تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804914447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرهایی از سفر وزیر نیرو به آذربایجان غربی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: استان‌ها > آذربایجان غربی - حمید چیت چیان وزیر نیرو که در یک سفر یکروزه به آذربایجان غربی سفر کرده است ضمن افتتاح از پروژه های حوزه وزارت نیرو، از دریاچه ارومیه و وضعیت کنونی آن نیز بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،وزیر نیرو در سفر به استان علاوه بر افتتاح شبکه تصفیه فاضلاب شهرستان نقده و طرح آبرسانی به 66 روستای استان، بصورت هوایی از وضعیت کنونی دریاچه ارومیه بازدید کرد. کلنگ زنی احداث شبکه آبیاری و زهکشی پیرانشهر
صبح امروز و در اولین برنامه، شبکه آبیاری و زهکشی پیرانشهر با ظرفیت 13هزار متر مکعب و بعنوان یکی از بخش های 6گانه توسعه کشاورزی منطقه کلنگ زنی شد.
با بهره برداری از طرح شبکه آبیاری و زهکشی بادین آباد پیرانشهر بیش از 2500 هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه به زیر کشت آبی رفت.
سد انحرافی بادین آباد که در فاصله 150کیلومتری ارومیه و بر روی رودخانه بادین آباد قراردارد بیش از 32میلیون مترمکعب از آب این سد را برای کشاورزی منطقه انتقال خواهد داد.

سد سیلوه در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت
چیت چیان وزیر نیرو در آئین کلنگ زنی شبکه آبیاری پیرانشهر گفت: آذربایجان غربی یکی از استانهای فعال در حوزه کشاورزی است و قابلیت های زیادی در این زمینه داراست.
وی افزود: ساخت سد سیلوه بعنوان مقدمه طرح شبکه آبیاری و زهکشی بادین آباد بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر نیرو تصریح کرد: با احداث این شبکه، آب با بالاترین بهره وری و کمترین تلفات در اختیار کشاورزان منطقه قرار خواهد گرفت.
چیت چیان گفت: کشاورزان نیز با انتخاب محصول مناسب و استفاده از شیوه های مدرن آبیاری علاوه بر تولید محصولات بهتر و بیشتر، از تلف شدن آب جلوگیری کنند. افتتاخ تصفیه فاضلاب نقده
وزیر نیرو بعد از کلنگ زنی پروژه آبیاری شهرستان پیرانشهر، پروژه تصفیه فاضلاب شهرستان نقده را افتتاح کرد. (اینجا)

بازدید هوایی وزیر نیرو از دریاچه ارومیه
همچنین وزیر نیرو با همراهی استاندار آذربایجان غربی بصورت هوایی و با استفاده از بالگرد از دریاچه ارومیه بازدید نمود.
استاندار آذربایجان غربی در این بازدید، آخرین وضعیت و پیشرفت برنامه های احیای دریاچه ارومیه را برای وزیر نیرو تشریح کرد.

نیاز مبرم کشاورزان به شیوه های مدرن آبیاری برای کمک به احیای دریاچه ارومیه
حمید چیت چیان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه گفت: دولت در سه سال گذشته بیش از 38 واحد نیروگاهی با ظرفیت 6هزار مگاوات با اعتبار 12هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسانده است.
وی افزود: با اجرای طرح های برقرسانی تا امروز بیش از یک هزار و 538 روستای کشور برق دار شده اند و تا پایان امسال 10هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از نعمت برق بهره مند خواهند شد.
وزیر نیرو تصریح کرد: میدان اقتصاد و فرهنگ در کشور رشد یافته است و سال گذشته محصولات اورانیوم غنی سازی شده و یا آب سنگین تولید شده در کشور به صورت کامل به اروپا صادر شده است و این موضوع به معنای این است که سیاست خارجی ایران از کارایی لازم برخوردار هستند.
چیت چیان اضافه کرد: آذربایجان غربی، کارگاه های فعالی برای آبادانی و عمرانی در بخش آب و برق داراست و در آینده ای نزدیک سد سیلوه در این استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: سد سیلوه و کانی سیب با ظرفیت 670میلیون مترمکعب، از جمله طرح هایی هستند که برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده اند.
وزیر نیرو تصریح کرد: یکی از علل اصلی خشکی دریاچه ارومیه، افزایش چندین برابری باغات کشاورزی در اطراف حوزه آبریز دریاچه است طوری که طی 20 سال گذشته بیش از 3 برابر شده و از مرز 500هزار هکتار گذشته است.
چیت چیان گفت: کشاورزان باید برای افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب، از شیوه ها و روش های نوین و مدرن آبیاری استفاده کنند که در این میان دولت یازدهم از ابتدا، برنامه های مدونی برای احیای دریاچه ارومیه و بهره وری در کشاورزی را در پیش گرفته است.
وی ضمن اشاره به تلاش دولت به احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: با سیاست گذاری های دولت و برنامه های طراحی شده امروز شاهد افزایش 55 سانتی متری آب دریاچه ارومیه هستیم.

افتتاح طرح آبرسانی به 66 روستای آذربایجان غربی
در مراسمی که با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در محل روستای یورقانلوی ارومیه برگزار شد، طرح آبرسانی به 66 روستای استان بصورت همزمان افتتاح و به بهره برداری رسید.
با افتتاح این مجتمع های آبرسانی، 6 هزار و ۹۷۴ خانوار با 27 هزار نفرجمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
برای اجرای این طرح ها 19 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
این طرح‌ها در شهرستان‌های ارومیه، پلدشت، تکاب، چایپاره، خوی، سلماس، شاهین دژ، شوط و ماکو به بهره برداری رسید. آبرسانی با تانکر به 6هزار روستا مایه شرمسازی است
تسنیم نوشت، چیت چیان گفت: من به شخصه انتظار نداشتم بعد از 35 سال از انقلاب اسلامی در روستای یورقانلو که در نزدیکی شهرستان ارومیه قرار دارد هنوز آبرسانی نشده باشد اما امروز جای خوشحالی‌ است که این روستا نیز از آب آشامیدنی سالم برخوردار شده است.
وی افزود: امروز با افتتاح 66 پروژه آبرسانی روستایی تعداد 6 هزار و 969 خانوار جمعاً با جمعیتی افزون بر 27 هزار نفر از آب شرب سالم برخوردار شدند. وزیر نیرو تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که باعث شرمساری دولت است آبرسانی به 6015 روستا به وسیله تانکر است که باید فکر عاجلی برای آن کرد. وی تصریح کرد: چندی پیش در جلسه شورای آب که به همین منظور تشکیل شده بود هنگام مشاهده فیلم وضعیت آب این روستاها حضار جلسه به ویژه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شروع به گریه کردند. وزیر نیرو گفت: 15 سال خشکسالی پیاپی منجر به تشدید وضعیت بد آب و خشک شدن قنات‌ها و آب چاه‌ها در کشور شده است و به همین منظور سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی 500 میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی به آب روستایی اختصاص یافته است. وی اظهار داشت: وزارت نیرو در سال 95 متعهد شد که آب 2 هزار و 700 روستا در سطح کشور را تأمین کند که در هفته دولت امسال 876 مورد از آنها آبرسانی می‌شوند و سهم استان آذربایجان غربی از این رقم 66 روستا است. چیت‌چیان با اشاره به وظایف وزارت نیرو در برق‌رسانی به روستاها گفت: تأمین برق مصرفی تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در سال 95 در دستور کار وزراتخانه قرار گرفته است. عکاس: حمید اکبری 46




جمعه 5 شهریور 1395 - 20:57:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن