تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815685395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارتباطات: باید نهضت ایجاد اشتغال در ICT شکل بگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فناوری اطلاعات > فناوری اطلاعات و ارتباطات - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست توسعه کسب و کار و اشتغال در حوزه ICT استان کردستان با اشاره به انتخاب استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه کسب و کار در حوزه ICT افزود: باید نهضت ایجاد اشتغال در ICT در کل کشور شکل بگیرد و در این راستا تا یک ماه آینده در استانهای فارس و یزد این طرح پیاده سازی خواهد شد و بلافاصله در دیگر استانها نیز پیگیری می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دكتر واعظي به برگزاري جلسات متعدد با وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و مسوولان استان كردستان اشاره كرد و گفت: هدف ما استفاده از امكانات و توانمندي هاي دو وزارتخانه در جهت ايجاد اشتغال در بخش خدمات و ارتباطات و فناوري اطلاعات بودكه به خوبي به انجام رسيد.
در اين همايش كه رييس شوراي عالي فضاي مجازي و وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي نيز حضور داشتند،‌ وي با بيان اينكه مطالعات انجام اين طرح در سراسر كشور صورت گرفته است افزود: با توجه به آماده بودن زيرساخت هاي لازم در تمامي استانها و به ويژه علاقه مندي بخش خصوصي جهت كار در اين حوزه، مي توان اميدوار بود كه اين طرح به خوبي در ديگر استانها نيز پياده سازي شود.
دكتر واعظي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آماده شدن طرح شبكه ملي اطلاعات افزود: شبكه ملي اطلاعات به معني توليد محتواي بومي و داخلي و ارائه خدمت از طريق اين شبكه جهت تسهيل در امور مردم مي باشد.
دكترواعظي حركت به سمت اشتغال آفريني در زمينه خدمات را چاره معضل اشتغال در كشور دانست و گفت : خدمات با ICT هم زيست هستند و بايد براي گسترش خدمات به اين حوزه توجه بيشتري صورت گيرد.
وي با اشاره به وجود فارغ التحصيلان دانشگاهي با توان بالا در كشور، توجه به امر مهارت آموزي اين قشر را مهم ارزيابي كرد واظهار داشت: با كمك مركز آموزش فني حرفه اي بنا داريم به سرعت مهارت آموزي به اين عزيزان صورت گيرد تا بتوانند به راحتي در زمينه ايجاد اشتغال فعاليت كنند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اشتغال آفريني در استان كردستان با اجراي اين طرح را بالا برشمرد و گفت: علاوه بر ايجاد اشتغال مستقيم 3 تا 4 برابر اشتغال غير مستقيم نيز در اين زمينه شاهد خواهيم بود.
وي با بيان اينكه بازار ICT در جهان 3500 ميليارد يورو است افزود: ايران يك درصد جمعيت جهان را دارد و بايد 35 ميليارد يورو حجم بازار ICT ما باشد كه در حال حاضر 39 هزار ميليارد تومان است و قابليت افزايش سه و نيم برابري را دارا مي باشد.
وي با تاكيد بر تلاش بخش دولتي و خصوصي در زمينه گسترش زير ساختها اظهار داشت:تا كنون 16 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي و دولتي جهت توسعه زيرساخت ها صورت گرفته است كه از اين ميزان سهم استان كردستان 487ميليارد تومان بوده است و بنا داريم تا پايان دولت يازدهم 96 ميليارد تومان ديگر نيز در اين استان سرمايه گذاري كنيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر نگاه دولت به مناطق محروم و روستايي از اختصاص 350 ميليارد تومان براي توسعه زيرساخت ها در حوزه ICT خبر داد و افزود: بايد از سرمايه گذاري بخش خصوصي در استانها تقدير كرد چرا كه كمك به هم نوعان و حل مشكل جدي اشتغال در كشور موضوعي وراي نگاه درآمد زايي محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه وزارت ارتباطات، وزارت رفاه، استانداري ها و بخش خصوصي اضلاع مربع ايجاد اشتغال در كشور به شمار مي روند، گفت: همراهي استانداران به رفع مشكلات قانوني كمك زيادي مي كند و مي تواند به تسهيل امور بينجامد. 5656  




سه شنبه 19 مرداد 1395 - 18:52:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن