تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816960713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرمای بی سابقه در ایلام/دمای مهران و دهلران از ۵۰ عبور کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مصرف برق در استان به اوج خود رسید؛
گرمای بی سابقه در ایلام/دمای مهران و دهلران از ۵۰ عبور کرد

گرمای زمین


شناسهٔ خبر: 3720717 - شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
استانها > ایلام

.jwplayer{ display: inline-block; } ایلام-گرمای بی سابقه در استان ایلام باعث شده دمای هوا در شهرستان های مرزی مهران و دهلران از ۵۰ درجه هم عبور کند. به گزارش خبرنگار مهر، این روزها مردم استان ایلام گرمای بی سابقه ای را تجربه می کند، گرمایی که باعث شده اهالی شهرستان های مرزی مهران و دهلران نیز با دمای بیش از ۵۰ درجه مواجه شوند. استان ایلام از نظر آب و هوایی شاید در نگاه اول با توجه به وجود کوهستانها و کوه های متعدد و البته جنگلهای وسیع که بیش از ۶۴۰ هزار هکتار هستند، استانی سردسیر به نظر برسد اما در تقسیم بندی هواشناسی بخش هایی از این استان جزو مناطق گرم کشور محسوب می شود. با این حال به دلیل اختلاف ارتفاع، اختلاف درجه حرارت و میزان بارندگی در بخش های شمالی، جنوبی و غربی ایلام، این استان از نظر آب و هوایی به سه منطقه تقسیم می شود، منطقه سردسیری شامل مناطق کوهستانی شمال و شمال غربی، منطقه معتدل و سومین منطقه، منطقه گرمسیری است که مشتمل بر مناطق غربی و جنوب غربی ایلام می شود. با این تقسیم بندی در جنوب استان شهرستانهای دهلران، مهران، آبدانان، دره شهر و بدره میزبان هوای گرم تری نسبت به نیمه شمالی استان شامل ایلام، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی هستند. شهرستانهای مهران و دهلران به دلیل نزدیک بودن به مرز کشور عراق و بیایانی بودن درمای هوای آنها در فصل تابستان به بالای ۵۰ درجه می رسد، و در عین حال مناطق شمالی استان از هوای خنک تری برخوردار هستند. افزایش شدت گرما در استان رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: روند گرمای هوای استان در ماه های تیر و مرداد به اوج خود می رسد چون این روند دارای سیر سعودی تدریجی خواهد بود.

مجتبی میهن پرست اظهار داشت: افزایش دمای هوای و شدت گرما در مناطق گرمسری استان از چند روز پیش به فراتر از ۵۰ درجه سانتی گراد رسیده است. وی اعلام کرد: شدت گرما در مناطق گرمسیری استان تا ۵۰ درجه و در نقاط سردسیری نیز تا ۴۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده و این موج گرما که از چهارشنبه هفته گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرده است، تا اواخر هفته جاری همچنان تداوم دارد. وی مصرف بهینه و مدیریت استفاده از حامل های انرژی در این روزهای گرم را به مردم و مسئولان استان یادآور شد. مصرف برق در استان ایلام بالا رفت مدیر عامل برق استان ایلام نیز از رد شدن مصرف از حد مجاز و پیک تعیین شده برای استان خبر داد و در همین باره افزود: متاسفانه با توجه به اطلاع رسانی های گسترده در این خصوص که امسال با کمبود تولید رو برو هستیم و باید مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند، در حال حاضر و در اثر مصرف بی رویه پیک بار مجاز را رده کرده و در مرز ۳۲۰ مگاوات هستیم. هادی شیرخانی افزود: خود همین مسئله می تواند باعث بالا رفتن ریسک شبکه ها و تاسیسات توزیع شود و هر گونه اتفاقی منجر به بروز خاموشی خواهد شد. مدیر عامل شرکت توزیع برق ایلام بااشاره به اینکه  در حال حاضر و در کل کشور میزان تولید با مصرف در حال سر به سر است، بیان کرد: اگر پیک بار از این بیشتر رشد کند احتمال بروز خاموشی ها بسیار زیاد است. وی با تاکید بر اینکه موج جدید گرما در راه است، از مردم خواست تا با رعایت کردن الگو های مصرف و تحمیل نکردن بار اضافی بر شبکه ها وتاسیات توزیع به ویژه در ساعات اوج بار صنعت برق را در تامین انرژی مطمئن در فصل تابستان یاری کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن