تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816391552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطیلی دکترای شیمی دانشگاه شیراز به خاطر یک دستگاه!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: رئیس دانشگاه شیراز گفت: سهم آموزش عالی از بودجه کشور بسیار ناچیز است.

ارشاد در مراسم تجليل از خبرنگاران حوزه دانشگاه افزود: متاسفانه اين امر مشكلاتي را براي دستيابي به اهداف مطلوب از سوي دانشگاه به وجود آورده كه بايد در مورد آن اقداماتي صورت گيرد. وي يادآور شد: در حال حاضر نيز سهم پژوهش از توليد ناخالص ملي اندك است كه در اين خصوص نيز بايد بيشتر فعاليت كرد. با توجه به اين كه بيشترين نخبگان در دانشگاه ها هستند انتظار مي رود كه بخش اعظمي از بودجه پژوهشي به اين مراكز علمي ابلاغ شود. ارشاد در ادامه گفت: با توجه به بودجه هاي موجود استان به روز كردن برخي دستگاه ها در آزمايشگاه ها وجود ندارد و به طور مثال با توجه به اين كه بخش شيمي داراي بيشترين اساتيد يك درصد برتر جهان است تعويض برخي دستگاههاي فرسوده برايمان امكان پذير نيست به طوري كه به دنبال خريد يك دستگاه پيشرفته براي بخش شيمي دانشگاه شيراز هستيم و اگر امكان آن فراهم نشود احتمال تعطيلي دوره دكتراي بخش شيمي دانشگاه شيراز وجود دارد. وي افزود: اعضاي هيات علمي اين بخش براي ارسال مقاله هايشان نياز به دستگاه جديد دارند تا نتايج فعاليتهايشان مورد پذيرش در حوزه هاي بين المللي باشد و براي خريد دستگاه ياد شده بيش از 5 ميليارد تومان هزينه نياز است. ارشاد يادآور شد: وجود اين دستگاه براي انجام تحقيقات دوره هاي تكميلي بخش شيمي ضروري است و با اين وضع احتمال تعطيلي دوره دكتراي شيمي دانشگاه شيراز كه اولين دوره دكتراي اين رشته در كشور بوده وجود دارد چرا كه دستگاه موجود كه در حال حاضر در كارهاي تحقيقاتي استفاده مي شود خارج از دور بوده و قابل قبول نيست. وي گفت: با وجود همه مشكلات به دنبال تامين اعتبار براي وارد كردن اين دستگاه با همكاري وزارت علوم هستيم. ارشاد ادامه داد: مقابله با گسترش بي رويه آموزش عالي اهميت بسزايي دارد. متاسفانه در دوره اي از سال هاي گذشته با اين گسترش مواجه شديم كه اگر آموزش عالي از كيفيت و استانداردهاي لازم برخوردار نباشد با مشكلاتي مواجه مي شويم و اين امر بايد ساماندهي شود.
وي يادآور شد: دستيابي به مرجعيت علمي با شعار نمي شود و به اين منظور بايد فعاليت هاي واقعي و گسترده انجام داد. رئيس دانشگاه شيراز گفت: مهرماه امسال رشتههايي از قبيل كارشناسي زبان و ادبيات فرانسه، دكتراي روان شناسی بالینی، دکترای علوم باغبانی، دکترای علوم سياسي در دانشگاه شيراز راه اندازي مي شود، همچنين در رشته كارشناسي ارشد نانوفناوري بهمن ماه دانشجوي مي پذيريم. ارشاد افزود: به دنبال راه اندازي درمانگاه در پرديس ارم هستيم، پيست دو و ميداني نيز قرار است در دانشگاه شيراز تكميل شود و سال 97 ميزبان برگزاري المپياد سراسري دانشجويان كشور خواهيم بود.
براي ايجاد خوابگاه جديد اعتباري نداريم
وي يادآور شد: در بحث خوابگاه ها نيز براي ايجاد خوابگاه جديد اعتباري نداريم و با توجه به تقبل 50 درصدي دولت در ساخت خوابگاه هايي كه خيرين در آن مشاركت كنند از خيرين در اين خصوص خواستار همكاري هستيم. ارشاد گفت: در حال حاضر وضعيت تراكم دانشجويان دوره هاي فوق ليسانس و دكترا در خوابگاه ها مطلوب است اما برخی دانشجويان دوره كارشناسي 2 تا 3 برابر تعداد استاندارد در اتاق ها زندگي ميكنند. وي افزود: در خصوص بودجه هاي عمراني دانشگاه شيراز نيز در وضع مطلوبي قرار نداريم، با اين مبالغ موجود انجام فعاليت هاي عمراني بسيار سخت است و مبالغ عمراني مربوط به امسال هنوز ابلاغ نشده است. ارشاد يادآور شد: در حال حاضر قراردادهايي با وزارت نفت، دانشگاه آلمان و ساير مراكز علمي بين المللي منعقد كرده ايم كه مي تواند نقش به سزايي در رفع مشكلات جامعه داشته باشد. وي در پاسخ به سوالي افزود: عنوان شهر خلاق ادبي در شأن شيراز است و در اين خصوص دانشگاه شيراز براي همكاري اعلام آمادگي مي كند. رئيس حوزه دانشگاه شيراز نيز با اشاره به معرفي دانشگاه شيراز به رتبه هاي برتر كنكور امسال براي تحصيل آن ها در اين مركز معتبر علمي گفت: در همين خصوص زنگ تفريح در دانشگاه به مدت 3 روز در دانشگاه شيراز برگزار شده و با توجه به اهميت تحصيل در كنار خانواده از افراد استان فارس كه حايز رتبه هاي برتر كنكور امسال شده اند خواستار تحصيل در دانشگاه شيراز هستيم.
گشتاسبي ادامه داد: دانشگاه شيراز به رتبه هاي برتر گروه هاي رياضي، تجربي، انساني و هنر در صورت انتخاب دانشگاه شيراز هدايايي ارايه مي کند.
مدير روابط عمومي دانشگاه شيراز نيز گفت: خبرنگاران همواره بايد تلاش كنند كه توليد محتوا نمايند و اين امر بسيار سخت است به نحوي كه شايد قوي ترين جست و جوگر دنيا هم وابسته به اين محتوايي است كه توسط قلم خبرنگاران توليد مي شود.
زهره عظيمي فر افزود: قلم شما انسان ها را به ابزار استدلال براي باور كردن مجهز مي كند و اين يك دستاورد ارزشمند است.
وي بر نقش خبرنگاران در حوزه كارآفريني، تشويق به يادگيري و افزايش ارتباطات بين المللي تاكيد كرد و افزود: شايد بتوان گفت ساده ترين، بهينه ترين، دموكرات ترين و سريع ترين ابزار، ابزار خبرنگاري است.
در اين مراسم از تعدادي از خبرنگاران حوزه دانشگاه از جمله عكاس و خبرنگار روزنامه «خبرجنوب» تجليل شد.




سه شنبه 19 مرداد 1395 - 07:23:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن