تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به نتایج روز پنجم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نگاهی به نتایج روز پنجم
نگاهی به نتایج روز پنجم پنجمین روز از رقابتهای سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در حالی در ریو برای ایران پیگیری شد که شاهد درخشش بی نظیر شمشیربازی ایران بود اما در یک قدمی مدال باز هم طلسم مدال آوری شکسته نشد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، پنجمین روز از رقابتهای سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در برزیل با برگزاری مسابقات دو رشته دوچرخه سواری تایم تریل و شمشیربازی اسلحه سابر برای کشورمان پیگیری شد. رقابتهایی که نماینده شمشیرباز ایران تا یک قدمی مدال پیش رفت، اما باز هم شاهد شکسته‌شدن طلسم بی مدالی ایران در این روز نبودیم.

شمشیری که تیز بود اما مدال نشد
دراین روز شاهد برگزاری رقابتهای رشته شمشیربازی در اسلحه سابر بودیم. ایران در این بخش دو نماینده داشت . مجتبی عابدینی نماینده کشورمان در این بخش خوش درخشید و تا یک قدمی فینال هم رفت اما نتوانست به مدال برسد. شمشیرباز ایران که با درخشش در مراحل مقدماتی خود را تا مرحله نیمه نهایی این رشته در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک رسانده بود در جدال برای کسب مدال برنز نتیجه را به حریف کره‌ای واگذار کرد. این نتیجه در حالی رقم خورد که عابدینی پیش از صعود به نیمه نهایی به ترتیب «ژابو» از آلمان، «گوو» از کره جنوبی و «وینسنت آنستت» از فرانسه را در جدول ٣٢ نفره، مرحله یک هشتم و یک چهارم شکست داده بود.

بعد از این شکست عابدینی که به همراه پیمان فخری در محل کنفرانس خبری حضور پیدا کرده بودند دقایقی گریه کردند و با چشمانی اشکبار به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. سجادی، شهریان و برخی مسئولان که در محل حضور داشتند به این دو دلداری دادند.

عابدینی در واکنش به اینکه فقط یک امتیاز با مدال نقره المپیک فاصله داشت و این بار نسبت به المپیک لندن که در بازی نخست حذف شده بود خیلی فاصله گرفته عنوان کرد: دو سال است که ما خیلی خوب شدیم، من خیلی از قهرمانان را شکست داده بودم اما از همه مردم ایران عذرخواهی می کنم!

پیمان فخری سرمربی تیم شمشیربازی ایران پس از شکست عابدینی در مرحله رده بندی مسابقات شمشیربازی المپیک اظهار داشت: عابدینی در حضور شمشیربازان مطرح دنیا تا نیمه نهایی و رده بندی بالا آمد که هر کدام، یک سبد مدال جهانی و المپیکی دارند. عابدینی فوق العاده خوب عمل کرد، حریفانی را شکست داد که طلای المپیک لندن و چین را در اختیار دارند اما اجازه ندادند به حقش که مدال بود، برسد.

درحالی که با صعود مجتبی عابدینی به مرحله نیمه نهایی امیدواری ها برای کسب نخستین مدال تاریخ شمشیربازی در المپیک و اولین مدال کاروان ورزش ایران در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک افزایش یافت بود اما با شکست وی این طلسم باقی ماند و حالا باید منتظر روزهای آینده باشیم.

علی پاکدامن دیگر نماینده شمشیربازی ایران در المپیک ریو است که در همان دیدار نخست برابر حریف بلاروسی شکست خورد و حذف شد. شمشیربازان اسلحه سابر ایران با هدایت پیمان فخری در المپیک ریو شرکت کرده اند.

پایان کار دوچرخه سواری با سی و یکمی میزبانی
مسابقات دوچرخه سواری سی و یکمین دوره بازیهای المپیک نیز عصر چهارشنبه به وقت ایران در بخش تایم تریل پیگیری شد که طی آن قادر میزبانی با زمان ۱:۲۱:۳۹:۴۵ از خط پایان عبور کرد و در مجموع زمان بندی‌ها سی و یکم شد.  این مسابقات در شرایطی برگزار شد که هوای شهر ریو بارانی و مه آلود بود و لغزندگی سطح زمین کار را برای دوچرخه سواران سخت کرده بود.

میزبانی در پایان رقابتهای دوچرخه سواری ایران در این دوره از بازیهای المپیک اظهار داشت: در مسابقه این روز دنبال نتیجه نبودم چرا که فاصله ما با نفرات برتر دنیا زیاد است و همین که توانستم سه چهار نفر را در مسابقه بگیرم شاهکار است. ما چون در این ماده سهمیه گرفته بودیم در المپیک حاضر شدیم و همین که در بین ٤٠ نفر برتر دنیا هستیم موفقیت و پیروزی محسوب می شود.

مصطفی چایچی سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان نیز با تاکید بر اینکه حضور دو نماینده از ایران در بخش تایم تریل نشان دهنده وضعیت ایران در این ماده است، گفت: میزبانی در این پیست بسیار سخت و در این شرایط آب و هوایی انصافا عملکرد قابل قبولی داشت و از او راضی هستیم.

برنامه‌ای ویژه برای تشویق والیبالیست‌ها
به منظور ساماندهی و حضور باشکوه تماشاچیان ایرانی و حمایت همه جانبه از تیم ملی والیبال، با کمک مالی کمیته ملی المپیک و سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل، دانشجویان مقیم ریو می‌توانند بصورت رایگان مسابقه والیبال امشب بین تیم های ایران و کوبا را تماشا کنند.

آخرین تمرین وزنه برداران در ریو
آخرین تمرین کیانوش رستمی، سهراب مرادی و علی هاشمی، ملی‌پوشان دسته ۸۵ و۹۴ کیلوگرم ایران در سالن تمرینی «ریو سنترو ۲» برگزار شد که بیشتر به تمرینات سنگین اخصاص داشت. در این تمرین سهراب مرادی نماینده دسته ۹۴ کیلوگرم ایران، وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی را در حرکت یکضرب و وزنه ۲۲۵ کیلویی را در دوضرب مهار کرد. علی هاشمی نیز در حرکت یکضرب ۱۷۰ کیلوگرم و در حرکت دوضرب وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را بالای سر برد.

امضا تفاهم نامه با آلمانی‌ها
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در این روز طی نشست یک ساعته با «آلفون هرمان» رئیس کمیته المپیک آلمان در خصوص توسعه روابط ورزشی دو کشور، تفاهم نامه همکاری امضا کردند. در این قرار داد دو محور اساسی مورد توجه قرار گرفته که ابتدا به اراده طرفین مبنی بر ارتقاء روابط موجود تسریع و بر ضرورت پیروی از منشور المپیک بعنوان مجموعه قوانین ناظر بر فعالیت های جنبش المپیک و ارزشهای اخلاقی در ورزش تاکید شده است. همچنین طرفین توافق کردند در زمینه مبارزه با دوپینگ که بطور واضح اصول اخلاقی موجود در مفاهیم المپیک را نقص می کند همکاری کنند. سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.
 

منبع: مهر


95/5/21 - 12:21 - 2016-8-11 12:21:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن