تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820047550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مانور ميليوني يمني‌ها در تأييد حكومت وحدت ملي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مانور ميليوني يمني‌ها در تأييد حكومت وحدت ملي
يمني‌ها روز شنبه با تجمع در خيابان‌هاي صنعا، حمايت خود را ازشوراي سياسي يمن اعلام كردند، تظاهراتي كه حملات هوايي جنگنده‌هاي سعودي هم مانع آن نشد. اعلام كردند. تداوم حملات هوايي سعودي‌ها هم مانع از حضور ميليوني يمني‌ها نشد.


هرچه زمان مي‌گذرد سياست‌هاي عربستان سعودي و متحدانش در يمن با شكست مواجه مي‌شود. صدها هزار نفر از مردم شهرهاي مختلف يمن در اقدامي بي‌سابقه در تاريخ اين كشور صبح روز شنبه در حمايت از شوراي عالي سياسي يمن، در راهپيمايي عظيم ميدان سبعين صنعا پايتخت يمن و خيابان‌هاي اطراف آن شركت كردند تا حمايت خود را از شوراي عالي سياسي اعلام كنند.  اهالي شهرهاي مختلف يمن ديروز با شركت در راهپيمايي عظيم يكپارچه و متحد صداي مقاومت مردم يمن را به گوش جهانيان رساندند و بار ديگر اعلام كردند كه مشروعيت واقعي از آن مردم است نه خائنان و مزدوران. به گزارش شبكه المسيره، مردم يمن در اين راهپيمايي بيزاري خود را از مزدوران عربستاني، خائنان وطن‌روش از جمله عبد ربه منصور هادي، رئيس‌جمهوري مستعفي و فراري يك صدا فرياد‌ زده و اعلام مي‌كنند خائنان جايي در يمن ندارند.  راهپيمايي گسترده مردم يمن پس از فراخوان انصارالله و حزب كنگره ملي به رهبري علي‌عبدالله صالح انجام شد كه از مردم خواسته بودند با حضور پرشور خود در صنعا، از شوراي عالي سياسي حمايت كنند. اراده يمني‌ها در حمايت از پارلمان و شوراي عالي سياسي به قدري بود كه استمرار حملات تجاوزكارانه ائتلاف سعودي به صنعا هم مانع از برگزاري اين مراسم نشد.  فيلم‌هايي كه از اين تجمع صدها هزار نفري منتشر شده، نشان مي‌دهد كه جنگنده‌هاي سعودي تجمع مردم را بمباران مي‌كنند تا از مشاركت شهروندان جلوگيري كنند اما يمني‌ها بدون توجه به اين بمباران‌ها همچنان به راهپيمايي خود ادامه مي‌دهند.  صالح الصماد، رئيس شوراي عالي سياسي كه در جلوي جمعيت و دوشادوش مردم يمن حركت مي‌كرد، در سخنراني خود گفت: «قصد داريم دولت را ظرف چند روز آينده تشكيل دهيم و از مجلس نمايندگان مي‌خواهيم به كار خود و حمايت از شورا در رويارويي با چالش‌ها ادامه دهد.»
  
پيام يمني‌ها به سعودي
در شرايطي كه عربستان براي ايجاد اختلاف در بين يمني‌ها تلاش مي‌كند اما حضور ميليوني در حمايت از انقلابيون پيامي به شكست سياست‌هاي مخرب عربستان بود.
سيد‌هادي سيدافقهي، كارشناس خاورميانه درباره حضور بي‌سابقه مردم يمن در خيابان‌هاي صنعا گفت: «پيام مردم يمن به عربستان حاكي از قرار گرفتن عربستان در مقابل مردم يمن است نه گروه خاص. مردم يمن نمي‌خواهند بيش از اين كشورشان مورد هجوم عربستان قرارگيرد». به گفته افقهي، عربستان با ادامه تجاوزها سعي در بيرون كردن مردم از صحنه دارد و چون به نتيجه دلخواه نرسيده است به دنبال بهانه است تا از اين مرداب بيرون بيايد.   مذاكرات كويت بين نيروهاي داخلي يمن و نيروهاي مورد حمايت عربستان طي دو ماه برگزار شد كه در نهايت بي‌نتيجه به پايان رسيد و انصارالله يمن و حزب كنگره ملي اين كشور در پي شكست مذاكرات سياسي در كويت و براي پيشبرد امور كشور يك شوراي سياسي تشكيل دادند. پارلمان اين كشور هم هفته گذشته با مشروعيت‌زدايي از عبدربه منصور‌هادي شوراي عالي سياسي را مأمور اداره امور كشور كرد. اين اقدام يمني‌ها خشم سعودي را در پي داشت و رژيم سعودي در پي تشكيل اين شورا و ناكام ماندن در مذاكرات كويت، حملات خود را به يمن افزايش داده است.  در جديدترين اين جنايات هفته گذشته جنگنده‌هاي عربستان يك مدرسه و بيمارستان پزشكان بدون مرز را بمباران كردند كه طي آن دهها تن كشته و زخمي شدند.
  
خروج مستشاران امريكا
همزمان با تحولات داخلي يمن، شرايط بين‌المللي هم به نفع رژيم عربستان سعودي نيست و متحدان اين كشور يكي پس از ديگري از ائتلاف عربي ضد يمن خارج مي‌شوند. خبرگزاري رويترز به نقل از مسئولان امريكايي گزارش داد كه ارتش امريكا مشاوران نظامي را كه در هماهنگ كردن حملات هوايي ائتلاف عربي در يمن شركت داشتند، از رياض خارج كرده و تعداد مشاوران خود را در ديگر اماكن نيز به شدت كاهش داده است.  ايان ماكونهي، سخنگوي نيروي دريايي امريكا در بحرين گفت: «در حال حاضر كمتر از پنج امريكايي به صورت تمام وقت در كميته مشترك برنامه‌ريزي كه سال گذشته ميلادي براي هماهنگي درباره حمايت امريكا و مجهز كردن جنگنده‌هاي ائتلاف عربي به سوخت در هوا و تبادل اطلاعات تأسيس شد، فعاليت مي‌كنند.» خروج مستشاران امريكايي از عربستان درحالي است كه انتقادها از حملات سعودي در يمن افزايش يافته است. برخي ناظران بر اين باورند كه با طولاني شدن جنگ و اتحاد گروه‌هاي يمني، امريكا به اين نتيجه رسيده است كه بايد جنگ يمن متوقف شود.  روز چهارشنبه گذشته هم جان كربي، سخنگوي وزارت خارجه امريكا براي اولين بار در اظهاراتي از سعودي‌ها خواست به حملات خود در يمن پايان دهند، حتي بان‌كي‌مون، دبيركل سازمان ملل كه در طول جنگ يمن در مقابل جنايات سعودي سكوت اختيار كرده بود، هفته گذشته بالاخره از اين جنايات انتقاد كرد. مجله فارين‌پاليسي روز شنبه به نقل از يك مقام بلندپايه سازمان ملل نوشت: «بان‌كي‌مون در نامه‌اي به رياض تهديد كرد كه نام عربستان را بار ديگر در فهرست كشورهاي كودك‌كش و ناقض حقوق كودكان درج خواهد كرد.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن