تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804006970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهاي سرنوشت‌ساز سوريه در حلب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روزهاي سرنوشت‌ساز سوريه در حلب
ارتش سوريه و متحدانش يك هفته قبل بزرگراه كاستلو را تصرف و با اين پيروزي حلقه محاصره گروه‌هاي تروريستي در شرق حلب را كامل كردند.
نویسنده : رحمان نعيمي 
ارتش سوريه و متحدانش يك هفته قبل بزرگراه كاستلو را تصرف و با اين پيروزي حلقه محاصره گروه‌هاي تروريستي در شرق حلب را كامل كردند. اين پيروزي خبر از اتفاقي بزرگ نه فقط در اين شهر بلكه در كل پنج سال از جنگ خونين در سوريه مي‌داد كه حالا بعد از گذشت اين چند روز زواياي ديگري از اين اتفاق به چشم مي‌خورد. تشكيل جبهه واحد گروه‌هاي تروريستي در اين شهر و تلاش آنها براي نجات از محاصره نخستين گام بود كه ناكامي در اين كار معارضان سياسي را به تكاپو انداخته تا در آنكارا، پايتخت تركيه، گرد هم بيايند و فكري براي نجات از جهنم حلب بكنند. وعده عبدالله المحيسني به تروريست‌ها در مورد رسيدن به حوري‌هاي بهشتي و صداي تقليدي شيخ بدرالدين حسون، مفتي اعظم سوريه از سوي تروريست‌ها و پخش آن در اينترنت هم جنگ رواني بود تا شايد هم به تروريست‌هاي حاضر در حلب روحيه داده شود و هم تخريب روحيه در ميان سربازان سوري بشود.

علاوه بر اين، امريكا هم از در ديپلماسي وارد شده و سعي مي‌كند با فشار بر روسيه و به نام آتش‌بس در حلب، فكري براي نجات تروريست‌هاي حاضر در حلب بكند.  تمام اين زوايا گوياي اين نكته است كه حالا جنگ سوريه در حلب به نقطه سرنوشت‌ساز خود رسيده و جنگ در اين شهر مي‌تواند جهت مسير تحولات در اين كشور را بعد از اين مشخص بكند. اين موضوع تنها محدود به تعداد و تنوع تروريست‌ها در حلب يا اهميت اين شهر در مقايسه با ديگر مناطق درگيري نمي‌شود بلكه حلب در جريان جنگ سوريه حكم نمادي از اين جنگ شده كه اگر گروه‌هاي تروريستي موفق به فتح آن مي‌شدند، مي‌توانستند اميد به تغيير نظام سوريه را داشته باشند اما با وضعيت فعلي به نظر مي‌رسد در حال از دست دادن اصلي‌ترين و بزرگ‌ترين برگ خود در جنگ سوريه هستند. غسان شربل، روزنامه‌نگار مشهور لبناني در روزنامه الحيات اهميت جنگ حلب و محاصره تروريست‌ها به دست ارتش سوريه و متحدانش را از يك سياستمدار عرب نقل مي‌كند كه به گفته او: «اگر اوضاع به همين منوال ادامه يابد، سوريه ديگري بعد از پايان جنگ حلب متولد خواهد شد.

سخت است پشت ميز مذاكره بيايي بدون اينكه در ميدان مبارزه چيزي به دست آورده باشي. براي مخالفان بعد از جنگ سوريه سخت‌تر است كه بر تعيين موعد ترك بشار اسد از قدرت پافشاري كنند.» بايد گفت كه اين موضوع بر همه طرف‌هاي درگير جنگ روشن شده كه رهبران گروه‌هاي مخالف سوري با عجله نشستي در آنكارا، پايتخت تركيه تشكيل داده‌اند و به بررسي اوضاع حلب پرداخته‌اند تا هم راهكاري براي هماهنگي و تقويت فعاليت مشترك گروه‌هاي خود در حلب پيدا كنند و هم اينكه توجه حاميان خارجي را به حساسيت موضوع جلب كنند. ديدار رياض حجاب، هماهنگ‌كننده هيئت عالي مخالفان و انس العبده، رئيس ائتلاف مخالفان، با مولود چاووش اوغلو، وزير خارجه تركيه در اين جهت انجام شده و جان كري، وزير خارجه امريكا هم از روسيه خواسته تا مانع عمليات‌‌هاي تهاجمي سوريه بشود، به اين وعده كه واشنگتن هم بر معارضان فشار مي‌آورد تا از اين عمليات‌ها خودداري بكنند. نشست آنكارا و آن ديدار دلالت بر وخامت اوضاع تروريست‌ها در حلب دارد و امريكا هم در اين شرايط سعي مي‌كند با زنده كردن آتش‌بس در حلب شرايط را براي نجات تروريست‌هاي حلب تغيير بدهد. اين تلاش امريكا در حالي است كه آتش‌بس حلب در دو ماه قبل نتيجه‌اي جز ممانعت از پيروزي‌هاي ارتش سوريه و متحدانش در اين شهر و تقويت تروريست‌ها نداشت كه اوج تلخي آن موقع در خان طومان تجربه شد. حالا ديگر نمي‌توان آن تجربه را تكرار كرد و با آتش‌بس مجالي به تروريست‌ها داد تا به راحتي برگ برنده در حلب را از دست جبهه مقاومت خارج بكنند و با تداوم حضور خود در حلب همچنان اميدوار به آينده خود باشند. روشن است كه در روزهاي آينده جنگ رواني تروريست‌ها و حاميان خارجي آنها تشديد مي‌شود و بايد منتظر  اخباري از سوي رسانه‌هاي غربي بود كه اتهام حمله به غيرنظاميان از سوي ارتش سوريه و متحدانش را تشديد مي‌كنند تا شايد آتش‌بس در حلب را به سوريه تحميل كنند اما جبهه مقاومت بايد در برابر اين جنگ رواني نيز مقاومت كند و هر احتمالي براي آتش‌بس را منتفي كند تا با فتح كامل حلب، سوريه در سراشيبي نابودي تمام گروه‌هاي تروريستي حركت بكند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن