تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802478656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشتی فرنگی با نفرات تکراری


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: شرق: محمد بنا با معرفی حبیب‌الله اخلاقی به عنوان نفر اول وزن ٨٥ کیلوگرم، ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی را برای حضور در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو نهایی کرد. تیمی که چهار سال قبل در بازی‌های المپیک ٢٠١٢ لندن درخشید و تاریخی‌ترین نتیجه کشتی ایران را در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا به دست آورد. حمید سوریان در وزن ٥٩ کیلوگرم، امید نوروزی در وزن ٦٦ کیلوگرم و قاسم رضایی در وزن ٩٦ کیلوگرم فرنگی‌کارانی بودند که با کسب سه مدال طلا نام خود را در ورزش کشور جاودانه کردند. معمار نسل طلایی کشتی فرنگی ایران حالا بعد از گذشت چهار سال باز هم روی این نفرات دست گذاشته و می‌خواهد با آنها حماسه‌ای دیگر در المپیک ریو بسازد.
 
او این روزها در حالی به دليل انتخاب ترکیب تکراری تیم المپیک لندن و رعایت‌نكردن فرایند انتخابی، مورد نقد منتقدان قرار گرفته که خودش باور دیگری دارد. بنا در جواب منتقدان که معتقدند طلایی‌های المپیک لندن دیگر پیر شده‌اند، می‌گوید: «بهترین نفرات حال حاضر ایران این شش نفر هستند. درست است که چهار سال، گذشته و این بچه‌ها سنشان بالا رفته اما نباید فراموش کرد که چهار سال به تجربیات آنها اضافه شده است». سعید عبدولی در وزن ٧٥ کیلوگرم، حبیب‌الله اخلاقی در وزن ٨٥ کیلوگرم و بشیر باباجان‌زاده در وزن ١٣٠ کیلوگرم سه فرنگی‌کار دیگری هستند که تجربه حضور در المپیک لندن را داشتند اما دستشان از رسیدن به مدال کوتاه ماند و حالا می‌خواهند در آخرین فرصت عمر قهرمانی‌شان بخت خود را برای کسب مدال در ریو بیازمایند.

آغوش گرم بنا برای شاگردانش

تیم ملی کشتی فرنگی دیروز در آستانه اعزام به المپیک ریو یکی از پرفشارترین و البته با نشاط‌ترین روزهای تمرینی خود را در جمع خبرنگاران پشت‌سر گذاشت. در ابتدای تمرین بنا مثل همیشه شاگردانش را در گوشه‌ای جمع کرد تا با آنها صحبت کند. او تأکید کرد: «شما باید همدیگر را حمایت کنید تا بتوانید با روحیه بالا عازم المپیک شوید. اینجا لازم است کشتی‌گیران غیرالمپیکی به شش کشتی‌گیر المپیکی انرژی مثبت بدهند. به این نکته اطمینان داشته باشید که می‌توانید به یکدیگر برای فعالیت هرچه‌‌بیشتر و انگیزه بالاتر، انرژی مثبت برسانید. به‌همین‌دليل من از همه شما می‌خواهم قبل از شروع به کار همدیگر را در آغوش بگیرید». بعد از صحبت‌های بنا، کشتی‌گیران و مربیان حاضر در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در فضایی شاد و دوستانه یکدیگر را در آغوش گرفتند و پس از آن تمرینات خود را آغاز کردند.

بچه‌ها در لندن حماسه آفریدند، نه معجزه

سرمربی تیم ملی فرنگی در حاشیه تمرین روز گذشته تیمش در بین خبرنگاران حاضر شد تا در روزهای نزدیک به المپیک ریو وضعیت شاگردانش را توضیح دهد.  او درباره پیش‌بینی عملکرد تیمش در این بازی‌ها گفت: «در هر وزن ٢٠ کشتی‌گیر از بهترین‌های دنیا حضور دارند و هیچ حریفی را نمی‌توان دست‌کم گرفت. با توجه به شناختی که از بچه‌ها دارم آنها بهترین‌های وزن خود هستند و اگر در روز مسابقه در شرایط روحی‌روانی خوبی باشند توان هر کاری را دارند. متأسفانه ما در ارکان اجرائی فدراسیون جهانی نفوذی نداریم و همین موضوع کار ما را سخت می‌کند ولی همیشه به بچه‌ها می‌گویم که باید آن‌قدر از نظر فنی خوب عمل کنند که بهانه دست داوران ندهند و ما شش‌ دلاور داریم که همه شانس کسب مدال دارند».
 
او درباره وزن ٨٥ کیلوگرم و آوردن نام طاهری در کنار اخلاقی به عنوان فرد ذخیره ادامه داد: «با توجه به شرایطی که حبیب داشت می‌خواستیم او تلنگری بخورد که خوشبختانه شرایطش خوب بود و هر روز رو به رشد می‌شود. انتخاب اول ما هم اخلاقی است. من از همه راضی هستم و اگر بتوانند شکل و شمایل مبارزاتی خودشان را ارائه دهند، مشکلی نیست. انتخاب ما برای تیم ملی در این المپیک از بین خوب و خوب‌تر بود چراکه تمام نفراتی که در اختیار داشتیم قدرتمند و آماده بودند و این دلیل نمی‌شود اگر کشتی‌گیری در المپیک حضور ندارد ضعیف بوده است چراکه ما براساس اوضاع و شرایط المپیک مجبور به انتخاب شش نفر بودیم».  بنا به تکرار حماسه‌ای شیرین‌تر در المپیک ریو فکر می‌کند: «همه باید برای موفقیت در المپیک همدل باشیم. عده‌ای می‌گویند نتایج ما در لندن معجزه بوده؛ درحالی‌که این‌طور نیست بلکه آن سه مدال طلا حاصل تلاش بچه‌ها و غیرت بود. هیچ‌وقت نمی‌توان کسب مدال طلا را شانسی دانست. بچه‌ها با دلاوری خود در لندن حماسه آفریدند، نه معجزه؛ خلق دوباره این حماسه بسیار شیرین‌تر از چهار سال قبل است».
 
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی تا ١٨ مرداد ادامه دارد و سپس ملی‌پوشان در همان روز راهی برزیل می‌شوند. طبق برنامه بازی‌ها حمید سوریان و سعید عبدولی روز ٢٢ مرداد نخستین ملی‌پوشان ایرانی هستند که در المپیک ٢٠١٦ ریو روی تشک می‌روند.  سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک با حضور بیش از ١٠‌ هزار ورزشکار برای رقابت در ٢٨ رشته از ١٥ مرداد ماه در شهر بندری ریودوژانیرو آغاز می‌شود و تا ٣١ همین ماه ادامه دارد.





۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن