تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816162907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور پر رنگ فرزندان ایران مقابل رقبای نامی در «نبرد ارتش‌ها»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از مسابقات نظامی ارتش‌های جهان در روسیه؛
حضور پر رنگ فرزندان ایران مقابل رقبای نامی در «نبرد ارتش‌ها»

مسابقات نظامی روسیه


شناسهٔ خبر: 3737725 - پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
سیاست > امنیتی و دفاعی

.jwplayer{ display: inline-block; } مسابقات ارتش های جهان چند روزی است با حضور ۱۹ کشور جهان در روسیه آغاز به کار کرده و جمهوری اسلامی ایران هم برای نخستین بار در این مسابقات حضور یافته است. خبرگزاری مهر- گروه سیاست: مسابقات ارتش های جهان چند روزی است با حضور ۱۹ کشور جهان در روسیه آغاز به کار کرده و جمهوری اسلامی ایران نیز با هفت تیم در هفت رشته مختلف برای نخستین بار در این مسابقات حضور پیدا کرده است. با ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، هفت تیم از جمهوری اسلامی ایران متشکل از ۲۰۴ نفر از نیروهای زبده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در این مسابقات شرکت کرده اند. برابر اعلام دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این نیروها در مدت ۶ ماه اردوهای شبانه روزی آمادگی های لازم را برای شرکت در این مسابقات کسب کرده اند و در هفت رشته تانک بیاتلون، غواصی، تک تیراندازی، عملیات هوابرد، عملیات دریایی، حمله سوواروف و عملیات کوهستان در این مسابقات شرکت خواهند کرد. در روند برگزاری این مسابقات نیروهای هوابرد شرکت کننده از کشورمان پس از حضور در روسیه در کنار نیروهای این کشور و سایر شرکت کنندگان به تمرینات چتربازی و پرش از هلیکوپتر Mi-۸  پرداختند. در رشته تیراندازی نیز کشورمان با زیمباوه، یونان و هند هم گروه بود و همچنین در رشته تانک بیاتلون جمهوری اسلامی ایران با صربستان، بلاروس و قزاقستان هم گروه است. مهم ترین رشته این مسابقات تانک بیاتلون است که به دو صورت رقابت تکی و گروهی انجام خواهد شد؛ در این مسابقه تانک ها که همگی از نوع  ۷۲T روسی هستند و باید از مسیرهای دشوار آبی- خاکی و همچنین از موانع مختلف که برای آنها تعبیه شده عبور کنند و در حین حرکت نیز به سمت اهداف شلیک کنند. دررشته حمله سوواروف نیز کشورمان در کنار روسیه، چین، ونزوئلا و قزاقستان به رقابت خواهد پرداخت؛ در حمله سوواروف خدمه نفربر که شامل ۳ نفر می‌شوند باید با نفربر خود که از نوع ۱ BMP است، از موانع آبی و خاکی عبور کنند. در مرحله گروهی این رشته نیروهای کشورمان تا کنون کشورمان نتایج قابل ملاحظه ای به دست آورده اند.

آنچه که تا کنون در این مسابقات و دوره های گذشته آن دیده شده سطح بالای برگزاری و تنوع رشته های آن است که می توان گفت تقریبا برای تمامی رسته ها و تخصص های یک ارتش حرفه ای فضای رقابت و محک زدن توانایی ها وجود دارد. گذشته از هر نتیجه ای که در پایان این مسابقات برای تیم شرکت کننده از جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد، نفس حضور در چنین میادینی برای نیروهای مسلح کشورمان می تواند سازنده باشد تا نقاط ضعف مشخص و برطرف شوند، از این رو شرکت در چنین مسابقاتی و همچنین برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای دوست می تواند به روند آموزش و علم اندوزی نیروهای مسلح کمک شایانی کند. به گفته یکی از مسئولان تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات نظامی روسیه، کشورمان در مسابقات بین المللی Gunsmith Master که سال آینده میلادی در روسیه برگزار می‌شود نیز، شرکت خواهد کرد. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد لزوم توجه بیشتر به تجهیزات و امکانات نیروها است که ارتقاء آن برای ارتشی حرفه ای و یک واحد زبده واکنش سریع اجتناب‌ناپذیر است؛ امری که به نظر می رسد با توجه به تجربیات نوینی که در مقابله با گروه های تکفیری کسب شده، ضرورت آن برای فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح به خوبی نمایان شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن