تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804579377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کهگیلویه‌وبویراحمد آماده استقبال از رئیس‌جمهور و هیات دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: استان‌ها > کهکیلویه و بویر احمد - آنهایی که خوشحال‌اند دل به کلید امید بسته‌اند تا برای قفل‌های بسته و شکسته این استان تدبیری بیندیشد و اما گروهی دلخورند که رئیس‌جمهور با آگاهی از حجم مشکلات، این استان را آخرین مقصد سفر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،هفته‌ای که گذشت برای همه پرکار بود. بعضی‌ها بین یاسوج و تهران در رفت‌وآمد بودند تا مقدمات سفر رئیس‌جمهور را آماده کنند، برخی نیز در استان در تدارک سفرند، هفته پیش رو نیز برنامه مدیران همین‌گونه شلوغ است.

هیجان مدیران در میان مردم هم مشهود است. گمانه‌زنی درباره تاریخ دقیق سفر موضوع مهمی شده که در خیابان، مغازه، تاکسی و همه‌جا مطرح می‌شود. برخی با هیجان از آمدن رئیس‌جمهور می‌گویند و برخی نیز سعی می‌کنند آن را رویدادی معمولی جلوه دهند. این تفاوت دیدگاه در رسانه‌ها نیز مشهود است. آنهایی که خوشحال‌اند دل به کلید امید بسته‌اند تا برای قفل‌های بسته و شکسته این استان تدبیری بیندیشد و اما گروهی دلخورند که رئیس‌جمهور با آگاهی از حجم مشکلات، ایناستان را آخرین مقصد سفر قرار داده است. معاونان وزرا هم می‌آیند و اوضاع را بررسی می‌کنند و می‌روند. و حاصل این بازدیدها برنامه ویژه‌ای است که طبق گفته‌های مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مختص این استانطراحی‌شده و ترکیبی است که تاکنون در هیچ استانی چنین برنامه‌ای نبوده است. از آن سو احزاب نیز خودشان را برای این رویداد بزرگ آماده می‌کنند. حامیان دولت برای استقبال کمپین‌هایی تشکیل داده‌اند و البته اندک مخالفان نیز در میان مردم بذر ناامیدی می‌پاشند و با پیش کشیدن موضوعاتی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور در سال پایانی دولت کاری نمی‌تواند برای این استان انجام بدهد، سعی در کم اهمیت جلوه دادن این سفر دارند. هرچند سابقه این استان نشان داده که هم مخالفان و هم موافقان همیشه در میزبانی زبانزد بوده‌اند و حضور رئیس‌جمهور مثل آب سردی است که روی تمام ناراحتی‌ها ریخته می‌شود. آمدن رئیس‌جمهور ازاین‌جهت برای استان کهگیلویه و بویراحمد مهم است که این استان در شاخص‌های توسعه رتبه آخر کشور را دارد و معمولاً در سفرها دولت همه امکانات و توانش را برای کمک به استان‌ها متمرکزمی کند. اکنون همه منتظرند رئیس‌جمهور فراتر از بودجه و اعتبارات ناچیز استانی که شانس تحقق کمی هم دارد، نگاه ویژه‌ای به مشکلات این استان داشته باشد. در این میان دولت و کارمندان همه به صورت یکدست آماده استقبال از رئیس‌جمهور هستند. مدیران برای گزارش عملکردهایشان نشست‌هایی برگزار می‌کنند و البته انتظاراتشان از سفر دولت را به‌صورت دسته‌بندی مطرح می‌کنند.

بهزیستی اولین سازمانی بود که در این راه گام برداشت. مدیرکل بهزیستی می‌گوید: مهم‌ترین مطالبه سازمانش از هیئت دولت درخواست مجوز استخدام است. علیرضا موسوی امجد گفت: جز ۵ استان کشور هستیم که در زمانی که طرح مهر آفرین در کشور اجرا شد نتوانستیم از آن استفاده کنیم و حالا به جد پیگیر این موضوع هستیم. وی ادامه داد: در بخش‌های تخصصی و خدماتی در تمام شهرستان‌هایمان با کمبود نیرو روبرو هستیم. و در حال حاضر ۴۹ نفر نیاز سازمان است. وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در دولت تدبیر و امید بیش از ۳۰ درصد افزایش اعتبار داشته است.  

  جهاد کشاورزی دومین سازمانی بود که گزارش عملکردش را ارائه داد. و برای اینکه حساسیت‌ها را نسبت به بخش کشاورزی بالا ببرد نشت خبری‌اش را در مزرعه ۲۵۰ هکتار لوبیا در منطقه مختار برگزار کرد. جعفر گوهرگانی معتقد است: باید تخصیص ۲ میلیارد مترمکعب آب به استان مهم‌ترین اولویت مدیران قرار گیرد. چراکه همه بخش‌ها از کشاورزی تا گردشگری و صنعت وابسته به آب است. وی اضافه کرد: اگر از ۱۰ میلیارد مترمکعب آبی که از استان به پایین‌دست می‌رود دولت فقط اجازه برداشت ۲ میلیارد مکعب را بدهد، بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی دیم استانسرسبز می‌شود. وی تعداد پروژه‌های آماده افتتاح در سفر هیئت دولت را ۲۲ مورد و کلنگ زنی را ۳ مورد عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات این استان بحث اشتغال است و اشتغال جز با رونق کشاورزی به دست نمی‌آید.

اداره کل راه و شهرسازی نیز معتقد است یکی از دلایل توسعه نیافتگی این استان وضعیت جاده‌هاست. حسن فدایی ادامه داد:استان در شاخص بزرگراه رتبه آخر کشور را دارد و شاخص راه روستایی نیز ۴۲٫۸ درصد است در حالی که میانگین کشور ۷۶ درصد است. او اضافه می‌کند: تازمانی که وضعیت بزرگراه،راه روستایی و بقیه جاده های این استان به همین وضع باشد هیچ سرمایه گذاری به استان نمی‌آید و اشتغال هم همینگونه خواهد بود. وی پروژه پاتاوه دهدشت را مهمترین اولویت و تخصیص اعتبارات برای بزرگراه ها و جاده ها را اولویت‌های بعدی سازمانش برای سفر هیات دولت می‌داند.

ا زآنجایی‌که در دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت در اولویت قرار گرفت پس بیمه‌ها به‌عنوان یک بخش در این طرح جایگاه نقش مهمی ایفا می‌کنند. مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: پرداخت هزینه‌های درمانی در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته افزایش ۵ برابری داشته است. سید یدالله حسینی می‌افزاید: قبل از دولت تدبیر و امید و اجرای طرح تحول سلامت سالانه ۲۸ میلیارد تومان برای هزینه درمانی به مؤسسات و مراکز درمانی استان پرداخت می‌شد که در سال ۹۴ این میزان به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت. حسینی ادامه داد: پس از اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم حق بیمه مراکز درمانی استان به طور چشمگیری افزایش یافت پنج برابر رشد داشت. مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از ۷۰ درصد جمعیت این استان یعنی ۴۸۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیمه‌شدگان روستایی بیشترین تعداد را دارند وی با بیان اینکه تعداد روستائیان بیمه‌شده ۳۰۴ هزار و ۶۰۰ نفر است، ادامه داد: همچنین ۹۸ هزار نفر از کارکنان دولت و ۳۴ هزار و ۴۰۰ نفر نیز از سایر اقشار تحت پوشش این بیمه هستند. مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد بیماران خاص استان ۱۵۶۰ نفر است که از این تعداد ۱۰۲۴ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند. حسینی کمبود فضای فیزیکی را مهم‌ترین مشکل این بیمه در استان می‌داند و اضافه می‌کند در هیچ‌کدام از شهرستان‌ها دفتر ندارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز آغاز عملیات اجرایی مجتمع تجاری، رفاهی و تفریحی یاسوج را جز برنامه‌های سفر هیئت دولت به استان اعلام کرد. عباس نورمحمدی افزود: این پروژه مهم با مساحت ۸۵ هزار مترمربع، با کارآفرینی ۶۰۰ نفر در طول اجرای پروژه، ظرفیت ایجاد ۳۰۰۰ شغل اجرا می‌شود. وی ادامه داد: این مجتمع در هفت ‌طبقه و در بخش‌های مختلف ازجمله تجاری، هنری و سینما، تفریحی و ورزشی و پارکینگ عمومی با بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود. مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ۴۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند. نورمحمدی ادامه داد: ۹۰ هزار و ۳۶۶ بیمه‌شده اصلی در استان وجود دارد که از این تعداد کارگران ساختمانی با ۸۰۷۷ نفر بالاترین تعداد را در میان بیمه‌شدگان دارند. وی یکی از گام‌های بلند و مؤثر در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را بخشودگی جرائم کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی خوش‌حساب در استان عنوان کرد. 46  




یکشنبه 17 مرداد 1395 - 08:37:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن