تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816876458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزیابی علاقه و عملکرد تحصیلی دانش آموزدرطرح هدایت تحصیلی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ارزیابی علاقه و عملکرد تحصیلی دانش آموزدرطرح هدایت تحصیلی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی روسای ادارات مشاوره آموزش و پرورش کشور گفت: علاقه و عملکرد تحصیلی دانش آموز و امکانات و نیاز جامعه در طرح هدایت تحصیلی ارزیابی می شود.
۱۳۹۵ جمعه ۲۹ مرداد ساعت 15:55

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، سید جواد حسینی در همایش روسای ادارات مشاوره آموزش و پرورش کل کشور در مشهد ضمن بیان این که نظام بودجه ریزی همواره دارای مشکلاتی بوده و هست اظهار کرد: این معضل در تمام کشورها وجود دارد و تنها روشی که می تواند این پیچ هرز عقب افتادگی سیکل بسته تکرار مکررات مشکلات جامعه را رفع کند سرمایه گذاری در آموزش وپرورش است.
وی به درآمد800میلیارد دلاری دولت گذشته و رشد 600درصدی و بی سابقه بودن این میزان رشد دارایی کشورمان از بدو انقلاب اشاره داشت و ادامه داد:متاسفانه سهم بودجه آموزش و پرورش در همین دولت تنها 9.1 درصد بود.
حسینی عنوان کرد: در زمانی که قیمت هر بشکه نفت از 140 دلار به 30 تا35 دلار رسید دولت جدید سکان امور را در دست گرفت و در همین مشکلات اقتصادی بود که بودجه آموزش وپرورش از ۱۵ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و تخصیص بودجه از80درصد به 115 درصد ارتقاء یافت.
وی با اعلام این که حقوق و مزایای فرهنگیان در دولت تدبیر و امید از یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان به دو میلیون و سیصد هزار تومان افزایش داشته است افزود: با تمام تنگناهای اقتصادی حاکم بر کشور  ، دولت جدید رقم هزار و سیصد و پنجاه میلیاردی مختص اجرای طرح رتبه بندی را در سال جاری به رقم سه هزار و پانصد میلیارد رساند و سهم آموزش وپرورش از بودجه ملی را از 9.1 را به 12 درصد افزایش داد.
وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری در آموزش وپرورش تنها راه حل جبران عقب افتادگی هاست در خصوص اهمیت اجرای طرح هدایت تحصیلی اظهار داشت:این طرح دو فلسفه اصلاح هرم اشتغال جامعه که از مقطع متوسطه دوم شروع می شود  و به حداکثر رساندن استفاده از استعدادهای جوانان را مدنظر دارد.
وی اذعان کرد: تحصیلات دارای سه بخش عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی است که در بخش عمومی تمام نظام های آموزش و پرورش سطح دنیا موظفند به صورت تقاضا محور امکانات تحصیل را فراهم کنند؛ در کشور نیز 105 مدرسه وجود دارد که تنها دارای یک دانش آموز هستند ودر استان خراسان رضوی 600 مدرسه با تعداد زیر هشت نفر دانش آموز دایر شدند.
حسینی خاطر نشان ساخت: در دو بخش تحصیلات نیمه تخصصی و تخصصی عملکرد نظام های آموزشی تقاضا محور نبوده و بنا بر علاقه، استعداد و آینده شغلی، امکان جامعه و نیاز جامعه است و متاسفانه در کشور ایران در این دو دوره همانند دوره عمومی تقاضا محور عمل شده است؛ طرح هدایت تحصیلی علاقه، عملکرد تحصیلی و امکانات و نیاز جامعه را مورد ارزیابی قرار می دهد.
این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر آموزش وپرورش تحمل اقدامات سخت اما صحیح را ندارد که این انعطاف به ما تحمیل و از طرفی تب شدیدی در جامعه ایجاد شد که این روند منجر شد حتی دانش آموزانی که قصد تحصیل در رشته های نظری مثل تجربی را نداشتند گمان کردند موقعیت مهمی را از دست داده اند.
وی در ادامه تصریح کرد: ما باید  به چنین خانواده ها و دانش آموزانی مشاوره صحیح را ارائه دهیم اما با این حال امیدواریم در سال های آتی عملکرد بهتری داشته باشیم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن