تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813148835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ایجاد می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در آیین نکوداشت استاد عاشیق ولی عبدی عنوان شد؛
بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ایجاد می شود

 آیین نکوداشت استاد عاشیق ولی عبدی


شناسهٔ خبر: 3753342 - شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
استانها > آذربایجان شرقی

.jwplayer{ display: inline-block; } اهر - معاون هنری اداره کل فرهنگ و اسلامی آذربایجان شرقی از ایجاد بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، آیین نکوداشت استاد عاشیق ولی عبدی در حالی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در اهر برگزار شد که علاوه بر اجرای برنامه های مختلف هنری توسط عاشیقان استانی و شهرستانی، در پایان این مراسم نیز از ۵۰ سال خدمت و مقام هنری استاد عاشیق ولی عبدی تجلیل شد. بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ایجاد می شود معاون هنری اداره کل فرهنگ و اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: این بنیاد در آذربایجان شرقی و استان های شمال غرب کشور در حال راه اندازی است. علی محرمی با اشاره به استقبال خوب مردم شهرستان اهر از برنامه های فرهنگی و هنری افزود: این برنامه ها در مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان برگزار می شود، با این همه استقبال جوابگو نیست و لازم است در این زمینه مسئولان عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: یکی از اولویت های  مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به خود هنرمندان و مردم است که نمونه آن برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران و این آیین نکوداشت است. محرمی ضمن اشاره به شخصیت بی نظیر استاد عاشیق ولی عبدی گفت: خاستگاه موسیقی عاشیقی منطقه قره داغ و شهرستان اهر است که نمونه بارز آن در این هنر اساتیدی بنامی همچون استاد عبدی است. هنرمندان پیام رسان زیبایی و مهربانی هستند فرماندار شهرستان اهر نیز در این آیین  گفت: در جهان امروز و به خصوص جوامع متمدن و مترقی اسلامی هنرمند پیام رسان زیبایی ها و مهربانی هاست. سید محمد عابدی افزود: در این عرصه پیام رسانی عاشیق های آذربایجان و به خصوص خطه ارسباران از یک پیشینه غنی و کهنه برخوردار است و به جرات می توان گفت که ارسباران خاستگاه این نوع از زیبایی هاست که حتی در موسیقی ملل جهان و به ویژه در موسیقی مشرق زمین از اهمیت فرهنگی، تاریخی و هنری والایی برخوردار است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: عاشیق فراتر از هر مرتبه هنری دلداده عشق به ائمه اطهار بوده و آثارشان که در طول تاریخ به دست رسیده است از منبع توحید سرچشمه گرفته است. فرماندار شهرستان اهر گفت: عاشیق ها با هنری لطیف، نجیب و مردمی آمیخته با عرفان و شادابی در خدمت جامعه خود بوده اند که امروز باید از آن صیانت نمود تا بعضی از ملل این فرهنگ غنی را به خود منتصب ننمایند و یا به عبارتی فرهنگ های پوچ را در بین جوانان ما جایگزین و موسیقی نامفهوم را به جامعه پویای ما تحمیل نکنند. عابدی در پایان تصریح کرد: حضور استاد عاشیق ولی عبدی در صحنه موسیقی در ۵۰ سال گذشته چنان با اهمیت و هنرمندانه است که در تاریخ هنر دیارمان ثبت و ضبط است و متانت و بزرگواری این استاد برجسته زبانزد عام و خاص و به خصوص هنرمندان و هنردوستان است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن