تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817228352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم از من انتظار بالايي ندارند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مردم از من انتظار بالايي ندارند!
گفت‌و‌گو با بهداد سليمي كه با وجود مصدوميت سختش آماده حضور در المپيك ريو شده است...
نویسنده : سعيد احمديان 


پنجم آبان 94 شايد تلخ‌ترين روز دوران ورزشي بهداد سليمي بود. پس از نايب قهرماني در ازبكستان و از دست رفتن عنوان قوي‌ترين مرد جهان، او براي مسابقات جهاني امريكا و پس گرفتن اين عنوان و خط و نشان براي رقبايش براي المپيك ريو آماده مي‌شد اما آن روز در حالي كه با آمادگي بسيار خوبي تمرينات خود را دنبال مي‌كرد، در حركت دوضرب و پس از درخواست مجوز قرار گرفتن پشت وزنه 262كيلوگرمي از سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري، زماني كه اين وزنه سنگين را با قدرت روي سينه خود كشيد و مهار كرد، هنگام قيچي زدن براي تكميل حركت دوضربش، زانويش پيچ خورد تا سنگيني وزنه 262كيلويي زانوي بهداد را با آسيب‌ديدگي شديدي مواجه و بخت نخست طلايي شدن كاروان وزنه‌برداري ايران در جهاني امريكا را با مصدوميت غيرمنتظره و جدي مواجه كند؛ مصدوميتي كه او را ماه‌ها از ميادين ورزشي دور كرد و علاوه بر غيبتش در وزنه‌برداري قهرماني جهان در امريكا، حضورش در المپيك ريو هم در هاله‌اي از ابهام قرار گرفت. قهرمان المپيك لندن با پشت سر گذاشتن روزهاي سخت مصدوميتش، آماده حضور در المپيك شده است. هر چند مي‌گويد با توجه به آسيب‌ديدگي‌اش نبايد انتظارات از او بالا باشد اما مي‌گويد تكرار طلاي لندن در ريو، المپيك 2016 را به خاطره‌انگيزترين اتفاق زندگي‌اش تبديل خواهد كرد. سليمي در روزهاي پاياني آماده‌سازي براي المپيك و بعد از يك تمرين سخت در سالن وزنه‌برداري مجموعه آزادي به سؤالاتمان پاسخ داد. 

روزهاي پاياني تمرينات است و المپيك نزديك، بهداد سليمي بعد از آن مصدوميت وحشتناك در آستانه آغاز بازي‌هاي ريو چه شرايطي دارد؟ وضعيت خوبي دارم و شرايط نسبتاً خوبي است و حالا بايد ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد. بعد از آن مصدوميت چند ماهي است تمريناتت را آغاز كرده‌اي، از تمريناتي كه در اين مدت داشته‌اي راضي هستي؟ راضي‌كننده است و شرايط بدني بدي ندارم. پس از پايان دوران نقاهت، تلاش زيادي كرده‌ام تا بتوانم به آن آمادگي كه مد‌نظرم است براي المپيك برسم. با آقاي انوشيرواني صحبت مي‌كرديم، اشاره كرد كه بهداد در حالي كه خيلي‌ها تصور نمي‌كردند به المپيك برسد، به اين مسابقات رسيده، در اين باره صحبت مي‌كني؟ خدا را شكر هم خودم تلاش كردم كه به المپيك برسم و هم كادر قوي پشتم بود و هم خدا كمكم كرد كه اين اتفاق بيفتد. خوشحالم كه اين فرصت دوباره به من رسيد كه بتوانم در المپيك وزنه بزنم و با توجه به سختي‌هايي كه در اين مدت كشيده‌ام، نمي‌خواهم اين فرصت را از دست بدهم و مي‌خواهم با بهترين نتيجه با توجه به تلاشي كه كرده‌ام از المپيك برگردم. مي‌شود گفت كه روزهاي مصدوميتت سخت‌ترين روزهاي دوران ورزشي‌ات بود؟ بله، واقعاً روزهاي سختي بود. كارهاي بازتواني بعد از عمل جراحي خيلي سخت است، كساني كه عمل جراحي داشته‌اند، مي‌دانند كه دوره پس از آن چقدر پر‌درد و پرفشار است و واقعاً روزهاي پرفشاري را تجربه كردم. و حالا بعد از آن مصدوميت و در آستانه المپيك ريو، به آمادگي مد‌نظرت رسيده‌اي؟ به 90 درصد ركوردهايم رسيده‌ام و اميدوارم در روزهاي باقي مانده تا المپيك به آمادگي كامل برسم و در ريو در شرايطي روي تخته بروم كه بتوانم انتظاري كه از من هست را برآورده كنم. و مردم به كمتر از طلا از بهداد سليمي رضايت نمي‌دهند. حداكثر تلاشم را مي‌كنم كه بهترين نتيجه را بگيرم. اگر شرايط خوب پيش برود و بتوانم طلاي لندن را تكرار كنم براي خودم ريو بهترين و خاطره‌‌انگيزترين المپيك مي‌شود. اين انتظارات بالا، بهداد سليمي را نگران نمي‌كند؟ با وجود آن مصدوميت به هر حال انتظارها از تو بالاست. انتظارات از من با توجه به مصدوميت پايين‌تر است. با عملكرد خوبي كه كيانوش رستمي و سهراب مرادي داشته‌اند، انتظارات از من كمتر است، به همين خاطر دارم راحت كار مي‌كنم تا آماده المپيك شوم. در مصاحبه با يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني خارجي گفته بوديد كه ريو آخرين المپيكي است كه شركت مي‌كنيد، در اين رابطه بيشتر صحبت مي‌كنيد؟ منظورم كلي بود، معتقدم بايد طوري در هر مسابقه‌اي به خصوص الميپيك به ميدان برويم كه فكر كنيم آخرين المپيك است و اين طور نبايد باشد كه بگوييم اگر اين مسابقه نشد مسابقه بعدي، در حالي كه چهار سال تلاش كرده‌ايم و وقت گذاشته‌ايم، به همين خاطر من هميشه فكر مي‌كنم مسابقه‌اي كه در آن شركت مي‌كنم، آخرين مسابقه است و همه تمام توان و انرژي‌ام را براي كسب بهترين نتيجه مي‌گذارم. و بهداد سليمي عنوان قوي‌ترين مرد جهان را در برزيل از روس‌ها پس مي‌گيرد؟ تمام هدف من است كه بهترين نتيجه را در ريو بگيرم و قطعاً به اين فكر مي‌كنم كه بتوانم دوباره عنوان قوي‌ترين مرد جهان را به ايران برگردانم. با وجود محروميت لوچف روس، رقيبان سرسختي در اين مسير خواهي داشت. قطعاً كار آساني نخواهد بود، وزنه‌بردار روس كه 2013 و 2014 قهرمان جهان شد، وزنه‌بردار گرجستان هم سال 2015 قهرمان شد، از جدي‌ترين رقيبانم در ريو خواهند بود كه اميدوارم بتوانم آنها را پشت سر بگذارم و دست پر به ايران برگردم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن