تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816195771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- «كتاب قانون» دوري از سطحی‌نگری و شعار زدگی + عكس


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:



         عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايی ايران معتقد است: در سينمايی دينی كشورمان معمولاً باب است كه اثر به خلوت‌های شخصی قهرمانان داستان می‌پردازد، اما «كتاب قانون» در كنار پرداختن به مفاهيم دينی، نگاهی مردم‌شناسانه به جامعه پيرامون خود دارد.   «فرشاد پارسانيا» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايی ايران،  درباره فيلم «كتاب قانون» اظهار كرد: اين فيلم از جمله توليداتی در سينمای دينی ماست كه توانسته در كنار پرداختن به مفاهيم دينی، نگاهی مردم‌شناسانه به جامعه خود داشته باشد. به نحوی كه از نگاه اين فيلم به روشنی می‌توان شاهد تناقضات موجود در جامعه بود.   وی افزود: مدت نسبتاً زيادی بود كه توليدات دينی سينمای ما بيشتر به مسائل شخصی توجه داشت، اما اين كار توانسته با برخورداری از تحقيقات كافی، گامی رو به جلو در اين گونه سينمايی باشد، چراكه كنش‌های رفتاری در آن به خوبی مورد تجزيه و تحليل قرار می‌گيرد.   اين منتقد اضافه كرد: البته ذكر اين نكته را ضروری می‌دانم كه مازيار ميری (كارگردان فيلم) در اثر ديگر خود «پاداش سكوت» ضرب آهنگ فيلم را كند تنظيم كرده بود، به ‌نحوی كه در تدوين مجدد كار هم اين ضعف بر طرف نشد، اما در «كتاب قانون» چنين مشكلی را شاهد نيستيم، به همين دليل است كه بيننده از كار استقبال كرد.   پارسانيا در بخش ديگری از سخنان تصريح كرد: آن‌چه كه بيش از هر چيز ذهن مرا پس از تماشای فيلم با خود درگير كرد اين نكته بود، مسلمانی تنها به گفتن شهادتين خلاصه نمی‌شود، بلكه هنگامی كه ما نام مسلمان را بر خود می‌نهيم بايد به اصول و فروع دين خود نيز پايبند باشيم. «كتاب قانون» سعی كرده به اين مهم توجه داشته باشد.   وی ادامه داد: نام فيلم نيز بسيار خوب است و با قصه «كتاب قانون» به درستی مربوط است. بدين معنا كه يك مسلمان شيعه با استفاده از آيات قرآن و سخنان ائمه معصومين(ع) و همچنين دستورات دينی و احكام الهی رساله، در قالب يك كتاب قانون و راهگشا و راهبر زندگی، بايد زندگی كند و وقتی پای عمل پيش كشيده می‌شود، مسلمان شناسنامه‌ای و مسلمان حقيقی دستشان رو می‌شود.   عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمای ايران، درباره نحوه به كارگيری اشعار حافظ در اين فيلم برای پيشبرد داستان گفت: استفاده قهرمان خارجی فيلم (دارين حمسه) از ابيات حافظ به خوبی به پيشبرد و هدف‌گذاری فيلم كمك می‌كند، اما می‌بينيم كه شخصيت‌های ايرانی برداشت درستی از كلام حافظ ندارند. رويكردی كه به ما می‌فهماند ما قدر داشته‌های خود را به درستی نمی‌دانيم.   وی درباره نگاه مردم‌شناسانه فيلم گفت: اين فيلم همچنين نقدی درست به برخی از رسوم رايج در جامعه دارد و سعی می‌كند مرزی بين اين‌گونه رسوم و اعتقادات دينی قائل شود، البته در اين نقدها جدا از انتقادها، می‌بينيم كه راه حل نيز برای معضلات گفته شده ارائه می‌شود.   وی در پاسخ به اين سوال كه آيا فيلم در دام شعار گرفتار آمده است يا خير؟ گفت: در «كتاب قانون» سعی شده كه از سطحی‌نگری و شعار زدگی تا حد مقدور پرهيز شود، البته مازيار ميری در آثار قبلی خود نيز نشان داده كه تا حد ممكن از كلی گويی پرهيز می‌كند، مسئله‌ای كه در سينمای ما به خوبی رعايت نمی‌شود.    پارسانيا به كارگردان «كتاب قانون» توصيه كرد: سفارش من به فيلمساز اين است كه جذابيت سينمايی را بيشتر با آثارش همراه كند، چراكه شاخص‌ترين آثار سينمايی نيز اگر نتواند با تماشاگر ارتباط برقرار كند، هيچ تاثيرگذاری با مخاطب به همراه نخواهد داشت.   وی درباره كيفيت فيلمنامه «كتاب قانون» گفت: فراز و فرودهايی كه در فيلمنامه موجود است، با ضرب‌آهنگ داستان بسيار همنوا است، به نحوی كه بار درام داستان به شدت مخاطب را با خود درگير می‌كند. در ضمن گره‌هايی كه در فيلم وجود دارد در پلان‌های مربوطه گنجانيده شده است.  اين منتقد سينما در پايان درباره كيفيت بازيگری اين خاطرنشان كرد: پرستويی و حمسه انتخاب مناسبی برای كاركترهای مورد نظر بودند، هرچند كه درخصوص نقش‌های فرعی می‌شد انتخاب‌های بهتری نيز انجام گيرد، اما در كل بازی‌ها روان و خوب بود   منبع : ايكنا /1001/  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن