تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820449759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح الگوی مصرف نیازمند تدوین نقشه راه انرژی است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اصلاح الگوی مصرف نیازمند تدوین نقشه راه انرژی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: اصلاح الگوی مصرف به ویژه انرژی برق در دستگاه های اجرایی و برنامه ریزی برای صرفه جویی، به تدوین نقشه راه انرژی نیاز دارد.
 محمد همتیان در دومین جلسه کارگروه اصلاح الگوی مصرف انرژی استان، با بیان اینکه نقشه راه انرژی استان باید به صورت ساده و همه گیر باشد، افزود: در این نقشه راه، مهم ترین موضوع توجه به برنامه زمان بندی است و تکالیف هر دستگاه اجرایی باید تعیین شده تا شرایط بهتری با اجرای نقشه راه انرژی رقم بخورد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرهیز از اسراف و جلوگیری از زیاده روی در مصرف منابع است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه منابع انرژی محدودند و همه باید انرژی را درست مصرف کنیم، گفت: وجود عزم جدّی در اعضای کارگروه اصلاح الگوی مصرف استان سمنان، بیانگر این است که با همگرایی و هم افزایی، نتایج مناسب و درخور توجهی از این کارگروه حاصل خواهد شد.
همتیان با تاکید بر اجرای برنامه های عملیاتی در تحقق شعار سال مبنی بر اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: ایجاد یک ساز و کار مناسب و همراهی دستگاه های اجرائی در زمینه مدیریت منابع، می تواند الگوی مناسبی برای سایر بخشها باشد.
معاون استانداری سمنان یادآور شد: دستگاه های اجرائی در تکمیل فهرست های ممیزی انرژی، اهتمام ویژه داشته باشند تا با مشارکت همگانی، برنامه های طرح ریزی شده تحقق یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در این نشست گفت: مشارکت دستگاه های اجرائی در مصرف بهینه برق، نقش مهمی در کاهش اوج بار مصرف برق در استان دارد.
سیدمحمد موسوی زاده اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف، بهینه مصرف کردن و موضوع بهره وری که اساس قانون اصلاح الگوی مصرف است، در کشورهای توسعه یافته مدنظر قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: کاهش 10 درصدی مصرف برق در ساختمان های اداری به طور سالیانه، تکمیل و اجرای فهرست های خودممیزی انرژی، بهره گیری از ظرفیت مولدهای اضطراری در ساعت های اوج بار شبکه در ماه های تیر و مرداد و اجرای طرح های
مدیریت بار ویژه مشترکان تعرفه اداری دولتی، از مهم ترین برنامه های مدیریت مصرف ساختمان های اداری برای کاهش اوج بار مصرف برق است.
موسوی زاده یادآور شد: جایگزینی سامانه روشنایی فوق کم مصرف به جای لامپ های قدیمی، استفاده از پنجره های دوجداره، خاموش کردن تجیهزات برقی غیرضروری بعد از وقت اداری و در روزهای تعطیل، تنظیم درجه تجهیزات سرمایشی بین دمای 24 تا 26 درجه سانتی گراد و بهره گیری از تجهیزات با بازدهی و برچسب انرژی مناسب، از جمله ساز و کارهای مدیریت مصرف است که می تواند حداقل 30 تا 40 درصد در مصرف برق بخش اداری صرفه جویی به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر مشارکت ادارات در به کارگیری مولد اضطراری گفت: با همکاری تعدادی از دستگاه های اجرائی در استفاده از مولّد اضطراری در ساعت های اوج بار شبکه، تا به حال 2 هزار و 445 کیلوولت آمپر جلب مشارکت مشترکین اداری در استان سمنان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری کلیه دستگاه های اجرایی استان در طرح کاهش اوج بار تابستان 95، تکمیل فهرست های خود ممیزی انرژی و اقدام برای اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان های اداری و کاهش مصرف برق در ساعت های اوج روزانه بین ساعت 11 تا 15 و اقدام عملی در این زمینه ها، انتظار شرکت توزیع برق برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی در ادارات است.
بررسی کلیات نقشه راه بهینه سازی مصرف انرژی در استان، نصب برچسب انرژی ساختمان های اداری و تعیین دانشگاه سمنان به عنوان دبیرخانه این کارگروه، به عنوان مهم ترین محورهایی است که تاکنون در کارگروه اصلاح الگوی مصرف انرژی استان اتخاذ شده است.
بخش تولیدی و صنعتی، بیشترین مصرف انرژی برق در استان سمنان را دارد و صرفه جویی انرژی برق در بخش خانگی و اداری نیز همواره مورد تاکید صنعت برق استان سمنان است.




تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن