تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820962769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه کاردار آلمان را احضار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) در اعتراض به ممنوعیت پخش زنده سخنرانی رجب طیب اردوغان برای حامیانش در کلن آلمان، کاردار سفارت آلمان در آنکارا را احضار کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان قصد داشت از طریق ویدیو کنفرانس برای هزاران نفر از حامیان خود در شهر کلن آلمان سخنرانی کند که دادگاه عالی این کشور پخش زنده این سخنرانی را ممنوع کرد. حامیان اردوغان این تجمع را در حمایت از دمکراسی در ترکیه برنامه ریزی کرده بودند.


خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از سخنگوی سفارت آلمان در آنکارا، احضار کاردار این کشور به وزارت خارجه ترکیه را تایید کرد و گفت : در زمان احضار سفیر آلمان در آنکارا حضور نداشت .


این گزارش افزود: دهها هزار نفر روز یکشنبه در کلن آلمان در مخالفت با کودتای ناکام ترکیه راهپیمایی کردند.


دادگاه قانون اساسی آلمان ساعاتی پیش از سخنرانی سیاستمداران ترک، از جمله اردوغان، حکم مسدود کردن اپلیکیشن مربوط به پخش زنده سخنرانی اردوغان را صادر کرد. گفته می شود دلیل این حکم نگرانی از سرایت تنش های سیاسی ترکیه به آلمان بوده است. 


ابراهیم کالین سخنگوی اردوغان این حکم دادگاه آلمان را غیرقابل قبول و نقض آزادی بیان و آزادی تجمع خواند.


رویترز نوشت: آلمان در گذشته نیز صحنه خشونت میان ترک و کردها بوده است. این کشور با سه میلیون مهاجر ترک بزرگترین مقصد جامعه مهاجران ترک در اروپا است.


ترکیه در شامگاه 25 تیرماه صحنه تلاش ناکام بخشی از نیروهای مسلح این کشور برای قبضه قدرت بود. این کودتای نافرجام تحولات و تبعات زیادی را در داخل و خارج ترکیه به همراه داشت که از جمله آن ها می توان به اجرای سیاست پاکسازی گسترده در بخش ها و نهادهای مختلف دولت ترکیه اشاره کرد.


از زمان آغاز بازداشت و تعلیق های گسترده، اتحادیه اروپا نیز موضعی سختگیرانه تر در قبال آنکارا و آمالش در زمینه پیوستن به این اتحادیه در پیش گرفته است. 


۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن