تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816510377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه نهبندان از شعار تا عمل/روزنه امید مردم بسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کم توجهی ها به طرح توسعه نهبندان
توسعه نهبندان از شعار تا عمل/روزنه امید مردم بسته شد

محرومیت


شناسهٔ خبر: 3740665 - یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
استانها > خراسان جنوبی

.jwplayer{ display: inline-block; } بیرجند- اجرای طرح توسعه نهبندان علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری پس از سفر به این منطقه و دیدن محرومیت ها همچنان مورد بی مهری مسئولان است و امسال حتی از ردیف بودجه حذف شد. خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: محرومیت ها در استان خراسان جنوبی و به خصوص شهرستان های مرزی از جمله شهرستان نهبندان عاملی بود تا مقام معظم رهبری با سفر به این منطقه در هفتم شهریور ۱۳۷۸ توجه مسئولان دولتی را به این منطقه معطوف کند تا مشکلات این مناطق مورد توجه ویژه قرار گیرد. مقام معظم رهبری ۶ و ۷ شهریور سال ۷۸ به نهبندان سفر کردند و فرمودند: «به نهبندان آمدم تا نظر مسئولان را به این منطقه و مناطقی مانند آن جلب کنم.» بعد از سفر ایشان برای پیشرفت و ارتقای منطقه به دستور مقام معظم رهبری طرح توسعه نهبندان تهیه و آماده شد. بدیهی است که سفر مقام معظم رهبری به نهبندان نشان دهنده عنایت و توجه ایشان به مناطق محروم خراسان جنوبی بوده و اما جای بسی تامل است که علی رغم اینکه ۱۷ سال از تصویب طرح توسعه نهبندان می گذرد، مسئولان اجرایی توجه چندانی به  آن نداشته و بعد از گذشت سال ها تنها بخشی از اعتبار مورد نیاز آن تخصیص یافته و تاکیدات رهبری پیرامون توجه به محرومیت ها بر زمین مانده است. این در حالی است که دل های مردم نهبندان نیز به اجرای طرح توسعه نهبندان خوش بوده و زمستان های سرد، تابستان های خشک، بیکاری و دیگر مشکلات را برای رسیدن به فردایی روشن تحمل می‌کنند.

اجرای طرح توسعه روزنه‌امید مردم برای پیشرفت و ماندن بود یکی از شهروندان نهبندانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اجرای طرح توسعه نهبندان را مهم دانست و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از محرومیت های این شهرستان رفع می‌شود. محمد چاداشی با بیان اینکه نهبندان، شهرستانی کویری بوده و مشکلات زیادی را بر مردم تحمیل کرده است، گفت: توجه به این شهرستان از سوی مقام معظم رهبری و تصویب مصوبه طرح توسعه نهبندان روزنه‌امیدی برای مردم منطقه در راستای پیشرفت و ماندن در این شهرستان محروم و مرزی بود. وی فقر روستاها، کم آبی و بیکاری را از جمله مشکلات پیش روی نهبندان دانست و اظهار کرد: اجرای طرح توسعه نهبندان بخش اعظمی از مشکلات را برطرف می‌کند. چاداشی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این منطقه، بیان کرد: مردم نهبندان از سفر رهبر فرزانه به منطقه‌ای مرزی بسیار خرسند هستند. وی ادامه داد: هم اکنون نیز امید ما به بیانات و مصوبه ایشان در راستای رونق این شهرستان محروم و مرزی است. سرفصل بودجه‌ای طرح توسعه نهبندان حذف شد نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، افزود: باگذشت سال‌ها از مصوب شدن اجرا، تنها ۳۰ درصد آن اختصاص یافته است. نظر افضلی با بیان اینکه در سال جاری سرفصل بودجه‌ای طرح توسعه نهبندان حذف شده است، گفت: این در حالی است که ۵۰ درصد اعتبار موردنیاز اجرای طرح اختصاص نیافته است. وی خواستار بازنگری مجدد در تخصیص اعتبار این طرح شد و اظهار کرد: اجرای طرح توسعه نهبندان نیازمند اعتبار زیادی است.  افضلی با بیان اینکه شهرستان نهبندان نیازمند ایجاد کارخانه‌ها و اشتغال پایدار است، افزود: اجرای طرح توسعه نهبندان قدم بزرگی برای اشتغال‌زایی و رفع محرومیت است.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به نهبندان نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقسیم اعتبارات استانی سال جاری، اظهار کرد: در سال جاری میزان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به نهبندان اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه این اعتبار پاسخگوی اجرای پروژه‌های طرح توسعه نهبندان نیست، افزود: برای اخذ اعتبار اجرای این طرح از دفتر مقام معظم رهبری پیگیری می‌کنیم. افضلی با تاکید بر اینکه باید سرفصل های بودجه‌ای برای این طرح لحاظ شود، اظهار کرد: حذف اعتبارات برای اجرای این طرح پیامدها و ناهنجارهایی را به دنبال خواهد داشت. وی اجرای این طرح را برای رونق نهبندان بسیار مهم دانست و گفت: باید همه مسئولان مربوطه برای اجرایی شدن این طرح تلاش کنند. تخصیص اعتبار این طرح در اختیار استاندار است رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اجرای طرح توسعه نهبندان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این طرح سال‌ها است که در لا به لای کمبود اعتبارات و دیگر مشکلات به فراموشی سپرده شده بود. مهدی جعفری با بیان اینکه  تا سال گذشته این طرح، سرفصل بودجه‌ای جدایی داشت، افزود: متأسفانه در سال جاری این سرفصل  حذف شده است. وی با انتقاد از حذف سرفصل بودجه طرح ادامه داد: با حذف این اعتبارات، امید مردم شهرستان نهبندان نیز قطع شده است. جعفری ادامه داد: تاکنون برای اعلام اعتراض نسبت به حذف سرفصل بودجه‌ای این طرح، نامه‌های زیادی را به مقامات بالا نوشته‌ایم. رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان نهبندان  ادامه داد: برخی مسئولان قول کارشناسی مجدد را داده‌اند که‌امید است اقدامی در رفع این مشکل انجام شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر تخصیص اعتبار این طرح در اختیار استاندار قرار گرفته است، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های این طرح پول کلانی را می‌خواهد. جعفری  ادامه داد: اگر اعتبار موردنیاز این طرح تخصیص نیابد، هزینه‌هایی که تاکنون انجام شده است نیز از بین می‌رود.

وجود ۲۹ پروژه در طرح توسعه نهبندان رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان نهبندان با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان دارای ۲۹ پروژه است، افزود: اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی در رونق روستاهای این شهرستان دارد. وی ادامه داد: در شرایط کنونی مردم انگیزه‌ای برای ماندن در نهبندان را نداشته و این امر نیازمند توجه جدی به اجرای طرح توسعه دارد. جعفری با اشاره به پروژه‌های طرح توسعه نهبندان، بیان کرد: اکتشاف و راه‌اندازی معادن، توسعه و تجهیز بازارچه‌های مرزی و احداث مرکز فنی و حرفه‌ای استان از جمله این پروژه‌ها است. وی  حفر ۲۰ حلقه چاه کشاورزی و تجهیز آب‌رسانی سیار به روستاهای نهبندان را از دیگر پروژه‌های این طرح دانست و گفت: احداث ۲۰۰ واحد سازمانی مسکونی نیز از پروژه‌های طرح توسعه نهبندان است. فرسوده‌شدن برخی از پروژه‌های طرح توسعه رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان نهبندان کمک به توسعه و عمران شهری، احداث پایگاه‌های امداد جاده‌ای، تکمیل ندامتگاه و پادگان های ارتش و برق‌رسانی به روستاها را از دیگر پروژه‌های این طرح دانست. وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند، گفت: اجرای برخی دیگر نیز نیمه‌تمام مانده و فرسوده شده است. جعفری ساخت دانشکده معدن را از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام این طرح عنوان کرد و افزود: امید است با تخصیص اعتبار، این پروژه‌ها نیز روند تکمیل را طی کنند. وی خواستار توجه مسئولان به طرح توسعه نهبندان شد و اظهار کرد: اجرای این طرح در ماندگاری جمعیت مردم نهبندان بسیار مهم است. موج مهاجرت از روستاهای نهبندان به دلیل محرومیت ها و مشکلاتی که خشکسالی آن را تشدید کرده نیز آغاز شده است و روستائیان دیگر امیدی به ماندگاری در روستاها ندارند و تنها راه نجات را در مهاجرت جست‌وجو می‌کنند.

در تعدادی از روستاهای شهرستان نهبندان آب وجود ندارد و مردم چشم به راه تانکرهای سیار آبرسانی هستند که این تانکرها هم تنها تامین کننده آب شرب مردم هستند و در این شرایط کشاورزی در روستاها در معرض خطر قرار گرفته و اشتغالی وجود ندارد. این ها تنها گوشه ای از محرومیت هایی است که مردم شهرستان مرزی نهبندان با آن دست و پنجه نرم می کنند و مردم مصوبه سفر رهبری را نقطه امیدی برای بازگشت زندگی می دانند که باید با تخصیص اعتبار لازم قوت گیرد. مردم نهبندان چشم به‌دستان مسئولان برای اجرای طرح توسعه این شهرستان دوخته‌اند، به امید روزی که بتوانند روزهای خوشی را در کنار ناملایمات طبیعت سپری کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن