تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814730073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور: لیزینگ 9درصدی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: استان‌ها > کهکیلویه و بویر احمد - بهزاد سلطانی با اشاره به خدمات لیزینگ صندوق عنوان کرد: لیزینگ محصولات دانش‌بنیان برای ترغیب و تحریک خریداران محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان بنا شده است و این تسهیلات که سود ۹درصدی دارد برای محصولات شناسنامه‌دار است که محصولات مصرفی را شامل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری گفت: فضای دانش بنیان فایده‌اش برای کشور این است که کشور را به سمت رشد اقتصادی سوق می دهد.
به گزارش فصلی نو، بهزاد سلطانی در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما مدل را از دنیا گرفتیم و این به شکلی است که پول دانش فنی را می گیرند.
سلطانی با اشاره به چگونگی شکل گیری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: سال۹۱ این صندوق تشکیل شد و آیین نامه اجرایی آن توسط دولت قبل و دولت فعلی بازنگری و تاسیس شد.
وی به تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و بیان کرد: شرکت های دانش بنیان به شرکت های نوپا، تولیدی و صنعتی تقسیم می‌شوند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری به تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت:وام هایی که پرداخت می کنیم برای ساختمان سازی شرکت ها نیست و معمولا وام برای احداث ساختمان پرداخت نمی کنیم ،وام های صندوق نوآوری و شکوفایی برای هزینه تولید و سرمایه در گردش است که دو ساله است و معمولا بقیه بانک ها برای سرمایه در گردش وام یکساله پرداخت می کنند که البته سقف آن محدود است.
بهزاد سلطانی با اشاره به خدمات لیزینگ صندوق عنوان کرد:لیزینگ محصولات دانش بنیان برای ترغیب و تحریک خریداران محصولات شرکت های دانش بنیان بنا شده است و این تسهیلات که سود ۹ درصدی دارد برای محصولات شناسنامه دار است که محصولات مصرفی را شامل نمی شود.
سلطانی ادامه داد:هدف دانش بنیان توسعه تکنولوژی است و اساسا ما چون پول داریم باید دنبال سود بگردیم به همین دلیل نباید پول ما راکد بماند.
وی با تاکید براینکه نیازی نیست حتما شرکت های دانش بنیان از اساتید دانشگاه استفاده کنند اذعان داشت:برخی فکر می کنند شرکت های دانش بنیان حتما باید چند استاد دانشگاه را بکار گیرند هر چند که خوب است که نیوی تحصیلکرده و توانمند در این شرکت ها مشغول باشند اما جز شروط شرکت های دانش بنیان نیست.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه مشکل ضمانت نامه های شرکت های دانش بنیان را حل کرده ایم گفت:۱۰۰ میلیارد تومان در بانک بلوکه کردیم و توافق کردیم که تا هزار میلیارد تومان مشکل ضمانت نامه شرکت های دانش بنیان حل شود.
بهزاد سلطانی گفت :طبق قانون می توانیم در شرکت های دانش بنیان مشارکت و سرمایه گذاری کنیم که در اینجا سقف ملاک نیست و صندوق می تواند ۷۰ الی ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند.
سلطانی افزود:۴۵۰ طرح در دست بررسی داریم که ۱۵۰۰ میلیارد تومان تقاضا داشته اند که معمولا نرخ مصوب ما ۵۰ تا ۵۱ درصد تقاضا است.
وی در انتها گفت:ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر که با بخش خصوصی مشترک است از دیگر برنامه های ما است که در اینجا ما سهم حداکثر ۴۹ درصدی برای شرکت های دانش بنیان خطر پذیر داریم. 46




یکشنبه 24 مرداد 1395 - 08:31:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن