تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817193145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرایی دست دوستی دادن سعودی ها به تندروترین مخالفان نظام ایران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


ادعای نقش داشتن منافقین در آتش سوزی های اخیر در مراکز پتروشیمی
چرایی دست دوستی دادن سعودی ها به تندروترین مخالفان نظام ایران
سخنرانی اخیر ترکی الفیصل نشان می دهد که مسائل ژئوپولیتیک و سیاست واقعی بر انگیزه های فرقه ای اولویت دارند چرا که منافقین قرائت خاصی از تشیع دارد و عربستان پادشاهی سنی است.
روز نو :  
سخنرانی اخیر ترکی الفیصل نشان می دهد که مسائل ژئوپولیتیک و سیاست واقعی بر انگیزه های فرقه ای اولویت دارند چرا که منافقین قرائت خاصی از تشیع دارد و عربستان پادشاهی سنی است.
به گزارش روز نو،  نشریه "نشنال اینترست" با انتشار گزارشی درباره سخنرانی اخیر ترکی الفیصل رییس پیشین دستگاه امنیتی عربستان سعودی می نویسد:"ترکی الفیصل در دهه 80 میلادی از مجاهدین افغان در جنگ علیه اشغالگران شوری حمایت کرد. او پس از آن در فاصله سال های 2005 تا 2007 میلادی سفیر عربستان در امریکا بود. او مرد کلیدی عربستان سعودی در واشنگتن در دوران دشواری روابط امریکا و عربستان سعودی بود. در آن زمان او سی و هفت بار دیدار با مقام های ارشد امریکایی برای بهبود روابط میان دو کشور داشت. به نظر می رسد او بار دیگر به مرد کلیدی ریاض تبدیل شده است. او ماه گذشته در نشست گروهک منافقین در پاریس شرکت کرد. سخنان او حاوی یک پیام بود و آن هم سیاست سخت گیرانه تر جدید عربستان سعودی در قبال ایران. اگرچه او به طور رسمی بازنشسته شده است اما هیچ یک از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی همانند او به طور علنی معاندان نظام سیاسی ایران را  در آغوش نگرفته بودند و حمایت علنی از تغییر رژیم در ایران نکرده بودند".  
 
به گزارش خرداد، این سایت در ادامه می نویسد:"ائتلاف میان یک پادشاهی عرب سنی با یک گروه سیاسی که خود را شیعه می داند ائتلافی غیر معمول است. هر چند عربستان سعودی از برخی از گروه های شیعه در عراق نیز حمایت کرده است اما اتحاد آن با منافقین دوباره ثابت کرد که ژئوپولیتیک و سیاست های واقعی بر روی زمین بر مسائل فرقه ای اولویت دارند. پس از آن نیز محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی سرکرده منافقین دیدار داشت. همگان می دانند که عربستان حامی مالی تشکیلات خودگردان فلسطین است و به احتمال زیاد ریاض ترتیب دهنده این دیدار بوده است".  
 
این نشریه با اشاره به اظهارات تند این عضو 71 ساله خاندان سعودی علیه سیاست های ایران در خاورمیانه می نویسد:"سعودی ها ایران را مشکل اصلی منطقه و مقصر تمام معضلات قلمداد می کنند. فیصل به طور علنی در این تجمع گفت که او نیز با خواست منافقین همراه است و خواستار سرنگونی نظام سیاسی در ایران است. او از احتمال و امکان بهبود روابط ایران و عربستان سعودی مشابه دوران پیش از پیروزی انقلاب ایران در سال 1979 میلادی گفت. منافقین از حضور او بسیار خوشحال بودند".  
 
این نشریه در ادامه اشاره می کند که منافقین از سال 1965 میلادی در قالب "مجاهدین خلق" به مخالفت با شاه پرداختند  ترکیبی از سوسیالیسم و قرائت خاصی از اسلام شیعه را خط مشی رادیکال در پیش گرفتند  پس از انقلاب نیز در مقابل نظام سیاسی تازه مستقر قرار گرفتند. این نشریه می افزاید:"آنان در سال 1988 میلادی در جریان جنگ ایران و عراق در کنار صدام دشمن ایران قرار گرفتند. در سال 1997 میلادی دولت کلینتون آن گروهک را در فهرست سازمان های تروریستی دولت امریکا قرار داد. در سال 2012 میلادی اما امریکا روند معکوسی را در پیش گرفت و  نام آن سازمان را از فهرست گروه های تروریستی خارج کرد".  
 
این نشریه در ادامه درباره دیدار رجوی و محمود عباس می نویسد:"عربستان از حامیان قدیمی تشکیلات خودگردان فلسطین است. این دیدار مقام های ایرانی را نیز عصبانی کرده اسشت. حسین شیخ الاسلام مشار ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته که این دیدار عجیب نبود چرا که عباس سال ها روابط مخفیانه با سیا داشته است".  
 
این نشریه در پایان ادعا می کند که رشته آتش سوزی های اخیر در ایران در پتروشیمی ها کار منافقین بوده است و در این باره می افزاید:"هنوز مشخص نیست که منافقین چه میزان حمایت در داخل ایران را دارند ممکن است مجموعه آتش سوزی های اخیر در ایران نیز کار آن گروه برای خرابکاری بوده باشد. آن چه روشن است که این که عربستان سعودی اکنون ایران را تهدید مستقیم علیه خود قلمداد می کند".

خرداد نيوز




تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن