تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804826096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز به یک تصویر درست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


نیاز به یک تصویر درست وبلاگ > كاشفی خوانساری، سیدعلی - هرساله تعداد بسیار زیادی کتاب با محتوای دینی برای مخاطبان کودک و نوجوان در کشور ما انتشار می‌یابد.

این کتاب‌ها جدا از نقش و جایگاهی که به عنوان بخش قابل توجهی از کارنامه نشر کتب کودک و نوجوان کشورمان دارند، به دلایل متعددی از حساسیت و اهمیت مضاعف برخوردارند. چنین کتاب‌هایی می‌توانند در تربیت دینی و اخلاقی نسل آینده و انتقال باورها و ارزش‌های مذهبی بسیار موثر باشند. همچنین در صورت ضعف و نقصان کیفی و محتوایی چنین آثاری سبب بدآموزی و یا دافعه میان خوانندگان خواهد بود. از سوی دیگر چنین کتاب‌هایی به دلیل برخورداری از برخی حمایت‌های دولتی و بخش عمومی، معمولاً از بازدهی اقتصادی بالایی برخوردارند و این مسئله سبب شده برخی ناشران و نویسندگان سودجو، در کنار چهره‌های مخلص و حرفه‌ای در این عرصه حضور یابند. علاقه‌مندی والدین به استفاده از کتب مذهبی در پرورش و آموزش فرزندان خود و ناآگاهی قاطبه ایشان نسبت به استانداردهای کیفی و محتوای این آثار به آشفتگی این عرصه افزوده است. همچنین کارشناسان ادبی و متخصصان تعلیم و تربیت دینی همواره نسبت به کیفیت این آثار منتقد بوده‌اند چراکه بسیاری از این آثار با استفاده از حسن ظن و همراهی که نسبت به کتب دینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشته، با استانداردها و معیارهای کیفی پایین‌تر و سهل‌گیرانه‌تری موفق به دریافت مجوز می‌گردند. با وجود آن که به شکل افواهی همواره از کثرت کمی و ضعف کیفی این آثار سخن رفته است، تاکنون تصویر دقیق و جامعی از چند و چون نشر این آثار ارایه نشده است. عمده تحلیل‌های آماری صنعت نشر در کشور ما معطوف به آمار کتب چاپ اول و تحلیل‌های موضوعی از آثار معطوف به تقسیم‌بندی موضوعی کتاب‌ها براساس فهرست‌نویسی پیش از انتشار و فهارس موسسه خانه کتاب است. این در حالی است که براساس آمارهای موجود، کتب چاپ اول، حداکثر یک چهارم کتب موجود و در دسترس (در کتاب فروشی‌ها و کتابخانه‌ها) را تشکیل می‌دهند و در صورتی که قرار باشد بضاعت بازار نشر را با نیازهای مخاطبان مقایسه کنیم، محدودماندن به آمار کتب چاپ اول، خطای چشمگیری به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر تقسیم‌بندی‌های موضوعی کتب براساس شیوه کتابدارانه دیویی، میزان خطای قابل توجهی را در تحلیل سهم مقولات مختلف از کمیت کتب انتشار یافته به همراه خواهد داشت. برای نمونه بسیاری از کتب دینی کودکان و نوجوانان در طبقه‌بندی‌های دیگری مثل بخش دینی (بزرگسال)، ادبیات (بزرگسال و کودک و نوجوان)، تاریخ (بزرگسال و کودک و نوجوان) و ... طبقه‌بندی می‌شوند و تحلیل‌های آماری را با خطای فاحش همراه می‌سازند. هرگونه آسیب‌شناسی، سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و طراحی برنامه‌های راهبردی و کاربردی در حوزه کتب دینی کودک و نوجوان، مستلزم شناخت دقیق از وضعیت کمی نشر این آثار و ریز تقسیم‌بندی‌های مربوط به آن است. به عبارتی تا زمانی که تصویر درستی از وضعیت وجود نداشته باشیم، دستیابی به پیشنهادها و راه‌حل‌های منطقی برای برون رفت از بحران فعلی ممکن نیست.

کلید واژه ها: ادبیات کودک و نوجوان -




شنبه 2 مرداد 1395 - 09:57:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن