تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819211079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداری از پروژه با سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش خبر داد: بهره برداری از پروژه با سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از 700 میلیارد ریال برای افتتاح پروژه های هفته دولت در آموزش و پرورش استان هزینه شد.
۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور ساعت 09:13

خبرگزاری پانا+

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی,  سید جواد حسینی در مراسم افتتاح مرکز آموزشی رفاهی ثامن ۵ در ناحیه پنج مشهد ضمن بزرگداشت مقام دو معلم دولت مرد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد:این دو شهید اقدامات شایسته ای را در زمان خود به انجام رساندند به گونه ای که تمامی دولت های پس از آنها میزان موفقیت خود را با سنجه این دو دولت می سنجند.
وی در اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص خدمات دولت به مردم افزود:تمام دولت ها سعی در خدمت رسانی به آموزش و پرورش و قشل فرهنکی را داشته اند اما شرایط و تدابیر مختلف بوده است؛ کم ترین سهم اعتبارات آموزش و پرورش در دوران پس از انقلاب ۹.۱ و بالاترین آنها ۱۵ درصد بود.
حسینی ادامه داد:کم تربن میزان اعتبارات نظام تعلیم و تربیت در سال های ۹۱و۹۲ و در شرایط مناسب اقتصادی کشور بود, در این دوران درآمد کشور بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد دلار و قیمت هر بشکه نفت با مبلغی بالغ بر ۱۴۰ دلار به فروش می رسید.
وی با اعلام این که تحریم ها از سال ۹۲ تشدید شد و قیمت هر بشکه نفت به ۳۰ دلار رسید افزود:در همین دوران که کشور به مدت هفت سال از رکود تورمی رنج می برد, اعتبارات آموزش و پرورش به ۱۱.۷ درصد ارتقا یافت و با همت بلند دولتمردان کشور از رکود خارج شد.
وی با بیان این که رشد اقتصادی منفی کشور پس از هفت سال به رشد مثبت تبدیل شد گفت:در حال حاضر رشد اقتصادی ۴.۴ درصد است و وزیر کشور از رشد بیش از پنج درصدی تا پایان سال خبر می دهد.
حسینی ضمن اشاره به شکسته شدن پروژه های عمرانی در دولت کنونی با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی که از دولت گذشته بر جای مانده بود یادآور شد:بالاترین میزان حقوق فرهنگیان و افزایش آن از مبلغ یک میلیون و ۱۵۰ هزال تومان به میانگین دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و از طرفی افزایش قدرت خرید معلمان به ۲۲ درصد از جمله خدمات دولت کنونی به قشر فرهیخته و پرورش دهنده جوانان جامعه بود.
اعتبارات آموزش و پرورش از برنامه ششم توسعه باید به ۲۰ درصد برسد
این مقام مسئول اظهار کرد:توجه به منزلت, رفاه, معیشت, توانا سازی و انگیزش معلمان در صدر توجهات آموزش و پرورش قرار دارد و به همین منظور متن پیشنهادی برنامه ششم توسعه مرتبط با آموزش و پرورش سهم اعتبارات عین ارکان به منظور تحقق سند تحول بنیادین و فرمایشات رهبر به ۲۰ درصد افزایش بیابد.
وی برخورداری آموزش و پرورش از سهم اعتبارات GDP را بیش از شش درصد عنوان و بیان کرد:۱۰ هزار و ۵۰۰ پروژه با متراژ یک میلیون و پنج هزار و متر مربع در سطح کشور و ۷۰۰ پروژه با سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان به بهره برداری رسید.
حسینی با تصریح این موضوع که پروژه های هفته دولت در آموزش و پرورش استان بیش از 700 میلیارد ریال هزینه داشته است خاطر نشان کرد:در بخش استاندارد سازی دو هزار و ۱۳۷ مدرسه و ۲۲هزار و۷۰۰ کلاس در در متراژ یک میلیون و ۴۷۸ متر مربع استاندار سازی کردیم, در دو سال اخیر نیز ۴۲۱ هزار متر مربع در مذارس ایروگام و ۴۰ هزار و ۴۳۶ متر مربع موکت نمازخانه مدارس به انجام رسید.
وی با اشاره به این که ۸۰ پروژه افتتاحی آموزش و پرپرش استان در هفته دولت به بیش از ۱۲۰ پروژه ارتقا یافت اذعان کرد:شش پروژه مدرسه ای با ۲۸۶ کلاس درس و زیربنای ۴۲ هزار متر مربع, افتتاح شش سالن ورزشی در  محروم ترین نقاط و ۱۱ پروژه ویژه اعم از افتتاح مرکز گردشگری ناحیه هفت، مرکز گردشگری رفاهی آموزشی ناحیه دو، سالن اجتماعات تربت حیدریه، جامع ترین کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان کشور, توسعه فیزیک درمانگاه ناحیه هفت، افتتاح اولین تعاونی بهداشت و سلامت فرهنگیان کشور و کلنگ زنی یکی از بزرگترین مرکز آموزشی رفاهی تر رضویه با همکاری اوقاف از جمله این پروژه ها است.
وی در ادامه به پروژه های آینده آموزش و پرورش استان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در نظر داریم به صورت سهام پروژه زمینی که توسط یک خیر نیک اندیش به آموزش و پرورش اهدا شده است و در مکانی نزدیک به مرقد امام هشتم می باشد به صورت رایگان در اختیار فرهنگیان قرار دهیم.
حسینی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه هایی که قصد داریم در آینده ای نزدیک به افتتاح برسانیم مجموعه هتل گردشگری آموزشی در اطراف حرم با ظرفیت 720 نفر شب خواب است که هم اکنون بیش از 40 درصد پیشرقپفت فیزیکی داشته است.
وی در خصوص توسعه ساخت بزرگترین هتل فرهنگیان پس از 18سال عنوان کرد: این پروژه در 12 طبقه و بااعتبار 19 میلیارد تومان تا چند ماه آینده به افتتاح خواهد رسید.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این که سعی در آزاد سازی طرفیت های آموزش و پرورش داریم تا بتوانیم بسیاری از پروژه های عظیم را به انجام برسانیم از شناسایی 100 ظرفیت در نظام تعلیم و تربیت در استان خبر داد و در خصوص افتتاح مرکز آموزشی رفاهی ثامن5 گفت: ناحیه پنج در حوزه های مشارکتی ،عمرانی و جذب خیر اقدامات شایسته ای انجام داده است که افتتاح این مرکز با چهار سوئیت و خدمت رسانی شبانه روزی به زائران امام هشتم یکی از این مصادیق است.
رئیس اداره ناحیه پنج مشهد در این مراسم با بیان این که 64 هزار دانش آموز در 260 آموزشگاه دولتی و غیر دولتی در ناحیه پنج مشهد مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: بنای مرکز آموزشی رفاهی ثامن 5 توسط خیر نیک اندیش آقای سبزنی به آموزش و پرورش اهدا شد که ارزش ریالی آن بیش از دو میلیارد تومان می باشد و برای آماده سازی این مرکز جهت خدمت رسانی به زادران فرهنگی بیش از 150 میلیون تومان هزینه شد.
غلامی ادامه داد: ناحیه پنج مشهد با توجه به نزدیکی به بارگاه منور امام هشتم در امر خدمت رسانی به زائران فرهنگی بیش از دیگر نواحی فعال بوده و به همین دلیل این مرکز به طور شبانه روزی برای خدمت رسانی آماده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن