تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820932043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارز تک نرخی حلقه مفقوده بازار سرمایه/ بورس انرژی در حد انتظار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکی از اقداماتی که فعالان بازار سرمایه مدت هاست منتظر وقوعش هستند ولی محقق شدن آن هنوز در هاله ای از ابهام مانده، بحث تک نرخی شدن ارز و در پی آن تاسیس بورس ارز است؛ موضوعی که یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است این انتظار را دولت برای فعالان بورسی ایجاد کرده است. همچنین بورس انرژی هم علی رغم پتانسیل های موجود، در حد انتظار ظاهر نشده است.
فردین آقابزرگی در گفت وگو با ایسنا، درباره اقداماتی که دولت در یک سال گذشته در حوزه بازار سرمایه انجام داده، اظهار کرد: انتشار اوراق بدهی یکی از بزرگ ترین موضوعاتی بود که در دستور کار دولت قرار داشت. اوراق بدهی باعث خلق نقدینگی می شود و یکی از پررنگ ترین نمودهای تصمیمات دولت در چند ماه گذشته به حساب می آید.
وی درباره اینکه چقدر احتمال دارد انتشار اوراق بدهی نقدینگی را از بازار سهام برباید، افزود: اوراق بدهی یک ابزار جدید در بازار سرمایه ماست. البته بیم آن می رود که موجب انتقال بدهی از بازار پول به بازار سرمایه شود. از طرفی نرخ بازدهی اوراق بدهی نسبت به سیستم بانکی بیشتر است و ابزار جدید با بازدهی جدید تلقی می شود. در نتیجه این فرضیه که امکان دارد منابع نقد از بازار اوراق بهادار و سهام خارج شود، تأیید می شود. تا پیش از این از ابزار بدهی به عنوان یک اهرم در بازار سرمایه استفاده نمی شد ولی از اواخر سال ۱۳۹۴ در دستور کار دولت قرار گرفت که خود می تواند نقطه عطفی برای بازار سرمایه باشد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کم شدن نرخ سود و تسهیلات بانکی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که طی چند وقت گذشته در بازار سرمایه در دستور کار دولت قرار گرفت، تصمیماتی مربوط به کاهش نرخ سود و تسهیلات بانکی در حوزه بازار پول بود. این اتفاق تا حدودی منجر شد که نقدینگی از بازار پول به سمت بازار سرمایه برود و در نتیجه گردش نقدینگی افزایش یابد. از طرفی هم به خاطر انتشار اوراق بدهی حجم نقدینگی افزایش یافت. این دو مورد در کنار هم موضوعات پررنگی بودند که از جانب دولت درباره بازار سرمایه انجام پذیرفتند.
آقابزرگی درباره اقداماتی که دولت در حوزه بازار ...
[ مشاهده متن کامل خبر ارز تک نرخی حلقه مفقوده بازار سرمایه/ بورس انرژی در حد انتظار نیست در خبرگزاری دانشجویان ایران ]


جمعه ، ۲۹مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن