تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802468530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارت سوخت چه گرهی از اقتصاد باز کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: با گذشت 9 سال از اجرای طرح کارت سوخت و در حالی که این سامانه به علت به روز نشدن قابلیت و کارآیی خود در مواردی مانند هشدار دادن و پیشگیری از خطا را از دست داده است،دولت در تنگنای باقی ماندن یا حذف کارت سوخت قرار گرفته است.

به گزارش تراز ،طرح بنزین تک نرخی، با پایان سهمیه بندی سوخت از سال گذشته رسما اجرا شد،اما مابه التفاوتی که دولت بابت تامین بنزین برای بازار داخلی می پردازد،با توجه به شرایط مالی دولت رقم سنگینی است.اگرچه براساس قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت می بایست قیمت بنزین و حامل های انرژی را به صورت پلکانی هر سال افزایش می داد تا به رقم فوب خلیج فارس برسد،اما این اتفاق عملا در سالهای گذشته نیفتاد.حالا در بودجه سال 95 دولت قدص داشت این طرح را اجرا کند اما آنچه مجلس مصوب کرد،دامن زدن بر بنزین چند نرخی بود که البته از دستور کار مجلس خارج شد.

این روزها لایجه اصلاحیه بودجه برای دومین بار در راه مجلس است؛ وزارت نفت پیش از این اعلام کرده  که در صورت الزام به تعیین سقف برای مصرف بنزین، سقف اولیه را تا جایی در نظر خواهد گرفت که نیاز مصرف‌کنندگان تامین شود.اما هنوز مشخص نیست که سقف مورد نظر چقدر است.

کارشناسان می گویند، قیمت سوخت در ایران اگرچه به علت افت جهانی قیمت نفت همراه شده است، اما هنوز قیمت سوخت در اکثر کشورهایی که در همسایگی ما قرار دارند، بین 2 تا 5 برابر بیشتر قیمت داخلی ما است، بنابراین قاچاق سوخت همچنان به صرفه به نظر می‌رسد.به طور مثال هر لیتر بنزین در ترکیه 5 هزار تومان و در عراق 2200 تومان و در افغانستان 2600 تومان است.

عددهایی که درباره قاچاق بنزین مطرح می شود،متفاوت است؛ براساس آمار در سال 94 قاچاق بنزین 8 میلیون لیتردر روز است که در مقایسه با مصرف 96 میلیون لیتر روزانه اگرچه عدد قابل ملاحظه ای نیست اما سرمایه ای است که از کشور می رود و نصیب قاچاقچی ها می شود.

کارتی برای همه فصول

کارت سوخت کارایی خود را از دست داده است؟ این سئوالی است که شاید پاسخ آن برای کسانی که به جایگاههای بنزین مراجعه می کنند،پاسخ مثبتی داشته باشد.اما در عین حال حذف آن منتقدان سرسختی دارد. کارت سوخت قرار بود که جلوی قاچاق این فراورده را بگیرد،اما با چند نرخی شدن بنزین این اتفاق عملا نیفتاد.حالا جایگاه داران این کارت را ناکارآمد می خوانند و در مقابل گروهی می گویند این کارت می تواند به سیستم حسابداری وزارت نفت کمک کند که مصرف روزانه بنزین را مشخص کند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان دور گذشته مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه بر باقی ماندن این کارت اصرار کردند و معتقد بودند با فعال شدن این کارت ها می توان برای فروش بنزین براساس میزان مصرف سقف تعیین کرد که هم مانع از قاچاق بیشتر سوخت می شود و هم از میزان مصرف می کاهد.هنوز مشخص نیست که دولت چه تصمیمی برای کارت سوخت های موجود اخد می کند،اما همه چیز در لایحه اصلاحیه بودجه و در صحن علنی مجلس روشن خواهد شد.









زمانبندی انتشار: 5 مرداد 1395 - 16:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن