تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816307237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنگ‌ترشدن حلقه محاصره داعشی‌هادرشهر سرت


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 تنگ‌ترشدن حلقه محاصره داعشی‌هادرشهر سرت
تنگ‌ترشدن حلقه محاصره داعشی‌هادرشهر سرت هم اکنون فقط دو محله شماره یک و محله شماره ۳ در داخل شهر سرت لیبی تحت اشغال داعشی‌ها باقی مانده است و با آزادسازی این دو محله، آزادسازی شهر سرت اعلام خواهد شد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، همزمان با وارد شدن آزادسازی سرت واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس به مراحل پایانی خود، درگیری‌ها بین نیروهای دولتی لیبی و تروریستهای داعشی، شدت گرفته است.

دفتر رسانه‌ای اتاق عملیات آزادسازی محور سرت – مصراته اعلام کرد که نیروهایش عملیات قهرمانانه ای علیه آخرین بازمانده های داعش در شهر سرت انجام داده و طی آن مهمترین مراکزی را که تروریستها در آن پناه گرفته بودند، به کنترل خود درآورده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی لیبی در نبردهای روز سه‌‌شنبه، با استفاده از 14 تانک مواضع تک‌تیراندازان داعش را هدف قرار دادند و همزمان، جنگنده های ارتش لیبی طی 20 بار حمله خودروهای بمب‌گذاری شده و خودروهای حامل مهمات داعش را، منهدم کردند.

در مقابل، تروریستهای داعشی برای هدف قرار دادن نیروهای عملیات «البنیان المرصوص برای آزادسازی سرت»، از پتج خودروی بمب‌گذاری شده و یک موتورسیکلت و سه عامل انتحاری  استفاده کردند، اما این حملات هیچگونه خساراتی به نیروهای البنیان المرصوص وارد نساخت.

تلاش داعش برای دفاع از آخرین پایگاههایش بیانگر حالت روانی است که تروریست‌های داعشی بعد از متحمل شدن ضرباتی دردناک و خساراتی سریع در نبردهای سرت به آن دچار شده‌اند.

اتاق عملیات البنیان المرصوص برای آزادسازی سرت اعلام کرد: درگیری‌های روز سه‌شنبه نشان داد که داعشی‌ها بعد از آنکه همه امیدخود را برای مبارزه از دست دادند، گزینه خودکشی را انتخاب کرده اند.

به عقیده تحلیلگران، حضور کارشناسان نظامی آمریکا، انگلیسی و ایتالیایی در کنار نیروهای البنیان المرصوص، به روند آزادسازی شهر سرت، شتاب بخشیده است و توانایی‌های داعش همزمان با آغاز حملات هوایی آمریکا از اوایل ماه جاری میلادی، شروع به فروپاشیدن کرد.

جنگنده‌های آمریکایی از آن زمان تاکنون 48 بار، مواضع حساس داعش را هدف قرار داده اند.

هم اکنون فقط دو محله شماره 1 و محله شماره 3 در داخل شهر سرت تحت اشغال داعشی ها باقی مانده است و با آزادسازی این دو محله، آزادسازی شهر سرت اعلام می‌شود.

نیروهای البنیان المرصوص پیشروی داخل محله 1 را آغاز کرده و با تروریستهای داعشی درگیر شده‌اند. آزادسازی این محله راه را برای ورود به محله شماره 3 هموار می‌کند و آزادسازی شهر سرت که از سه ماه قبل آغاز شده، کامل خواهد شد.

پیروزی در سرت به معنای پایان گروه تروریستی داعش در لیبی نیست، زیرا بر اساس برخی هشدارها، احتمال دارد که داعش به هسته‌های خفته تبدیل شود یا عناصرش به سمت مناطق صحرایی بین لیبی و کشورهای همسایه فرار کرده و از آنجا برای اشغال شهرهای جدید لیبی برنامه‌ریزی کنند.

بر عکس اوضاع عراق و سوریه، داعش باوجود اوضاع نابسامان سیاسی و امنیتی در لیبی، به طور گسترده در این کشور امکان مانور ندارد و دلیل این امر عدم درگیری‌های طایفه‌ای در لیبی است.

داعش از ابتدای ورود به لیبی با مخالفت مردم این کشور مواجه شده است و موفق به ایجاد ائتلاف‌هایی برای محکم کردن جای پای خود در لیبی نشده است.

سرت پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش در لیبی به شمار می رود.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از ماه می (22 اردیبهشت 1395) آزادسازی شهر سرت در حاشیه دریای مدیترانه را از لوث گروه تروریستی داعش آغاز کرده‌اند.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبه‌رو بوده است.

گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کرده‌اند.

منبع: تسنیم


95/5/28 - 11:20 - 2016-8-18 11:20:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن