تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819245277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرق میان«اینترنت اشیاء»و«اینترنت همه‌چیز»


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: وبلاگ > خراسانی، علیرضا - در مقاله دیروز یکی از کاربران اظهارنظر کرده بود که برخی فرق میان «اینترنت اشیاء»/IoT و «اینترنت همه‌چیز»/IoE را نمی‌دانند و دیگری پاسخ داده بود که فرقی ندارند.

با احترام به نظر هر دو مخاطب، در اینجا لازم است این فرق توضیح داده شود:

اینترنت اشیاء یا Internet of Things (o با حرف کوچک نوشته می‌شود) به معنای اتصال یک شیء به شیء دیگر از طریق اینترنت است. در اینجا به اشیای متصل، ابزارها و آیتم‌های فیزیکی از طریق اینترنت، اینترنت اشیاء می‌گویند.

اما گوگل و سرویس‌هایش ممکن است نمود فیزیکی به‌صورت سرور داشته باشند، اما خدمات و سرویس‌هایی مانند دراپ باکس، اینستاگرام و ... به‌صورت شیء تعریف نمی‌شوند و دیتای روی سیم یا بی‌سیم هستند. بنابراین سرویس‌هایی که نمی‌توان به‌اصطلاح با انگشت‌نشان داد تا نمود فیزیکی پیدا کنند در زیرمجموعه اصطلاحی به نام «اینترنت همه‌چیز» قرار می‌گیرند.

اینترنت همه‌چیز یا Internet of Everything تمام مفاهیم مجزا را با یک کل منسجم مرتبط می‌کند و نه فقط اجازه می‌دهد ابزار باهم حرف بزنند، بلکه اجازه می‌دهد هر چیزی فراتر از مفهوم شیء با هر چیز دیگری در همین راستا ارتباط برقرار کند.

با ذکر یک مثال این فرق ملموس‌تر می‌شود: ریل‌های راه‌آهن را در نظر بگیرید که می‌توان معادل اینترنت اشیاء دانست و اتصالات و مسیرها را در بر می‌گیرد. اما مشتریان، قطارها، کارمندان، وضعیت آب وهوا، واگن‌ها و ... را می‌توان معادل «اینترنت همه‌چیز» در نظر گرفت. هرچند ممکن است بگویید قطارها و ... نیز نمود فیزیکی دارند، اما این فقط یک مثال است تا فرق میان اتصالات ریلی و سایر چیزها برای فهمیدن فرق میان اینترنت اشیاء و اینترنت همه‌چیز معلوم شود.

ابزارهای متنوع با زبان‌های مختلف نوشته‌شده‌اند و اینکه بتوان این اشیاء را به زبان قابل‌فهم با یکدیگر مرتبط کرد، بحثی است که در زیرمجموعه «اینترنت همه‌چیز» مطرح می‌شود و مباحث کلات ارتباطی در بخش سرویس و خدمات دیتا را در بر می‌گیرد. در پایان باید گفت ادبیات مذکور جدید بوده و ممکن است مطابق با تغییرات تاریخی که پیشِ رو داریم، دچار تحول معنایی و ساختاری شوند.  




سه شنبه 26 مرداد 1395 - 10:53:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن