تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803858183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرتضی الویری: روحانی وارث شرایط دهشتناک و خطرناکی بود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



مرتضی الویری: روحانی وارث شرایط دهشتناک و خطرناکی بود
مرتضی الویری، عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، معتقد است برجام مانند کودک نوپایی است که باید آن را به سن بلوغ رساند. او درگفت‌وگویی که با ایرنا داشته با بیان اینکه چالش جدی دولت یازدهم حمایت از کودک نوپای برجام است، گفت: باید این کودک نوپا را به سن بلوغ برسانیم تا بتواند به‌خوبی روی پای خودش بایستد.
روز نو :  مرتضی الویری، عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، معتقد است برجام مانند کودک نوپایی است که باید آن را به سن بلوغ رساند. او درگفت‌وگویی که با ایرنا داشته با بیان اینکه چالش جدی دولت یازدهم حمایت از کودک نوپای برجام است، گفت: باید این کودک نوپا را به سن بلوغ برسانیم تا بتواند به‌خوبی روی پای خودش بایستد.

به گزارش روز نو، او ادامه داد: کارشناسان و آگاهان امور سیاسی به این موضوع واقف هستند که برخی انتقادات صورت گرفته به مذاکرات هسته‌ای و برجام، به‌دلیل بی‌سوادی و بی‌اطلاعی منتقدان بود؛ با این‌حال دلیلی ندارد که رئیس‌جمهوری وارد عمل شود. این کاملا نتیجه وارونه خواهد داشت. تصور من این است که آقای روحانی مراقب است وارد چاه‌ها یا مسیرهای انحرافی که برخی برای او و دولت طراحی می‌کنند، نشود. او گفت: وقتی عملکرد مدیری را ارزیابی کنیم، باید شرایطی که فرد مسئولیت خود را تحویل گرفته در نظر بگیریم. باید نقطه شروع کار دولت را مشاهده کرد. ممکن است از روی کف زمین بخواهیم برجی را بسازیم، اما در جای دیگری احساس می‌کنید باتلاق یا چاه ویلی است که ابتدا باید از درون چاه بیرون بیایید سپس پروژه عمرانی را آغاز کنید. واقعیت این است که روحانی وارث شرایط دهشتناک و خطرناکی بود. زمانی که در سال 92 دولت را تحویل گرفت کشور در آستانه جنگ قرار گرفته بود. تحریم‌های ظالمانه و فراگیر در حال گسترش بود و محدودیت‌های بیشتری را به‌وجود می‌آورد. کشوری که در داخل، سیستم بهره‌وری‌اش به‌شدت کاهش یافته بود و بسیاری از اقتصاددانان بر این باور هستند که حتی اگر تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای نبود، مدیریت ناکارآمد دولت آقای احمدی‌نژاد، کشور را به سمت رشد منفی سوق می‌داد و به منهای یک‌ونیم درصد می‌رساند؛ اما شرایط تحریم، وضع را بدتر کرد و به منهای شش‌ونیم درصد‌ رساند. او گفت: واقعیت این است که حتی در صورت نبود تحریم‌ها، گرفتار شدن اقتصاد به بیماری هلندی و واردات بی‌رویه و بنجل از خارج از کشور، تعطیل‌شدن واحدهای تولیدی و بیکاری گسترده را رقم زده بود. همه اینها کشور را دچار بحران جدی کرده بود و مشکل کشور تنها تحریم نبود؛ اگرچه دولت سابق در شکل‌گیری تحریم نقش مهمی داشت. از دولتی که تحریم‌ها را ورق‌پاره می‌دانست چه انتظاری می‌توان داشت.  
الویری ادامه داد: وقتی آقای روحانی ریاست‌جمهوری را تحویل گرفت، نهاد ریاست‌جمهوری، چهارهزار نفر کارمند داشت، درحالی‌که زمان تحویل نهاد ریاست‌جمهوری به آقای احمدی‌نژاد، فقط 800نفر نیروی انسانی در این نهاد فعالیت داشتند. ملاحظه می‌کنید که تنها در نهاد رئیس‌جمهوری با رشد پنج برابری نیروی انسانی مواجه شدیم. همین نسبت را در جاهای دیگر هم در نظر بگیرید.  
در مورد معوقات بانکی آقای احمدی‌نژاد نیز آمار و ارقام عجیب است؛ سیستم بانکی را با پنج‌هزار میلیارد تومان مطالبات معوق تحویل آقای احمدی‌نژاد دادند، درصورتی که ایشان با 80 هزار میلیارد تومان بدهی معوقه بانکی، سیستم بانکی را تحویل آقای روحانی داد.  
او گفت: در حوزه دولتی، بدهی‌های کلان دولت به پیمانکاران و بانک‌ها و تعهدات سنگینی که از محل مسکن مهر، یارانه‌ها و... بر دوش دولت ماند، نشان می‌دهد که دولت یازدهم در چه شرایطی روی کار آمده است. علاوه بر این، زمانی‌که دکتر روحانی دولت را تحویل گرفت؛ دوسال‌ونیم درگیر پروژه سنگینی برای لغو 6 مصوبه شورای امنیت شد که ایران را در فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده بود. با توجه به دخالت‌های افرادی که اصلا مربوط به دولت نیستند و عملا دست بالا را دارند و حدود 70 درصد اقتصاد کشور بیرون از دست دولت تعریف می‌شود، با توجه به همه این شرایط و محدودیت‌ها تصور می‌کنم آقای روحانی کارنامه قابل قبول و مثبتی را به جای گذاشته است. البته این به مفهوم این نیست که نقص‌هایی وجود ندارد، اما وقتی این حواشی را در نظر بگیریم و جمع و تفریق کنیم می‌بینیم عملکرد دولت، مثبت و قابل دفاع است. 

*وقايع اتفاقيه





تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن