تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819530904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنوشت صدها هزار سلاح ارسالی آمریکا به عراق و افغانستان معلوم نیست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس نیوز: گزارشی جدید توسط یک نهاد تحقیقاتی در انگلیس نشان می دهد سرنوشت صدها هزار فقره از سلاح های ارسال شده پنتاگون به عراق و افغانستان معلوم نیست.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد که سرنوشت صدها هزار سلاح از میان 1.45 میلیون سلاحی که وزارت دفاع آمریکا به کشورهای عراق و افغانستان انتقال داده مشخص است.
گروه «اقدام در زمینه خشونت مسلحانه»، یک سازمان مردم نهاد مستقر در لندن، در گزارشی که چهارشنبه هفته گذشته منتشر کرده، موضوع فوق را آشکار کرده است. 
به گزارش پایگاه «تله سور»، این نهاد بعد از انجام پژوهش هایی بر روی آمارهای منتشر شده وزارت دفاع آمریکا متوجه ناهمخوانی هایی در شمار سلاح های گزارش شده در اسناد پنتاگون شد. 
«اقدام در زمینه خشونت مسلحانه» بر اساس آمارهایی که به آن دست یافته می گوید 1.4 میلیون فقره سلاح های سبک شامل سلاح های دستی، تفنگ و مسلسل به عراق و افغانستان ارسال شده؛ این در حالی است که در اسناد دولتی، تنها 700 هزار فقره از این سلاح ها، یعنی 48 در صد از رقم کل گزارش شده اند.
آمارهای پنتاگون، شمار سلاح های ارسال شده به افغانستان را 484680 فقره اعلام می کند، اما نهاد مستقر در لندن رقم صحیح را 503328 فقره می داند. همچنین در حالی که پنتاگون تعداد سلاح های ارسال شده به عراق را 206446 فقره اعلام می کند رقم واقعی 740000 فقره است. 
سایت رسمی «اقدام در زمینه خشونت مسلحانه» در وب سایتش در این باره نوشته است: «این نقائص، عدم پاسخگویی، شفافیت و داده های ناموزون موجود در درون دولت آمریکا در زمینه سیستم تهیه و توزیع سلاح را نشان می دهد.»
پیش از این دیوان بازرسی دولت آمریکا در سال 2007 اعلام کرده بود که وزارت دفاع این کشور نمی تواند ضمانت کند که سلاح های ارسال شده به عراق به دست نیروهای امنیتی این کشور رسیده باشد. 
انتهای پیام/ *
[ مشاهده متن کامل خبر سرنوشت صدها هزار سلاح ارسالی آمریکا به عراق و افغانستان معلوم نیست در خبرگزاری فارس ]


یکشنبه ، ۷شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس نیوز]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن