تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817154215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علیرضا ذاکری: ایده‌های خلاقانه از نقاط قوت «خانه طراحان انقلاب اسلامی» است/ کاش نام خالقان اثر نیز چاپ شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: علیرضا ذاکری:ایده‌های خلاقانه از نقاط قوت «خانه طراحان انقلاب اسلامی» است/ کاش نام خالقان اثر نیز چاپ شود
خبرگزاری فارس: ایده‌های خلاقانه از نقاط قوت «خانه طراحان انقلاب اسلامی» است/ کاش نام خالقان اثر نیز چاپ شود
طراح مطرح کشورمان گفت: استفاده از همه هنرهای تجسمی مانند عکاسی، نقاشی، مجسمه‌سازی و دیگر قابلیتهای هنری در آثار خانه طراحان انقلاب اسلامی، از ویژگی‌های درخشان این تیم هنری است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، روزنامه شهرآرا نوشت: به‌مناسبت میلاد باسعادت امام‌زمان(عج)، بزرگ‌ترین دیوارنگاره کشور در میدان ولی‌عصر(عج) با تصویرسازی جذاب از «امام و امت در جامعه منتظر» به‌روزرسانی شد.
بزرگ‌ترین دیوارنگاره کشور در میدان ولی‌عصر(عج)، هم‌زمان با ایام نیمه شعبان با مضمون وحدت ملی و ناب‌ترین منتظران ظهور، تصویری از امام و امت را دوش‌به‌دوش هم، در کنار هم، امیدوار و منتظر نشان می‌دهد.این بنر خلاقانه باعنوان «مردم این سرزمین، همه منتظر یک نفرند» به‌همت خانه طراحان انقلاب اسلامی و سازمان رسانه‌ای اوج طراحی و تولید شده است.در این طرح، تصویری از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگرافراد و اقشار جامعه ازجمله نانوا، پزشک، نقاش، معلم، خلبان، آتش‌نشان، بنا و... دیده می‌شد که امیدوارانه منتظر حضرت صاحب‌الزمان(عج) هستند.
پیش‌از‌این نیز نصب بنری با موضوع سبک زندگی با موضوع نمایش شادی و نشاط اقشار مختلف مردم ایران به‌همراه تصویر حرم مطهر امام‌رضا(ع) و حضرت فاطمه‌معصومه(س) در میدان ولی‌عصر(عج) تهران توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود.
* بی‌توجهی به گنجینه آثار هنر انقلاب
علیرضا ذاکری، هنرمند کاریکاتوریست و طراح مطرح کشورمان با بیان اینکه تقریبا یک‌سال‌ونیم است که با فعالیت سایت خانه طراحان آشنایی پیدا کرده و کارهای این سایت را دنبال می‌کند، گفت: عمده‌ فعالیت این سایت درزمینه رویدادهای انقلاب اسلامی و مناسبت‌های تقویمی است. اگر از نگاه تخصصی به آثار تولیدشده آن‌ها نگاه کنیم، کاملا مشخص است که تیمی زبده و خلاق این طرح‌ها تولید می‌کنند و همین نکته عامل موفقیت آن‌ها بوده است. آن‌ها سعی می‌کنند در آثار مختلف شان از همه هنرهای تجسمی مانند عکاسی، نقاشی، مجسمه‌سازی و دیگر قابلیت های هنری استفاده کنند که این مهم از ویژگی های درخشان کار آن‌ها محسوب می‌شود.
ذاکری با اشاره به اینکه از همان روزهای اول انقلاب، فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه در بخش هنرهای ‌تجسمی شکل گرفت بود، تشریح کرد: شما اگر بیاد داشته باشید  تصاویر نقاشی‌شده چهره‌های برجسته انقلاب در راهپیمایی‌های مردم دیده می‌شد. این روند فعالیت هنرمندان انقلاب ادامه داشت و در دوران هشت سال دفاع مقدس به اوج خود رسید. به هرجایی می رفتید چهره‌های شهدای جنگ را می دیدید که توسط هنرمندان نقاشی شده است. دیوارهای خیلی از محلات مزین بود به تصاویر چهره شهیدان آن محل. مساجد در آن زمان حسابی  فعالیت می‌کردند. من خاطرم هست در دهه6٠ که مشهد بودیم، مجموعه‌ای از نهادهای انقلاب برای مناسبتی های انقلاب دست‌به‌کار می‌شدند و از طراحان زیادی استفاده می‌کردند تا برای وقایعی مانند هفتم تیر که یکی از مناسبت های مهم تاریخ انقلاب اسلامی است، تصاویری شهید بهشتی را کار کنیم و فضایی کاملا متفاوت را در سطح شهر ایجاد شود. طی چند روز طرح‌ها را می‌کشیدیم، خودمان با همکاران دیگر در سطح شهر آن پرده های چاپ سیلک را نصب می‌کردیم. دو هفته بعد می‌رفتیم آن‌ها را جمع می‌کردیم. ما سعی میکردیم آرشیوی از آن آثار هنری را حفظ کنیم. اما اکنون بعید است  ارگان های انقلابی آن آثار هنری را حفظ کرده باشند؛ آثاری که جزو گنجینه هنر انقلاب است که می بایست برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
امروزه تولید این دست از آثار هنری اتفاق‌ نمی‌افتد و شاید به‌جرئت بگویم تنها نهادی که در مناسبت‌های مختلف تقویمی به شکل جدی آثار گرافیکی تولید می‌کند، همین سایت خانه طراحان انقلاب است.

  امروزه با توجه به نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای که در زمینه طراحی تولید شده است، متاسفانه خیلی از افرادی که در‌این‌زمینه کار می‌کنند، توانایی طراحی با دست را ندارند؛ زیرا این کار نیازمند آموزش آکادمیک است. خیلی‌ها تنها کار با فتوشاپ و نرم‌افزارهای گرافیکی را یاد گرفته و اگر از آن‌ها خواسته شود با دست برایتان چهره  شخصی را ترسیم کنند، نمی‌توانند و این یک ضعف جدی است که تولیدات هنری آنها از این نقیصه بی نصیب نخواهد ماند!

* موضوعات بکر را انتخاب می‌کنند
وی در رابطه با ویژگی فعالیت‌های خانه طراحان انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از نقاط قوت این سایت، طراحی وقایعی است که تا کنون خیلی جدی به آنها پرداخته نشده است. مثلا امسال موضوع طوفان شن طبس را فقط این سایت کار کرد که انصافا قابل ‌تحسین است. خیلی از سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که امروز تعداد آن‌ها کم هم نیست، آثار طراحی این سایت را بازنشر کردند. این اتفاق باعث می‌شود تا شاید جوانی که آن طرح را می‌بیند، دنبال این برود که واقعه طوفان شن طبس چه بوده و از چندوچون آن اتفاق اطلاع پیدا کند. ذاکری درباره نقاط مورد غفلت سایت خانه طراحان انقلاب گفت: این سایت معمولا برای موضوعات مدنظر خود فقط یک طرح می‌زنند و این کافی نیست. به نظرم اگر برای هرکدام از مناسبت‌ها چند طرح متفاوت ارائه بدهند، با استقبال بیشتری مواجه خواهند شد. وی در ادامه افزود: این که نه در سایت و نه در خود طرح‌ها اسمی از صاحب ‌اثر دیده نمی‌شود، کمی عجیب است، چرا که شاید مخاطبی از طرحی خوشش بیاید و بخواهد دیگر آثار آن طراح را دنبال کند؛ البته این موضوع ممکن است به درخواست خود طراح باشد که نامی از او به میان نیاید یا سیاست خود سایت؛ به‌هرحال موضوعی است که باید بیشتر به آن توجه کرد. ذاکری در پایان گفت: بهتر است سایت خانه طراحان انقلاب لیستی از مناسبت‌های مدنظرش را روی سایت قرار دهد و در فراخوانی از سایر هنرمندان دعوت کند تا طرح‌های پیشنهادی‌شان را برای آن ها ارسال کنند؛ این اتفاق سبب میشود تا تعامل بهتری با مخاطبان شکل بگیرد و از سایر استعدادهایی که مجالی برای ارائه آثارشان وجود ندارد، استفاده شود. مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

95/03/03 :: 17:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن