تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813287554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امید به درمان بیماری های نادر با ژن درمانی


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آیا می توان امیدوار بود با استفاده از ژن درمانی، پیچیده ترین بیماری ها درمان شود؟ این پرسشی اساسی است که دانشمندان زیادی در سراسر جهان تلاش می کنند پاسخی مناسب و قابل اطمینان برای آن پیدا کنند.
یکی از بیماری هایی که امید می رود با استفاده از ژن درمانی به طرز مؤثری درمان شود متاکروماتیک لوکودستروفی یا به اختصار ام ال دی ( MLD ) نام دارد.
این اختلال نوعی بیماری موروثی محسوب می شود که دوران کودکی نمود یافته و ماده سفید مغز را نابود می کند. این شرایط در نهایت به از کارافتادگی بدن و جنون منجر می شود.
حالا گروهی از محققان در ایتالیا با استفاده از ژن درمانی امیدوارند بیماری های نادر و سختی مانند ام ال دی را درمان کنند. در این روش نسخه سالمی از یک ژن به مغز استخوان کودک بیمار افزوده می شود.
البته این روش تنها در صورتی اثرگذار خواهد بود که بموقع تشخیص داده شود. نکته اینجاست که در بسیاری از موارد تشخیص در زمان مناسبی صورت نگرفته و به همین علت کمک به این دسته از کودکان بیمار امکان پذیر نخواهد بود.
اما باز هم علم پزشکی راه هایی را برای مقابله با این بیماری و تشخیص بموقع آن پیش روی ما قرار می دهد و آن چیزی نیست جز تشخیص وجود این بیماری از روی یکی از کودکان بیمار خانواده و در نظر گرفتن این احتمال که سایر کودکان نیز مستعد ابتلا به این بیماری وراثتی باشند.
در این موارد آزمایشات دقیق ژنتیک و زیست شیمی تعیین کننده وضع سلامت کودکان مورد نظر خواهد بود.
به نظر می رسد این روش نوین درمانی همانند واکسیناسیون جنبه پیشگیرانه داشته باشد.
محققان تلاش می کنند با شناسایی این بیماری در دوران جنینی و تا پیش از آن که علائم سخت بیماری در دو سالگی پدیدار شود آن را به نوعی منجمد کرده و به طور اساسی مانع گسترش هرچه بیشتر آن شوند.
آزمایشاتی که روی 9 کودک در ایتالیا صورت گرفته و ...
[ مشاهده متن کامل خبر امید به درمان بیماری های نادر با ژن درمانی در جام جم آنلاین ]


یکشنبه ، ۷شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن