تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803160616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشتي آزاد ايران به فكر شكستن طلسم 16 ساله


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كشتي آزاد ايران به فكر شكستن طلسم 16 ساله
تيم ملي كشتي آزاد ايران در حالي با 6 كشتي‌گير به المپيك 2016 ريودوژانيرو مي‌رود كه در اين رشته نسبت به دوره گذشته در لندن يك وزن از اوزان المپيكي كم شده و هر تيم مي‌تواند به جاي هفت كشتي‌گير در بازي‌هاي 2012، با شش كشتي‌گير در رقابت‌ها حاضر باشد.
نویسنده : علي فيض‌آسا 


تيم ملي كشتي آزاد ايران در حالي با 6 كشتي‌گير به المپيك 2016 ريودوژانيرو مي‌رود كه در اين رشته نسبت به دوره گذشته در لندن يك وزن از اوزان المپيكي كم شده و هر تيم مي‌تواند به جاي هفت كشتي‌گير در بازي‌هاي 2012، با شش كشتي‌گير در رقابت‌ها حاضر باشد.  تيم ملي كشتي آزاد ايران حدود پنج سال است كه زير نظر رسول خادم قرار دارد و در اين مدت چهره‌هاي جواني مانند حسن يزداني و عليرضا كريمي به تيم ملي تزريق شده‌اند كه در 22 سالگي، از اميدهاي مدال كاروان ايران در بازي‌هاي ريو به حساب مي‌آيند.  كشتي آزاد هرچند در المپيك لندن توسط صادق گودرزي به مدال نقره و به وسيله احسان لشگري و كميل قاسمي به دو مدال برنز رسيد اما ايران 16 سال است كه مدال طلاي كشتي آزاد را در بازي‌هاي المپيك به دست نياورده و بايد ديد تيم رسول خادم اين طلسم را مي‌شكند يا خير.  در ادامه مروري داريم به وضعيت شش نماينده كشتي آزاد ايران در المپيك 2016.

75 كيلوگرم، حسن رحيمي، شانس اول ايران
شايد به جرئت بتوان گفت حسن رحيمي پر‌اميدترين آزادكار ايران براي رسيدن به مدال المپيك آن هم از جنس طلا است. رسول خادم در المپيك 96 آتلانتا و عليرضا دبير در المپيك 2000 سيدني آخرين مدال‌هاي طلاي كشتي آزاد را به گردن انداختند و 16 سال است كه ايران در كشتي آزاد قهرمان المپيك نشده است. رحيمي مدال طلاي 2013، نقره 2015 و دو برنز 2011 و 2014 را در كارنامه دارد.  در واقع اين كشتي‌گير اهل شهرك گلستان ساوه كه زير نظر رسول دهقان‌نژاد پرورش يافته، در اوج آمادگي جسماني و تجربه قرار دارد و مي‌تواند يكي از مدال‌هاي خوشرنگ كاروان را نصيب ايران كند.  رحيمي تمامي رقباي قدر جهاني‌اش را پيش از اين شكست داده و با اتكا به زيرگيري‌هاي برق‌آسايش مي‌تواند هر رقيبي را از پيش رو بردارد. رحيمي در المپيك لندن نيز حضور داشت كه هشتم شد.

56 كيلوگرم، ميثم نصيري در اولين ميدان بزرگ
ميثم نصيري پله‌هاي ترقي را يكي يكي پيمود تا توانست صاحب دوبنده تيم ملي شود. سيد احمدمحمدي ملي‌پوش دو سال اخير ايران در اين وزن بوده كه مدال‌هاي نقره و برنز جهان را به دست آورد اما مصدوميت مانع از اين شد كه محمدي بتواند توانايي عبور از رقيب زنجاني‌اش را داشته باشد. نصيري پس از اينكه مدال طلاي آسيا را به سينه زد، در مسابقات انتخابي دو بار محمدي را شكست داد.  پس از آن، كادر فني او و محمدي را به تورنمنت ارمنستان اعزام كرد كه نصيري در روزي كه محمدي ناكام بود، به مدال نقره رسيد تا راه خود را براي رسيدن به المپيك هموار كرده باشد.

47 كيلوگرم، حسن يزداني پديده مي‌شود؟
حسن يزداني كشتي‌گير جوان جويباري با قهرماني در مسابقات جوانان جهان چهره شد. او سپس به عضويت تيم ملي در وزن غير‌المپيكي 70 كيلوگرم درآمد و در اولين ميدان جهاني‌اش در سن 21 سالگي صاحب مدال نقره مسابقات جهاني لاس‌وگاس شد. يزداني با اينكه كشتي‌هاي ديدني و رو به جلويي مي‌گرفت اما گاهي به خاطر گارد بازي كه داشت اشتباهات زيادي را مرتكب مي‌شد.  اما يزداني در يك سال اخير حركت رو به جلوي چشمگيري داشته و توانست در وزن 74 كيلوگرم با شكست مصطفي حسين‌خاني به دوبنده تيم ملي در المپيك برسد. او اشتباهات فني‌اش را كاهش داده تا همگان اميدوار به حضور او در المپيك به عنوان يك پديده باشند.  اما يزداني رقيب سرسختي به نام جردن باروز امريكايي دارد كه در سال‌هاي قبل صادق گودرزي را شكست داده و قهرمان جهان و المپيك شده است. مصاف يزداني و باروز يكي از كشتي‌هاي ديدني المپيك خواهد بود.

86 كيلوگرم، عليرضا كريمي، جوان و باانگيزه
عليرضا كريمي دومين كشتي‌گير 22 ساله ايران است كه همانند حسن يزداني ابتدا قهرمان جوانان جهان شد، سپس به مدال بزرگسالان جهان رسيد و حالا در آوردگاه المپيك به نبرد مي‌پردازد. اين كشتي‌گير شاگرد محمد كرماني مربي باسابقه كرجي است؛ همان مربي‌اي كه عليرضا حيدري دارنده شش مدال جهان و المپيك را تحويل كشتي ايران داد. كريمي سال قبل در مسابقات جهاني لاس‌وگاس با قبول شكست از رشيد سعدالله‌يف پديده كشتي روسيه به مدال برنز دنيا رسيد. كريمي اگر چه در مسابقات انتخابي تيم ملي تمامي رقبايش از جمله احسان لشگري باسابقه و ميثم مصطفي جوكار را شكست داد اما در جام جهاني با افت عجيبي روبه‌رو شد كه به گفته خودش به دليل تمرينات سنگين و كشتي‌زدگي بود.
كريمي پس از جام جهاني چند روزي استراحت كرد و در تورنمنت ارمنستان بازگشت پرفروغي داشت تا نشان دهد مي‌توان به مدال‌آوري او در المپيك اميدوار بود.

79 كيلوگرم، كاپيتان رضا يزداني يا محمدي جوان؟
رضا يزداني كاپيتان باسابقه كشتي ايران 10 سال قبل يعني در سال 2006 اولين مدال جهاني‌اش را گرفت. دو طلا (2011 و 2013) به همراه دو برنز جهان (2006 و 2007) به همراه سه طلاي بازي‌هاي آسيايي و دو طلاي قهرماني آسيا در كارنامه اين كشتي‌گير جويباري مي‌درخشد. يزداني دو المپيك 2008 و 2012 را بدون مدال پشت سر گذاشته و نمي‌خواهد از سومين و آخرين ميدان المپيكش دست خالي برگردد.  يزداني در آستانه مسابقات انتخابي تيم ملي مصدوم شد  و همين مسئله باعث شد تا حضورش در المپيك تا روز آخر در هاله اي از ابهام باشد.درصورت عدم اعزام يزداني، امير محمدي كشتي گير جوان خراساني به جاي وي به المپيك خواهد رفت.

521 كيلوگرم، قاسمي به دنبال دومين مدال المپيك
اما انتخاب ملي‌پوش وزن 125 كيلوگرم جنجالي‌ترين اتفاقي بود كه در فاصله يك ماه تا المپيك رخ داد. پس از اينكه كميل قاسمي در سه مسابقه از سد پرويز هادي گذشت، رقيبش دست به اعتراضات فراواني زد و معتقد بود نبايد مسابقه انتخابي برگزار مي‌شد. با اين حال كميل قاسمي ديگر كشتي‌گير جويباري تيم ملي در مسابقات انتخابي نشان داد از كلاس كشتي بالاتري نسبت به پرويز هادي برخوردار است و اگر از لحاظ بدني آماده باشد، مي‌تواند هر رقيب جهاني را هم از پا درآورد.  كميل در المپيك 2012 لندن نشان برنز را بر سينه زد تا كشتي ايران براي دومين بار در تاريخ بازي‌هاي المپيك در سنگين وزن صاحب مدال شود. (اولين مدال متعلق به عليرضا رضايي در المپيك آتن است.) او در سال 2014 نيز نايب قهرمان جهان شد اما سال قبل جايش را در تيم ملي به پرويز هادي داد كه او نتوانست در مسابقات لاس‌وگاس مدال بگيرد. حالا كميل قاسمي بار ديگر دوبنده تيم ملي را پس گرفته و دومين نشان المپيكي‌اش را نشانه رفته است.  


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن