خدمات به خانواده های نیازمند تغییر یافته و با رویکرد جدید، خدمات به صورت زماندار و هدفمند به مددجویان ارائه می شود. از اجمله افق های جدید این نهاد توانمندی، خودکفایی، تقویت عزت نفس و رفع نیازهای اصلی خانواده های محروم است واین نهاد در تلاش است تا گروه هدف خود را در زمینه فرهنگی، درمان، اشتغال، مسکن، جهیزیه و سایر خدمات دیگر توانمند کرده و خود کفا کند. وی در خصوص چگونگی ارائه خدمات به مددجویان نیز اظهار داشت: این نهاد با مشخص کردن کد مددجویی خانواده های نیازمند با توجه به شناسایی استعداد و توانایی ها و وضعیت زندگی شان آنها را در ردیف دریافت خدمات موردی و یا در ردیف کلیه خدمات قرار می دهند. اهرابی یاد آور شد: سال گذشته بیش از 150هزار نفر از محرومان و نیازمندان استان برای رفع نیاز مالی خود به کمیته امداد مراجعه کردند که این نهاد با توجه به شرایط موجود و ضوابط کمیته امداد مشکلات آنان بررسی و حل شد. در حال حاضر نیز یش از 34 هزار خانوار استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند که در طول سال خدمات به صورت هدفمند و زماندار به آنان ارائه می شود. تعداد 40 هزار نفر از نیازمندان غیر تحت پوشش کمیته امداد استان نیز در طول سال به صورت موردی از این نهاد کمک می گیرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن