تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820348960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هوای منزلتان را با این گیاهان تصفیه کنید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هوای منزلتان را با این گیاهان تصفیه کنید
متخصصان دریافته‌اند برخی گیاهان خانگی این قابلیت را دارند که با آلاینده‌های موجود در فضای سرپوشیده همچون ترکیب‌های ارگانیک فرار مقابله کنند و انتخاب گیاه مناسب می‌تواند فضا را برای تنفس، تمیزتر و پاک‌تر سازد.
آفتاب‌‌نیوز : گیاهان خانگی نه تنها فضای خانه را از حالت کسل‌کننده خارج می‌کنند بلکه می‌تواند هوایی را که تنفس می‌کنید پاکسازی کند.

به گزارش ایسنا، در بیشتر فضاهای خانگی ترکیب‌های ارگانیک فرار همچون «استون» و «بنزن» وجود دارد که از مبلمان، چاپگرها، مواد پاک کننده و نقاشی دیوارها ناشی می‌شود. این ترکیب‌ها می‌توانند مشکلات جدی را برای سلامتی بوجود آورند.

زمانی که ترکیب‌های ارگانیک فرار استنشاق شوند فرد را دچار «سندرم بیماری ساختمان» می‌کنند که می‌تواند در فرد علائمی چون آسم، آلرژی و احساس گیجی را بوجود آورد. راه حل معمول برای پاکسازی فضای اتاق نصب سیستم‌های پاکسازی هواست اما محققان معتقدند استفاده از گیاهان خانگی روشی ارزان‌تر برای مقابله با ترکیب‌های ارگانیک فرار است.

 گیاهان می‌توانند مواد شیمیایی را از طریق فرآیند «بیوفیلتراسیون» از هوا پاک کنند و به گفته متخصصان برخی انواع گیاهان از جمله «دراسنا»، «گندمی» یا گیاه عنکبوتی، کاکتوس درختی کارائیب، «بروملیا» و «گیاه یشم» در جذب این ترکیب‌ها بهتر عمل می‌کنند.



۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن