تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798308565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه مطرح شد ترویج آموزه‌های دینی در جامعه برای پیشگیری از شیوع ایدز/ زنگ خطر به‌صدا درآمده است!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه مطرح شدترویج آموزه‌های دینی در جامعه برای پیشگیری از شیوع ایدز/ زنگ خطر به‌صدا درآمده است!
خبرگزاری فارس: ترویج آموزه‌های دینی در جامعه برای پیشگیری از شیوع ایدز/ زنگ خطر به‌صدا درآمده است!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی مثبت در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: خطرات ناشی از این بیماری باید از طریق آموزش‌های مذهبی و تاکید بر پایبندی به معنویات کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست خبری حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از ظهر امروز برگزار شد و موضوع این نشست با سایر موضوعات نشست‌های خبری کمی متفاوت بود و برخلاف ارائه آمارهای همیشگی و موضوعات ثابت که به نوعی گزارش عملکرد حساب می‌شود، این‌بار متولیان امر در مورد یک موضوع مهم اجتماعی و درمانی احساس خطر کرده بودند و با یاری گرفتن از رسانه‌ها به‌دنبال حساس کردن مسؤولان و اطلاع‌رسانی به افراد جامعه بودند.

این نشست خبری در خصوص آگاهی‌بخشی مربوط به اچ.آی.وی مثبت (ویروس بیماری ایدز) بود که در نوع خود موضوع مهمی به حساب می‌آید و طی آن ضمن بیان آمار و ارقام‌هایی که از سوی متولیان امر ارائه شد، نگرانی اصحاب رسانه را نیز به‌دنبال داشت. تمام این نشست در این موضوعات خلاصه می‌شد که آمار آلودگی افراد به ویروس ایدز در جامعه رو به افزایش است و انتقال‌دهندگان این ویروس و بیماری به‌صورت کامل شناسایی نشده‌اند و علاوه بر آن وجود باورهای غلطی همچون درمان‌ناپذیر بودن بیماری و ننگ آور دانستن آن نیز مطرح شد.

مسؤولان همچنین از افزایش تعداد زنان آلوده به این ویروس و انتقال آن از مادر به کودک سخن گفتند و نکته دیگر آن بیان این موضوع بود که الگوی انتقال ویروس اچ.آی.وی مثبت از تزریق سرنگ آلوده معتادان به روابط جنسی پرخطر تغییر شکل یافته است. کرمانشاه بیشترین افراد آلوده به ایدز را دارد و همین موضوع حساسیت این نکته را دوچندان می‌کند که همه مسؤولان با استفاده از ظرفیت علما و روحانیان، افراد محبوب و مشهور، چهره‌های سرشناس و اثرگذار، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد و خلاصه هر آن‌کسی که می‌تواند در روند کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال این بیماری کمک کند، برای ایجاد تغییر در روند فعلی و اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف جامعه به‌صورت شفاف و سریع اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست خبری اظهار کرد: الگوی انتقال ویروی اچ.آی.وی مثبت در جامعه از انتقال با سرنگ آلوده افراد معتاد به روابط پرخطر جنسی تغییر شکل یافته است و از سوی آمار انتقال این ویروس از مادر به کودک نیز روندی افرایشی داشته است. حسین کریم همکاری همه ارگان‌ها و مسؤولان برای کنترل این بیماری و پیشگیری از روند انتقال آن‌را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشگیری از انتقال ویروس ایدز نیازمند انجام اقدامات فرهنگی با همکاری همه مسؤولان مربوطه است و ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی به افراد جامعه نیز ضروری است. وی با تاکید بر اینکه وجود ایدز در جامعه نباید انکار شود و باید بپذیریم برای کنترل آن باید وارد عمل شد، تصریح کرد: باید خطرات ناشی از این بیماری را در جامعه از طریق آموزش راه‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری کاهش بدهیم و در این راستا باید از طریق آموزش‌های مذهبی و اعتقادی و تاکید بر پایبندی به معنویات، آموزه‌های دینی و اخلاقیات زمینه انجام برخی رفتارهایی که امکان انتقال این ویروس بر اثر آن وجود دارد، کاهش یابد. این مسؤول شناسایی تمام افراد مبتلا به این بیماری را راهی موثر برای کنترل آن بیان کرد و متذکر شد: بیمارانی که مورد شناسایی قرار می‌گیرند به‌صورت رایگان مورد مداوا قرار می‌گیرند و باید این موضوع در جامعه فرهنگ‌سازی شود که افراد مبتلا به این بیماری مجرم نیستند. کریم هزینه درمان هر فرد مبتلا به ایدز در ماه را 700 هزار تومان عنوان کرد و بیان داشت: افراد مبتلا که مورد شناسایی و درمان قرار می‌گیرند از طول عمر طبیعی برخوردارند و باید قبل از اینکه تعداد افراد آن‌قدر افزایش یابد که هزینه‌های درمان مبتلایان به ایدز را نتوان پرداخت کرد، کنترل شوند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اقداماتی برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در استان کرمانشاه انجام گرفته است، اضافه کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه وارد عمل شوند و در راستای فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از انتقال ویروس ایدز قدم بردارند. وی 50 درصد عامل انتقال ویروس اچ.آی.وی مثبت را از طریق سرنگ آلوده افراد معتاد اعلام کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش باید در زمینه آموزش به دانش‌آموزان در مورد راه‌های انتقال و پیشگیری از این بیماری وارد عمل شود تا خطرات ناشی از آن، جامعه را تهدید نکند. انتهای پیام/81008/ج40/

95/03/09 :: 22:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن