تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812714152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرار ايران و روسيه اطلاع‌رساني پس از عمليات مشترك عليه داعش بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قرار ايران و روسيه اطلاع‌رساني پس از عمليات مشترك عليه داعش بود
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ديروز خبر داد قرار ايران با روسيه اين بود كه پس از عمليات مشترك عليه داعش از نوژه آن را اطلاع‌رساني كنند كه انجام شد و روسيه نه در ايران پايگاه دارد و نه مستقر شده است.


حسين دهقان، وزير دفاع دولت يازدهم يك‌شنبه‌شب علني شدن استفاده روسيه از پايگاه هوايي نوژه را «نوعي خودنمايي» و «بي‌معرفتي» توصيف كرده بود كه هدف آن علاقه‌مندي روس‌ها به ابرقدرت نشان دادن خودشان است. يك هفته بعد از اعلام رسمي اينكه بمب‌افكن‌هاي روس براي بمباران تروريست‌هاي داعش در سوريه از پايگاه هوايي شهيد نوژه همدان استفاده مي‌كنند، حالا سخنگوي وزارت امور خارجه دولت يازدهم هم با اعلام اينكه هيچ توافقنامه‌اي با روسيه براي استفاده از پايگاه هوايي نوژه وجود ندارد گفته كه روسيه موقتاً استفاده از اين پايگاه هوايي را متوقف كرده است. بهرام قاسمي روز دوشنبه درباره استفاده بمب‌افكن‌هاي روسي از پايگاه هوايي نوژه در همدان گفت: «ايران هيچ توافقنامه‌اي با روسيه در اين خصوص ندارد، روابط ما با اين كشور در بعضي حوزه‌ها راهبردي است و در چند سال گذشته اين روابط توسعه زيادي داشته است.» وي البته تأييد كرد كه ايران و روسيه براي مبارزه با تروريسم و داعش تفاهم مشترك دارند و افزود: « درباره روسيه هم تفاهم بود كه طرفين بعد از عمليات اطلاع‌رساني كنند كه انجام گرفت. روسيه نه در ايران پايگاه دارد و نه مستقر شده است.

موضوعي بود كه انجام گرفت و عجالتاً پايان گرفت.» سخنان بهرام قاسمي را كه ديروز در اولين كنفرانس خبري او ابراز شد، ساعاتي بعد، « لوان جاگاريان»، سفير روسيه در ايران نيز تأييد كرد و در گفت‌وگو با خبرگزاري روسي «اينترفاكس» اعلام كرد تمامي جنگنده‌هاي روسيه در حال حاضر شهر همدان را ترك كرده‌اند. او البته گفته كه هيچ مانعي بر سر استفاده از زيرساخت‌هاي ايران، از جمله پايگاه هوايي «نوژه» همدان، براي انجام حملات آينده عليه تروريست‌ها در سوريه وجود ندارد. وي  تاكيد كرده: «جنگنده‌هاي روسيه ممكن است هر زمان كه مصلحت ايجاب كند و با تصميم مقامات ارشد تهران و مسكو، مجدداً در آينده از پايگاه هوايي نوژه براي انجام حملات هوايي عليه مواضع داعش در سوريه استفاده كنند.» سفير كرملين در تهران همچنين گفته كه كرملين اميدوار است ايران و روسيه همكاري‌هاي مشترك خود را براي حل بحران سوريه بيش از پيش توسعه دهند. خبر استفاده روسيه از پايگاه هوايي نوژه كه براي اولين بار آن را سايت خبري المصدرنيوز منتشر كرد، بازتاب زيادي در رسانه‌هاي جهان داشت و تحليلگران آن را نشان از تقويت بيش از پيش روابط مسكو و تهران توصيف كردند. ايران و روسيه نزديك به يك سال است وارد يك همكاري گسترده در سوريه براي مبارزه با تروريسم و حفظ متحد خود دمشق شده‌اند. نتايج مثبت همكاري اين دو كشور در سوريه خيلي زود با بازگشت موازنه قوا به نفع نيروهاي دولتي در اكثر محورهاي نبرد آشكار شده است. با اين حال، در حالي كه هيچ منبع نظامي در تهران اظهار‌نظري طي روز‌هاي اخير درباره استفاده روس‌ها از پايگاه نوژه نكرده، ظاهراً وزارت دفاع و دستگاه ديپلماسي به علني شدن اين موضوع از طرف روس‌ها انتقاد دارند. حسين دهقان، وزير دفاع ايران شب يك‌شنبه در گفت‌وگو با صدا و سيما از علني شدن استفاده بمب‌‌افكن‌هاي روسي از پايگاه هوايي نوژه انتقاد كرد و گفت: «روس‌ها علاقه‌مندند كه نشان دهند ابرقدرت هستند و مي‌توانند در روند‌هاي امنيتي اثر‌گذار باشند، از طرفي مايلند خود را در صحنه عمليات در سوريه عامل اثر‌گذار نشان دهند تا قادر باشند با امريكايي‌ها مذاكره كرده و سهم خودشان را در آينده سياسي سوريه تضمين كنند و البته در اين زمينه نوعي خودنمايي و بي‌معرفتي وجود داشته است.» اين در حالي است كه بي‌بي‌سي‌فارسي مدعي شد سايت خبري المصدر‌نيوز كه اولين بار تصاوير جنگنده‌هاي روس را در نوژه منتشر كرد، به اين شبكه گفته كه تصاوير حضور هواپيماهاي روسي در پايگاه هوايي نوژه را از منبع ايراني دريافت كرده‌ايم.
 
مقام ارشد امنيتي تركيه در دمشق
همزمان با تشديد درگيري بين نيروهاي دولتي سوريه با گروه‌هاي كرد تحت حمايت امريكا در شهر حسكه منابع خبري گزارش دادند يك مقام ارشد امنيتي تركيه با مقامات سوري در دمشق ديدار كرده است. روزنامه السفير لبنان گزارش داد براي نخستين‌بار در طول پنج سال گذشته يكي از معاون‌هاي «هاكان ويدان» رئيس سرويس اطلاعاتي تركيه وارد دمشق شده است. اين سفر مقام امنيتي ترك از آن جهت مهم است كه تركيه و سوريه به‌رغم اختلافات شديدي كه دارند، درباره تشكيل منطقه خودمختار كردي با هم اشتراك منافع دارند. السفير با اشاره به اين اشتراك منافع آورده است: «اين مسئله تا جايي حائز اهميت است كه فارغ از همه اختلاف‌هاي تركيه و سوريه و همه اقدامات مخربي كه آنكارا طي پنج سال اخير عليه دمشق انجام داده، اين بار دو كشور قصد دارند اجازه ندهند كردها به آرزوي خود برسند، هر چند كه امريكا نيز در اين ميان، بر خلاف مسير دمشق و آنكارا به حمايت از كردها دست يازيده است.» طي سه روز گذشته نيروهاي دولتي با گروه‌هاي كردي در شمال سوريه درگير شده‌اند و جنگنده‌هاي ارتش سوريه براي اولين‌بار مواضع اين گروه‌ها را در حسكه بمباران كردند. در حالي كه امريكايي‌ها به شدت از اين حملات انتقاد كردند، مقامات تركيه از آن استقبال كردند.
 
رقابت تركيه و امريكا بر سر تصرف «جرابلس»
اختلافات تركيه و امريكا در سوريه با رقابت گروه‌هاي نيابتي هر يك از طرفين براي تسلط بر يك شهر مهم در شمال حلب بيش از پيش در حال علني‌شدن است. گروه‌هاي مسلح كه تحت نظر تركيه هستند، اعلام كرده‌اند تا چند روز آينده عملياتي را براي كنترل جرابلس آغاز خواهند كرد، در همين حال كردهاي سوريه كه از حمايت امريكا برخوردار هستند نيز اعلام كرده‌اند همين قصد را دارند. جرابلس در كرانه باختري رودخانه فرات قرار دارد و مهم‌ترين منطقه‌اي است كه داعش آن را در مرزهاي سوريه و تركيه اشغال كرده است.   در حالي كه همه نگاه‌ها‌ به مناطق عملياتي حلب و حسكه دوخته شده است، نيروهاي مقاومت موفق شدند ضربه سنگيني به مهم‌ترين گروه تروريستي فعال در حومه دمشق يعني جيش الاسلام وارد كنند.





تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن