واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو ارشد جبهه پایداری:زندگی آیتالله بهجت اثباتی بر امکان عبودیت در عصر حاضر است
عضو ارشد جبهه پایداری گفت: زندگی آیتالله بهجت اثباتی بر امکانپذیر بودن عبودیت و بندگی خدا در عصر حاضر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی امشب در همایش طبیب روحانی در بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت آیتاللهالعظمی بهجت اظهار داشت: در جریان فوت مرحوم آیتالله خوشبخت مقام معظم رهبری گفتند بزرگان که از میان ما میروند بعد از فوت دستگیری بیشتری دارند چون از تعلقات دنیوی رها شده و دست بازتری دارند. وی افزود: آنها که از ولایت محروم هستند مانند خزندهای که روی زمین میخزد خود را میکشند و در مقایسه با انسان راستقامت که مستقیم و با نگاه بلند، هدف را میبیند حرکت پر نقصانی دارند درحالیکه راستقامتان میتوانند دست دیگران را نیز بگیرند. لنکرانی بیان کرد: بزرگداشت مردی را برگزار میکنیم که مصداق حرکت در صراط مستقیم است که گاه انسان مطالبی را در کتابها میخواند و گمان میکند این مقامات دستیافتنی نیست اما وجود امثال آیتالله بهجت اثبات این است که همچنان امکان بندگی و عبودیت وجود دارد. رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: آیتالله بهجت تأکید داشتند راه را گم نکنیم اگر راه را نشان نمیدهیم حداقل راه دیگران را منحرف نکنیم که اگر عرفان راستین معرفی شود عرفانهای دروغین و بتهای جعلی را در هم میشکند. فرزند آیتالله محمدتقی بهجت نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم اندیشیدن انسان بر رموز هستی و دلایل خلقت خود، عنوان کرد: تمایز انسان و حیوان در اندیشه است و خداوند در قرآن بیان میکند که «إنما یخشىالله من عبادهالعلماء» یعنی انسان اندیشمند میداند که چه شعوری بر جهان حاکم است، از این رو در برابر عظمت خالق خاشع میشود. حجتالاسلاموالمسلمین علی بهجت تصریح کرد: با خرد دنیایی بسیاری از امور قابل درک نیست چنانکه تفاوت ساعات و آنات در زندگی دنیوی مشخص نیست اما از نظر معنوی ساعات و ماهها تفاوت دارند چنانکه در فضل ماه شعبان بسیار مطالب بیانشده و ما بهطور کامل رموز آن را نمیدانیم. فرزند آیتالله بهجت عنوان کرد: انسان برای ابدیت آفریده شده و آن کسی که بتواند رموز الهی را درک کند جز نظر به وجهالله هیچ خواستی ندارد درحالیکه فرد حریص بر دنیا به همان خواهد رسید. وی سپس بیان کرد: تجلی خشیت خداوند را در بندگانی مانند حضرت ابراهیم(ع) میتوان دید که به دستور خداوند فرزندی را که پس از سالها رنج و سختی ثمره زندگیاش محسوب میشد به قربانگاه برد. بهجت ابراز داشت: کل سیستم هستی ارگانیک و به یکدیگر متصل است و حاصل میلیاردها سال تغییر و تکوین انسان را به اینجا رسانده که امتحان شود. وی اذعان داشت: آیتالله بهجت نمونه انسانی بود که برای این امتحان آماده شد و از کودکی با عبادت و ذکر و پرهیز از محرمات راه را بهدرستی طی کرد و در جوانی بهجایی رسید که پاسخ رموز مسائل را بدون آن که بر زبان آورد از زبان اساتید بزرگ خود میشنید. فرزند آیتالله بهجت افزود: بندگان خوب خدا حتی نیات خود را پاک میکنند و از علمآموزی نیز خدا را در نظر دارند. به گفته بهجت، بندگان ویژه خدا برای دنیا کار نمیکنند و بالاتر از آن را میبینند و به مصداق «انما نطعکم لوجهالله لا نرید منکم جزاء و لا شکورا» در هر کاری تنها رضای خدا را میجویند. فرزند آیتالله بهجت از سفرهای پدر بزرگوار خود به حرم حضرت امام هشتم(ع) گفت و اینکه چگونه مردم در این سفرها به وی هجوم آورده و او را چونان گوهری در بر میگرفتهاند. اشاره به عصمت دوران کودکی و بلوغ آیتالله بهجت دیگر موردی بود که فرزند آیتالله بهجت به آن اشاره کرد و بیان داشت: حتی شاگردان نزدیک آیتالله بهجت از احوالات وی آگاهی کامل نداشتند و یک عالم بزرگ از نجف بیان کرده بود که آیتالله بهجت در جوانی 20 مقام و کرامت را داشتند که برخی به گوش مردم رسیده، اما ایشان به سبب رازپوشی خود از جنجال گریزان بوده و بسیاری امور را آشکار نمیکرده است. انتهای پیام/76001/ن40
95/03/05 :: 00:19
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]