تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814701141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف دلار از مبادلات ایران و کره جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:نیوز بانک: خبرهای بانکی- مدیرکل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه از حذف دلار و جایگزینی یورو در مبادلات اقتصادی ایران و کره جنوبی از روز دوشنبه هشتم شهریورماه سال جاری خبر داد.
حمید بعیدی نژاد با یادداشتی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: حل یکی از مشکلات اجرای برجام، استفاده از یورو در معاملات ایران و کره جنوبی است.
به گزارش خبرهای بانکی ، مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه تبدیل ارز کره جنوبی به یورو در معاملات تجاری با ایران را حل یکی از مشکلات اجرای برجام دانست و نوشت: با این کار، شرایط لازم فراهم می شود که مشکل تبدیل برخی دیگر از ارزهای محلی و محدود خاص به یورو نیز به طور کامل برطرف شود.
بعیدی نژاد ادامه داد: وزیر اقتصاد کره جنوبی رسما اعلام کرد که مبادلات با ایران از ۲۹ ماه اوت (روز دوشنبه هشتم شهریورماه) با یورو انجام خواهد شد. وی ادامه داد: این تصمیم گرفته شده که براساس آن مبادلات تجاری دو کشور با یورو و در غیاب دلار انجام خواهد شد.
به گفته وی، این اقدام بسیاری از موانعی را که اکنون سر راه سرمایه گذاری تجارت با ایران وجود دارد را هموار خواهد کرد و در این باره سه بانک «کپ هانا»، «شین هان» و «ووری» به عنوان بانک های حامی انتخاب شده اند.
این مقام مسئول در وزارت امور خارجه ادامه داد: این اقدام که پیرو مذاکرات فشرده در قالب اجرای برجام انجام می گیرد، یکی از موانع انجام معاملات با کره جنوبی را از میان بر می دارد. واحد پول کره جنوبی یا وون به دلیل اینکه از ارزهایی است که فقط در کره جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس تصمیم این کشور طی دهه ها مبادلات اقتصادی با دیگر کشورهای جهان ابتدا باید به دلار و سپس در صورت لزوم به ارز ثالثی مانند یورو تبدیل شود.
بعیدی نژاد افزود: اما در خصوص مراودات با ایران با توجه به محدودیت امکان تبدیل واحد پول کره جنوبی به دلار آمریکا و همچنین تصمیم بانک ...
[ مشاهده متن کامل خبر حذف دلار از مبادلات ایران و کره جنوبی در اخبار بانکی ایران ]


جمعه ، ۵شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیوز بانک]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن